1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kokemuksia DNA GPRS syrjäkylillä?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja crc, 24/10/02.

1. crc

Tykkäykset:
    0
    Onko kenelläkään kokemuksia DNA GPRS- yhteydestä maaseudulla? Tarkoituksena olisi käyttää Siemens M50 puhelinta tietokoneen kiinteähintaisena nettiyhteytenä, lähinnä tiedostojen lataukseen.

2. hanhiemo

Tykkäykset:
    0
  3. blueice

Tykkäykset:
    0
    Enpä isoja eroja ole huomannut kaupunkien ja syrjäkylien toimivuuksissa. Pääsääntöisesti mulla on silti parhaiten toiminu kaupunkialueella, siirtonopeudet on ollu vakaampia.

Jotain eroja täytyy olla dna:lla 900 ja 1800 alueilla, koska syrjäkylien 900 verkossa download on T39:llä ollu ~3.8 kB/s ja kaupunkialueella 1800 verkossa 4.1-4.3 kB/s. Nää verkot oon tarkistanut ihan yksitaajuuspuhelimella.

Nämä kaupunkikokemukset Jyväskylästä ja Mikkelistä, joissa on ollu jatkuvampaa käyttöä jossain vaiheessa. Maaseututestejä on sitten ihan Helsingin ja lapin välillä enimmäkseen gprs-wappia, mutta aina välillä on läppärin kanssakin tullu mentyä.

Syrjäkylillä olen huomannut, että toimii (ainakin Ericssonit) hyvinkin heikossa kentässä, eli jos on voinut puhua ilman katkomista, niin datakin on liikkunut.

4. saheinonen

Tykkäykset:
    0
    Itse asun 10km porvoosta korpeen ja kotona dna:lla on täydet kentät, mutta kun mene n. 5km enemmän korpeen niin kentät katoavat.
    Koitin ajella Nokia 7210:n kanssa ympäri kylää ja näyttää kentät heittelevän aika rajusti. Kentät voi tippua täysistä nollaa 200m matkalla.

5. Acidnator

Tykkäykset:
    4
    Puhelinmalli:
    S7
    Tornion laitamilta käy hyvin...8tuntia taitaa olla pisin yhteys, ja senkin katkaisin itse. Puhelin on Ericsson R600

6. reppana

Tykkäykset:
    0
    Asun kaukana sivistyksestä, karhujen ja mörköjen keskellä. Puhelimella soittelu ei onnistunut ilman lisäantennia, mutta surffailu toimi suht hyvin.
    Tällä hetkellä puhelimeen on kytketty suunta-antenni, maksoi jotain 50€.
    Hepulin on Siemens me45.

7. pajala

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia 515, Nokia 1020
    Oulun-läänin Pyhäjärvellä 20km keskustasta syrjässsä DNA;n GPRS on toiminut viimeaikoina päivällä kohtuulisen hyvin download on 3-3.8 kB/s Nokian 6310 puhelimella.
    ONGELMA on nyt illat yhteyden luonti ei tahdo onnistua ja jos onnistuu niin nopeus on nolla tai jotain 30B/sek.
    DNA asiakaspalvelusta kerrotiin ruuhkan aiheuttavan iltaongelmat.
    Salattujen yhteyksien nopeus on aina todella HIDAS 300-500B/sek, tuskastuttavan hidasta maksaa laskuja pankkiin.
    Toivottavasti DNA rakentaisi lisäkapasiteettia tiedonsiirtoon !!, ellei ongelmat poistu niin en ole pitkään DNA;n asiakas.

Jaa tämä viestiketju