1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia: iTegno, WEB-BOX, Falcom TWIST, Nokia D211 yms.

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja zoke, 23/1/03.

1. zoke

Tykkäykset:
    0
    Kokemuksia toimivuudesta:
    -asennus
    -ajurit
    -yhteysnopeudet
    -toimivuus heikossa kentässä, lisäantennit yms.
    -hinta (suhteessa ominaisuuksiin..)

2. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1336
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    iTegno lienee halvin, mutta mikäli olen oikein käsittänyt hinta/ominaisuussuhde on huono. Näyttäisi olevan ( http://www.itegno.com/specifications.html ) luokan 2 GPRS eli tukee 2+1 aikaväliä. Siis noin hidas oli kaksi vuotta sitten Motorolan Timeport 260 ensimmäisellä ohjelmaversiollaan.

3. kuda

Tykkäykset:
    0
    Käytössäni on Option Globetrotterin GPRS-modeemi pc-card paikkaan. Pääosin olen tyytyväinen, pientä sanomistakin on.

Kortti on tukee 4+1/3+2 aikaväliä (class 10) ja sisältää 3-taajuus GSM:n puhelimen ja tekstiviesti toiminnot. Puhelutoiminnot itselleni ovat täysin turhia, tekstiviestejä on tullut lähetettyä.

Asennus oli tuskallinen operaatio, XP ei suostunut asentamaan ajuria. No, lopulta onnistui, mutta korttipa ei toiminut. Sopivan keskeytyksen ja I/O-alueen löydyttyä alkoi pelittämään. Koneessani resursseja syö puolenkymmentä muuta tietoliikenne laitetta, eli tämäkin voi olla syynä.

Nopeus on samaa luokkaa kuin Siemensin ME45 puhelimella, jota ennen käytin. Autossa kortti on pelannut hyvin, junassa ei, vaan eipä toimi oikein puhelimetkaan. Liitäntä lisäantennille kortissa on, mutta tarvetta sille ei ole minulla ollut.

Korti on pienikokoinen, ulkonee korttipaikasta vain noin 5 milliä ja antenni on mallia kiinteä ja sisäänpainettava. Toimivuus on ollut hyvä, joskus harvoin kortti jumiutuu, jolloin se on poistettava ja asetettava uudestaan korttipaikkaansa.

Hinta on samaaluokkaa kuin muillakin pc-card GPRS-modeemeilla, hiukan alle 400 euroa. Siis kallis hinta puhelimesta, jossa ei ole näyttöä, eikä näppäimistöä :) Käyttömukavuus on sitten omaa luokkaansa verrattuna puhelimiin, ei kaapeleita, eikä akkuja. Kortin ohjelmisto on itse päivitettävissä, jota pidän plussana.

Jaa tämä viestiketju