1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kiinnostusta sähköpostivahtipalvelulle?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja kshb, 6/11/05.

1. kshb

Tykkäykset:
    0
    Hei!

Olen kartoittamassa kiinnostusta ilmaiselle/lähes ilmaiselle sähköpostivahtipalvelulle. Palvelu nimensä mukaisesti tulisi vahtimaan uusien sähköpostiviestien saapumista postilaatikkoon. Uuden viestin saavuttua vahtipalvelu lähettäisi tekstiviestin uuden/uusien sähköpostien saapumisesta.

Vahtipalvelu kysyisi sähköpostiasetukset (käyttäjätunnus, salasana, sähköpostipalvelimen osoite) ja tarkistaisi näiden avulla, löytyykö postilaatikosta lukemattomia viestejä. Lukemattomista viesteistä lähtisi informaatio tekstiviestillä palvelun käyttäjälle esim. muotoa:
    Palvelu olisi tarkoitus pitää ilmaisena, mutta tekstiviesti-ilmoitusten lähetys sekä palvelimen ylläpito ei ole ilmaista, joten järjestelmä olisi rahoitettava mainoksien avulla tai palvelu olisi maksullinen, esim. 0.50 euroa per tekstiviesti-ilmoitus.

Kaipaankin teiltä mielipiteitä seuraaviin kysymyksiin:

1) Olisitko valmis käyttämään palvelua, jos se olisi ilmainen, eli palvelussa esiintyisi mainoksia (mainosrahoitteinen)?
    2) Olisitko valmis käyttämään palvelua, jos se olisi maksullinen?
    3) Tuntuisiko hinta 20-60 senttiä per tekstiviesti-ilmoitus sopivalta/liian kovalta/liian edulliselta?
    4) Uskoisitko, että kyseiselle palvelulle olisi kiinnostusta?
    5) Kehitysideoita palvelua koskien?

Suuret kiitokset kaikille vastanneille jo etukäteen!

T. Kalle

2. Jupix

Tykkäykset:
    0
    Entäs sitten kun sähköpostiin tulee 200 viestiä spämmiä päivässä?

3. kshb

Tykkäykset:
    0
    Palvelun asetuksista voisi määritellä esim. että vain .fi osoitteista lähetetyistä viesteistä ilmoitetaan, tai vaikka, että ilmoituksia voi tulla maksimissaan 1 kpl/päivä.

4. WS

WS Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos on kiire lukea sähköpostit "lennosta", niin eiköhän voi saman tien pitää pakettidatayhteyttä päällä tarkistaen uudet postit vaikka 10 minuutin välein. Itse en ainakaan keksi mitään hyödyllistä tarkoitusta ko. palvelulle.

5. Pry-

Tykkäykset:
    0
    Muutama vuosi sitten olisi voinut olla joillekkin käyttöä. Nyt kyllä epäilen, koska nykyiset puhelimet osaavat tarkistaa postit itse.
    Toki jollekkin vanhemman kännykän omistajalle voisi olla hyötyä, mutta yleensä ne, keiden tarvitsee saada heti tieto sähköpostista, omistavat uudemman puhelimen.

6. must1

Tykkäykset:
    0
    Ehkä tolle voisi jotain käyttöä keksiä, jos filtteröinti olisi monipuolisesti määriteltävissä. Esim. tietyltä lähettäjältä tai jos otsikko sisältää tietyn avainsanan...

Mutta ei siitä (paljoa) maksaa viitsisi.

7. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    En käyttäisi koska en ole valmis antamaan ulkopuoliselle taholle pääsyä sähköposteihini ja vielä maksaisi siitä suoraan tai epäsuoraan (mainokset). Haluan uskoa ettei kukaan muukaan käyttäisi em. syystä.

8. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Itsekin olin siinä uskossa aikaisemmin, että jos yhteys selaimen / sähköpostiohjelman ja webbimailin välillä on salattu, olisi se sitä koko matkalta minun koneeltani vastaanottajalle asti. Eli toisin sanoen eipä tuo juurikaan tietoturvaasi lisää, vaikket tuota em. palvelua käyttäisikään, kun kuitenkin SMTP-palvelimien välillä sähköpostit siirtyvät täysin salaamattomina joka tapauksessa - ellet sitten itse salaa niitä jollakin tavoin, esim. PGP:llä.

9. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    On tuossa toki selkeä ero antaa käyttäjätunnukset ja salasanat ulkopuoliselle taholle kuin ulkopuolisen sniffata runkoverkossa liikennettä. Ei ne pankkien tunnusluvutkaan paperilla salattuja ole, mutta varmemmassa tallessa ihan omassa hallussa kuin esim. ulkopuolisen osapuolen palvelun hallussa.

10. SV-3310 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19

Jaa tämä viestiketju