1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kiinteät kuukausimaksut puheluihin Suomessa?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja Hasa, 6/7/04.

  1. Hasa

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    301
    Tykkäykset:
    0
    Telia siirtyy kiinteisiin kuukausimaksuihin
    (6.7. 15:36)

    Ruotsalainen matkapuhelinoperaattori Telia on ilmoittanut lopettavansa matkapuhelinverkon minuuttiveloitukset ja siirtyvänsä kiinteisiin kuukausimaksuihin.

    Tarjous koskee Telian tiettyjen liittymätyyppien haltijoita, joiden on päätettävä elokuun loppuun mennessä, tarttuvatko he tarjoukseen. Huomenna voimaan astuvan tarjouksen piirissä on kaikkiaan noin neljä miljoonaa numeroa.

    Kiinteisiin kuukausimaksuihin siirtyminen on ollut pienten operaattorien keskuudessa trendi myös Suomen markkinoilla. Soneran liiketoimintakehityksen johtaja Juha Koivuniemi ei paljasta, onko Soneralla paineita siirtyä kumppaninsa esimerkin mukaisesti harmonisoituun hinnoitteluun.

    - Hinnoitteluratkaisut ovat pitkälti markkinalähtöisiä, eikä yhtäläisyysmerkkejä Ruotsin ja Suomen markkinoiden välille voi vetää. Me toimimme täkäläisen tilanteen mukaan, Koivuniemi kommentoi.

    Kiinteään kuukausimaksuun perustuvat liittymätyypit ovat yleistyneet nopeasti maailmalla, ja esimerkiksi Yhdysvaltain markkinoilla ne alkavat olla pikemminkin sääntö kuin poikkeus. (STT)
     
  2. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Tietääkö kukaan tuon kk-maksun hinnoista mitään?.
     
  3. Hasa

    Liittynyt:
    30/10/02
    Viestit:
    301
    Tykkäykset:
    0
    10:04 06-07-2004

    Telia lopettaa matkapuhelinverkon minuuttiveloitukset
    Telia lopettaa matkapuhelinverkon minuuttiveloitukset - kaikkina vuorokauden aikoina. Uusi hintatarjous on voimassa huomisesta keskiviikosta lähtien, ja se koskee puheluja neljään miljoonaan numeroon Telian matkapuhelinverkossa. Asiakkaat voivat ottaa tarjouksen vastaan 31. päivään elokuuta 2004 mennessä, ja hinnat ovat voimassa vuoden 2005 elokuun loppuun.

    Tarjous koskee asiakkaita, joilla on joko Telia Mobil 50- tai Telia Mobil 100 -liittymä. Tarjouksen mukaan asiakkaat voivat kiinteää 50 kruunun kuukausimaksua vastaan soittaa matkapuheluja toisiin Telian matkapuhelimiin täysin ilman minuuttiveloitusta - kaikkina vuorokauden aikoina. Lisäksi peritään 50 äyrin avausmaksu.

    - Puhelut ilman minuuttiveloitusta kiinteää kuukausimaksua vastaan ovat selvä trendi Ruotsin matkaviestintämarkkinoilla juuri nyt, sanoo Marie Ehrling, TeliaSoneran Ruotsin maayhtiön toimitusjohtaja. Pidän tarjoustamme houkuttelevana ja kilpailukykyisenä. Ensinnäkin asiakas voi puhua 50 tai 100 minuuttia ilmaiseksi yli kymmeneen miljoonaan numeroon Telian kiinteässä puhelinverkossa ja matkapuhelinverkossa. Lisäksi asiakas voi puhua rajattomasti Telian matkapuhelinverkon neljään miljoonaan numeroon. Aluksi tarjous on voimassa 12 kuukautta, ja päätämme jatkosta sen kuluessa.

    Telia Mobil 50- ja Telia Mobil 100 -liittymillä asiakkaat voivat 90 tai 170 kruunun kiinteää kuukausimaksua vastaan puhua ilmaiseksi 50 tai 100 minuuttia kuukaudessa. Ilmaisia puheluminuutteja voi käyttää kaikkina vuorokauden aikoina puheluihin mihin tahansa Telian kiinteän ja matkapuhelinverkon yli 10 miljoonaan numeroon Ruotsissa. Kun asiakas liittää tämän uuden tarjouksen liittymäänsä, hän maksaa siis 140 tai 220 kruunua kuukaudessa.
     
