1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

KIIRE! Siemens vai Ericsson GPRS-nettikäyttöön?

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja mvaarimo, 6/1/03.

1. mvaarimo

Tykkäykset:
    0
    Olen tyttöystävälleni pystyttämässä internetiä GPRS-puhelimen kautta. Mikä olisi siihen samalla paras ja halvin ratkaisu? Tietokone on 200MHz eikä siinä ole USB-porttia. Käyttöliittymä on Win98 ja DNA:ta olin ajatellut.

Miten olisi joku nelikosta M50, S45, T65 tai R600.

Voiko Ericsonin/Siemensin ollessa kytkettynä sarjakaapelin kautta puhelinta lataa? Mitä tulisi kyseisestä puhelimesta+kaapelista maksaa? Tarjotkaa jos omasta takaa löytyy sopiva ja halpa "kokonaisuus".

2. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Uutena Siemens M50, Ericsson T65 ja R600 alkuperäisen kaapelin kanssa ovat noin 200 euron hintaisia paketteja. S45/ME45 maksaa varmaan 300 euron pintaan kaapelin kanssa.

Ericssoneja voi ladata niiden ollessa kytkettynä kaapelilla koneeseen, mutta Siemensiä ei, ellei sitten tee jotain omaa viritystä. Minulla itselläni on Siemens ME45 ja sillä pystyy surffailemaan jotain 5-6 tuntia ennen kuin täytyy ladata. Se ei minua haittaa, sillä en harrasta yön yli imutuksia. On ihan hyvä, että akku loppuu, niin tulee lähdettyä vaimon kanssa kävelylle raikkaaseen ulkoilmaan välillä. Sinä aikana akku on latautunut ja voi taas surffailla.. Siemens on kyllä hyvä nettikäytössä. Toimii nopeasti ja luotettavasti. Parhaimmillaan nopeus on jopa hieman suurempi kuin modeemiyhteydellä.

Minä ostaisin jomman kumman Siemensin tai sitten Ericsson R600:n, jos lataaminen surffailun aikana on tarpeen. Olen kuullut hyvää R600:sta. T65 ei ainakaan minun käytössä ollut kovin hyvä nettikäyttöön, R600:a en ole kokeillut itse.

3. mvaarimo

Tykkäykset:
    0
    Pääseekö Ericssonin sarjakaapelilla nettiin vai tarviiko siihen sen USB-kaapelin?

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Pääsee. Kaapelissa on tosiaan lisäksi vielä paikka latausjohdolle, joten lataus onnistuu myös kaapelin ollessa puhelimessa kiinni.

5. Juppe Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Suosittelen ostamaan R600+datakaapelin,on vakaa vanhemmissa koneissa,et tarvitse mitään muita kuin standardimodeemi ajurit-avot! sehän toimii!!!

Laturi voi olla kokoajan kiinni datakaapelissa kun ostat alkuperäisen kaapelin. Erkin akku ei kummoisia kestä nettikäytössä eikä muutenkaan,mutta voi syöttää kokoajan sähköllä.

Jos kiinnostaa,minulta voit saada toimivan yhdistelmän hintaan 110e+33e

(Käytetty kone+uusi datakaapeli)

P.s Tänä aamuna nopeus yhdistelmällä r600+datakaapeli+dna=35kbs

6. mvaarimo

Tykkäykset:
    0
    Pystyykö esim. R600:ssa itse datakaapelin avulla suorittamaan softapäivityksen jos GPRS on 3+1. Päivityksen avulla sen saa 4+1:ksi olen ymmärtänyt. Onko siinä iso ero (3+1 vs. 4+1)?

7. Mr. Worm

Tykkäykset:
    0
    Siemens M50 (kunhan ostat modatun datakaapelin)

perustelut: edullinen ja nopea!?

8. Ville_A Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Päivityksiä ei pysty itse tekemään, ainoastaan Siemens tarjosi joskus netissä ohjelmistoja, muttei sekään enää. Huoltoon täytyy kiikuttaa softapäivitystä varten.

9. heino79

Tykkäykset:
    0
    R600:sen ja M50:sen hinnat pyörii 100e:n pintaan(käytettynä). Itse ostin M50:sen huutå.net:istä 110e:llä(2kk käytetty ja 2v takuu).

R600:nen on 4+1.

Käytin kuukauden R600:sta ennenkuin ostin M50:sen. Täytyy sanoa että R600:sta suosittelisin eniten tuosta neliköstä.

Jaa tämä viestiketju