1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Koira gepsit ja omat kartat

Keskustelu osiossa 'GPS-paikannus', aloittaja vipu, 22/9/07.

1. vipu

Tykkäykset:
    0
    päivää tietäjät!

Saako koiragepseihin ladattua omat kartat? jos väkää ozilla karttaa, ja piirtää niihin itse lisäyksiä, vi ko niitä ladata minkään valmistajan sovelluksiin?

tattista vaan.

2. inkavuori

Tykkäykset:
    0
    koira gepukat

Minä olen joskus leikkinyt Benefonin kännyllä! Latailin siihen karttoja Spitfire ohjelmalla ! Siihen ohjelmaan käy myös Maanmittaushallituksen kartat.Sinun täytyy myös tietää ne 3 kohdistus koordinaattitietoa jotta kartta päivittyy oikein. Näihin uusiin paikannusohjelmiin eivät kait käy kuin niiden omat sovellukset !

3. hlohi

Tykkäykset:
    0
    Benefonin ESC! pohjaisiin saa Pointer Solutions Spitfire softalla. Muihin ei saa.

Tracker ja Pointer uusissa tuotteissa on mahdollista piirtää lisäyksiä kartan päälle suoraan kännykällä. Niissä on "viivatoiminto" jolla voi piirrellä haluamiaan viivoja jotka sitten näkyvät kaikissa mittakaavoissa. Eli voit piirtää mahdollisesti puuttuvat tiet, reitit ja rajat sinne.

Lisäksi noissa on reitin piirto. Reitti eroaa viivasta siten, että reittejä voi näytöllä olla yksi kerrallaan ja reittiä pitkin navigoidaan, eli kone opastaa reittiä pitkin ja laskee mm etäisyyttä reitiltä sekä hyppää pisteeseen saavuttaessa automaattisesti seuraavaan pisteeseen.

Reitit ja viivat ovat GPX formaattia: http://en.wikipedia.org/wiki/GPX joten niitä voi siirrellä puhelimesta toiseen sekä katsella esim Google Earth:ssa tai jopa luoda joillakin karttasoftilla. GPX:ää voi luoda melkein minkä tahansa GPS:n reiteistä GPSBabel konvertointiohjelmalla: http://www.gpsbabel.org/

Lisäksi voit tallennella omia kohteita (kiintopisteitä). Ohjelman testeissä on testattu 30 pisteen kannalla, mutta ylärajaa ei ole. Yli 100 pistettä on mennyt kevyesti joillakin kokeilijoilla. Mikäli taas haluat tehdä oman kohdetietokannan, josta voit hakea aina tarpeen tullen paikkoja on tähän olemassa POI toiminto. POI:t on yksi GPX waypoint tiedosto, jonka voi itse tehdä ja käyttää softassa. POI kannassa voi olla 2000 kiintopistettä.

Kohteisiin tallennetut kiintopisteet näkyvät aina kartalla halutulla ikonilla, mutta POI kannassa olevat ovat nimettyjä koordinaatteja joita voi hakea eivätkä siis näy kartalla.

Niin, tuotteiden esittelyt löytyy:

Tracker: http://www.tracker.fi/DowebEasyCMS/Sivusto/Dokumentit/fi/MyWay Navigator.pdf

Pointer: http://www.eratukku.fi/product_info.php?cPath=42_62_96&products_id=346

Liitteissä näkyy viivoja kartalla sekä käytettävissä olevia ikoneja.

4. inkavuori

Tykkäykset:
    0
    My way

Tracker ja Pointer uusissa tuotteissa on mahdollista piirtää lisäyksiä kartan päälle suoraan kännykällä. Niissä on "viivatoiminto" jolla voi piirrellä haluamiaan viivoja jotka sitten näkyvät kaikissa mittakaavoissa. Eli voit piirtää mahdollisesti puuttuvat tiet, reitit ja rajat sinne.

Lisäksi noissa on reitin piirto. Reitti eroaa viivasta siten, että reittejä voi näytöllä olla yksi kerrallaan ja reittiä pitkin navigoidaan, eli kone opastaa reittiä pitkin ja laskee mm etäisyyttä reitiltä sekä hyppää pisteeseen saavuttaessa automaattisesti seuraavaan pisteeseen.

Edellinen viittaus hlohi
    >>>
    Minusta ensiksi on luotava näytölle reitti jonka jälkeen reitin saat sitten sinne viivatyökaluun. Reitin voit sen jälkeen poistaa mutta viivat jää näkyviin.
    Huomauta jos olen väärässä :)

5. hlohi

Tykkäykset:
    0
    Näin on. Eli tarkennuksena, että piirretään reitti tai nauhoitetaan jälki josta tulee sitten myös reitti. Reitin voi sitten yhdellä komennolla kopioida viivaksi jonka jälkeen reitin voi tosiaan poistaa jos haluaa.

Viivat löytyy muistikortilta myway hakemiston lines kohdan alta ja reitit taas routes hakemiston alta. Jos haluat kopioida itse tekemäsi viivat / reitit kaverille, niin kopioi sellaisenaan kaverin kortille.

Jaa tämä viestiketju