  4. wolle

    Liittynyt:
    2/7/02
    Viestit:
    217
    Tykkäykset:
    0
    Mielestäni olisi hyvä juttu jos Suomessakin olisi tämmöinen kiinteä kk-maksu yhtenä vaihtoehtona eri liittymissä.
     
  5. Hakki

    Hakki Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    2987
    Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    iPhone 6
    Mutta luultavasti hinnoitellaan niin, että tavalliselle käyttäjälle ei ole mitään hyötyä.
     
  6. Anonymous

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    0
    Tykkäykset:
    0
    Paljosta vetoa,että P.Lehti ilmoittaa ensimmäisenä,että kiinteä kk-maksuinen liittymä tulee Saunalahdelle;)
    Oma ehdotukseni,että 50eur/kk kiinteäksi olisi ok.
     
  7. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Maraton

    Eiköd DNA:lla ollut tuo Maraton-liittymä, joka oli ns. kiineähintainen. Siinä vain taisivat dna-liittymien väliset puhelut sisältyä tuohon kiinteään hintaan, elikä muut jäivät ulkopuolelle ja niistä piti maksaa erikseen??
     
  8. wolle

    Liittynyt:
    2/7/02
    Viestit:
    217
    Tykkäykset:
    0
    Jos kiinteähinta tulee, niin se saisi kyllä sisältää puhelut kaikkiin operaattoreihin.

    Hinnat voisi olla esim.

    500min/kk 35€, 1000min/kk 55€ + tekstarit 5snt/kpl
     
  9. Sami

    Liittynyt:
    15/7/02
    Viestit:
    938
    Tykkäykset:
    1
    Eipä tuollainen hinnoittelu houkuttele kohtuukäyttäjää, omat laskut ovat keskimäärin 10€/kk...jos Telia aikoo kokonaan lopettaa minuuttiveloituksen, katoaa varmasti aika tavalla asiakkaita muille operaattoreille.
     
  10. Jussi

    Jussi Vuoden Foorumilainen 2004

    Liittynyt:
    18/6/02
    Viestit:
    12224
    Tykkäykset:
    15
    Puhelinmalli:
    Xperia Z3
    Tuolla hinnalla myös tulee asiakkaita ja paljon. Mutta kuten totesit niin omallekaan kohdalle tuo ei soveltuisi, varsinkaan arvaillulla hinnalla.
     
  11. Masteri Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    2/8/03
    Viestit:
    4574
    Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Luulisi, että Telialle jää muitakin liittymätyyppejä käyttöön?

    Tarjous koskee asiakkaita, joilla on joko Telia Mobil 50- tai Telia Mobil 100 -liittymä.
     
  12. SYS 49152 Vieras

    Miten määritellään kohtuukäyttäjä? Eiköhän liene suhteellinen käsite... kohtuukäyttöähän voi olla vaikka se että rupattelet sen tulevan puolisos kanssa vaikka tunnin kaks päivässä, etenkin jos asutte eri paikkakunnilla...tai sitten mummo haluaa rupatella lastensa tai lastenlasten kanssa myös tunnin tai kaks (onneks ei kai joka päivä?!?!;).
     
  13. merzy77

    Liittynyt:
    24/6/02
    Viestit:
    824
    Tykkäykset:
    2
    Mä ottaisin tuollasen liittymän, jos saisin valita mikä on se hinta, jonka kuuukaudessa maksaisin. Mulle sopiva ois ehkä tuo 55-60 euroa/kk. Siihen pitäs kyllä sitten sisältyä tekstaritkin.
     
  14. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Siis:
    - 50 kruunulla saa soittaa Telian sisäisiä matkapuheluita rajatta. (n.5,5 eur/kk)
    - 50+90=140 kruunulla saa soittaa lisäksi 50min/kk mihin tahansa Telian kiinteän verkon numeroon. (n. 15 eur/kk)
    - 50+170=220 kruunulla saa soittaa lisäksi 100min/kk mihin tahansa Telian kiinteän verkon numeroon. (n. 24 eur/kk)
    - Lisäksi vielä aina 50 äyrin (5,5 snt) puhelun aloitusmaksu.

    Menikö valuuttamuunnokset suunnilleen oikein?
    Kyllähän tuo ihan edukkaalta näyttää dna:n Maratooniin verrattuna tai vaikkapa Elisan Favoriteenkin.
     
  15. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Ei. 50 kruunulla (5,5€/kk) / kk saa soittaa rajattomasti Telian sisäisiä puheluita à 50 äyri/kpl (5,5 senttiä/kpl).

    Tämä tarjous on voimassa vain Telia 50 ja Telia 100-liittymissä niin kauan kuin varastoa riittää (ruottalaisilla huumorintajua?) tai 31.8.2005.

    Liittymät ovat siis:

    Telia 50-liittymä: 90 kr/kk (9,9€/kk), sisältää 50 minuuttia / kk veloituksettomia puheluita Telian liitymiin ja telian lankaliittymiin.
    Telia 100-liittymä: 170 kr/kk (18,7€/kk), sisältää 100 minuuttia / kk veloituksettomia puheluita Telian liittymiin ja telian lankaliittymiin.

    Laskentaa varten Telia 50 puheluhinnat:
    Puhelumaksu: 0,5 kr/puhelu (0,055€/puhelu)
    Ma-pe 08-18: 3,90 kr/min (0,43€/min) kaikkialle.
    Muut ajat: Telian lanka ja kännykköihin: 0,30kr/min (0,03€/min)
    Muut kännykät ja langat: 2 kr / min (0,22€/min)
    SMS telia ja halebop: 0,85 kr / viesti (0,093€/viesti)
    SMS muut: 1,25 kr / viesti (0,13€/viesti)

    Telia 100 hinnat näyttäisi olevan samat.

    Tuosta voisi laskea jonkun "puhelukorin", eli vaikka 200 min puheluita ja 25 tekstiviesti - tuntuu että korkeiden kk-maksujen jne. takia suomen hinnat on ihan kilpailukykyisiä.

    Mutta pitää huomioida markkinat millä toimitaan, eli tuo on ruotsissa halpa.
     
  16. Kotkis Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    14/7/02
    Viestit:
    11124
    Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    No niinhän minä sanoin.

     
  17. paul_a Aktiivinen jäsen

    Liittynyt:
    8/8/03
    Viestit:
    1310
    Tykkäykset:
    0
    Aamutokkurassa käsitin sun postauksen ihan eri lailla kuin mitä siinä luki, mybad.
     
  18. mammammaa

    Liittynyt:
    31/5/04
    Viestit:
    141
    Tykkäykset:
    0
    Tuo olisi kyllä hieno homma... Joku 17€/kk olis sopiva. Mut sitten kyllä pitäs tulla "saldohuomautus" jos raja on menossa rikki ja liittymä sallii sen ylityksen. Vastaavasti pitäs tulla sitten hyvitystä vaikka kerran vuodessa, jos puhuu huomattavasti vähemmän kuin mitä on maksanut.
     
  19. Mokamies

    Liittynyt:
    30/12/03
    Viestit:
    973
    Tykkäykset:
    0
    Jos asiakkaille tarjottaisiin mahdollisuutta kiinteisiin puhepaketteihin ja asiakas haluaisi kyseisenlaisen liittymän - niin millä perusteella pitäisi saada alennusta siitä, että ei ole käyttänyt kaikkea puheaikaa? Asiakashan on itse valinnut kyseisen paketin. Mikäli tuntuu, että puheaikaa jäisi paljon käyttämättä - siirtyminen normaaliin veloitukseen olisi asiakkaalle parempi ratkaisu - ja nimenomaan mielestäni asiakkaan velvollisuus tutustua laskuunsa ja tarvittaessa tiedustella muunlaista veloitusperustetta.
     
  20. mammammaa

    Liittynyt:
    31/5/04
    Viestit:
    141
    Tykkäykset:
    0
    No sähköyhtiöthän tuota harrastaa, eli veloittaa etukäteen X euroa ja hyvittävät sentilleen jos jotain on jäänyt yli. Tietty, jos summa on arvioitu liian isoksi ja asiakas käyttääkin oikeasti vain vaikkapa 7€/kk, niin kyllä pitäs saada loput takas / ilmaista puheaikaa seuraavalle vuodelle. Eikait esim. kaikki vanhukset osaa arvioida kysyttäessä että mikä olis sopiva summa. Saattaa heittää paljonkin. Oon jonkun verran tehnyt työkseni puhelinhaastatteluja, ja kyllä rassas, ku esitti pari-kolme vastausvaihtoehtoa ja silti vastattiin, että "on kait se..." tai muuta yhtä eksaktia ;) Asiakaspalvelullakin pitäs kyllä herätyskello soida päässä ja ehdottaa muuta laskutustapaa asiakkaalle. (sen kun näkis ;)))
     

Jaa tämä viestiketju