1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kestävähkö, ei kamerallinen puhelin?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja asikainl, 17/12/04.

1. asikainl

Tykkäykset:
    0
    Eli olen lievästi sanottuna pulassa.

Eli, tarkoitus olisi hankkia puhelin, joka täyttää seuraavat kriteerit:
    - Vaihdan puhelinta harvoin, eli aikaisintaan 3 vuoden välein.
    - Edellisen seikan takia puhelimen pitää olla kestävähköä laatua kuorellisesti; eli tuon min. 3 vuoden käytön aikana väkisinkin tulee putoilemaan pöydän kulmilta joitakin kertoja vahingossa. Vedenkestoa en tarvitse. Käytän puhelinta kuitenkin ihan vain kaupunkiympäristössä "siististi" (opiskelija), joten mitään mäiskimistäkään puhelimen ei tarvitse kestää - satunnaisia vahinkoputoamisia kyllä. Puhelin ei siis saa hajota / sisäosat (mikrofonit, kuulokkeet tms.) vahingoittua heti muutamista pikku putoamisista.
    - Puhelimessa EI saa olla kameraa. Kameralla en tee mitään ja koska se tuo väkisin lisähintaa niin paljon, niin kameralliset puhelimet ovat poissa laskuista.
    - En tarvitse mitään verkkotoimintoja tai selailumahdollisuuksia tms. "hienosto-ominaisuuksia". Värinäyttö, polyfoniset soittoäänet, hyvä kalenteri ja muut aivan vakio-ominaisuudet riittävät.
    - Puhelimen pitää kuitenkin näyttää "joltakin", eli mitään ihan mummopuhelimen näköistä en halua (rajaa käytännössä esim. 1100:n pois)
    - Pitkästä akun kestosta plussaa - ei mikään ehdoton vaatimus kuitenkaan. Puhun vähän, mutta puhelin on pöydällä päällä ympäri vuorokauden.
    - Puhelimen merkillä ei ole mitään väliä - kriteerien täyttäminen pääasia. Toki mitään bugista p**kaa en halua, jota pitää juoksuttaa takuuhuollossa jatkuvasti.
    - Haluan ostaa uuden puhelimen, en käytettyä.
    - Max. hinta 200 euroa.

Olen ehtinyt vilkuillulla lähinnä Nokian malleja, niistä pari lähes täyttää vaatimukset, eli:
    5100 - Ainoa ongelma, että hieman tyylittömän oloinen ja huono näppäintuntuma muovinäppäimineen. Olen tottunut kuitenkin johonkin tyylikkyyteen ja hyvään näppäintuntumaan, kun nykyinen puhelin on 6510. Noh, tuo ei olisi mitenkään estävä ongelma, mutta puhelinta ei taida saada mistään Suomesta enää uutena? Se kun on jo hiukan suurempi ongelma... :(

2650 - Sopiva hinta ja ei turhia ominaisuuksia minulle ja tyylikkään oloinen simpukka - siis kuulostaa passelilta. Ainoa pelko, että kestääkö niitä muutamia pöydältä putoamisia, mitä tulee väkisinkin pitkällä käyttöajalla olemaan? Ilmeisesti simpukan "kuoret kiinni", eli normaalissa pöytäsäilytysasennossa kestää noita pudotuksia kuitenkin paremmin ja näyttö on ainakin hyvin suojassa simpukan ansiosta? Mutta vahingoittuuko mikit, kuulokkeet yms. sisäosat? Luin jo 2650-ketjun läpi; jotkut haukkuivat heppoiseksi. Akun kestossa esim. 5100-malli voittanee tämän myös hieman.

Nokialla ei sitten oikein muita sopivia kriteerit täyttäviä olekkaan. Mites muiden valmistajien vaihtoehdot; onko Suomessa myytävissä heillä yhtään vaihtoehtoa vaatimillani tiukasti rajaavilla kriteereillä?

Kiitokset vastauksista!

2. Eki79

Eki79 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    84
    Puhelinmalli:
    Galaxy S6 (SM-G920F)
  3. kouhio

Tykkäykset:
    1
  4. Fogata

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    E65+Elisa
    Itse suosittelen Nokian 6100:sta. Sitä saa halvimmillaan jo n.160€ Itse olen käyttänyt kyseistä luuria yli vuoden ja kertaakaan ei ole ollut mitään ongelmaa ohjelmiston tai muun kanssa. Ja puhelin on saanut kunnon iskuja...

5. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Yhdyn täysin edelliseen puhujaan, reilu vuosi on ollut käytössä ja ei käytännössä mitään ongelmia. Pari kertaa pitänyt vaihtaa mutta sitten vaihdokkiehdokasta kokeiltaessa on ollut pakko todeta tämä mukavammaksi.

Lisäksi omasta ja lähipiirin kokemuksesta voin sanoa että jos haluat takuuhuoltoja vältää niin älä ainakaan osta mitään juuri markkinoille tullutta, lastentauteja tuppaa yleensä ensimmäisissä kappaleissa olemaan.

6. blueice

Tykkäykset:
    0
    En tiedä tästä SE K500i kestävyydestä, mutta on niitä harvoja puhelimia, mitä minun emäntä ei ole saanut "jumiin" -ja se onnistuu häneltä vuosien kokemuksella melko helposti. Itse olen enemmän heavy -juuseri ja mulla ei niin ole ollut ongelmia, mutta näköjään tuollainen naisen -näkökulmasta käyttö ulosmittaa paremmin softan vakauden kuin harkittu ja suunnitelmallinen käyttö..

Eli jos tuo kamera ja n. 270e hinta ei ratkaise, niin voisin lämpimästi suositella SE K500 mallia. Plussaa (muutakin kuin plop, plop, plop..)
    -vakaus
    -NOPEUS (softa)
    -näyttö
    -akku kestää, jos et räplää turhaan (iso kohtuu näyttö)
    -peruspuhelimessa ominaisuuksia ja muistia
    -koko
    -ulkonäkö
    -MP3 -soittarit (voi jollekin olla elämän ja kuoleman asia..)
    -muuta huonoa en tästä ole löytänyt (peruspuhelimeksi) kuin kuulokeääni on "nokiamainen" eli huono, mutta kait siihenkin tottuu? (itse pidän selkeästä ja kirkkaasta kuulokeäänestä -like Ericsson joskus ennen muinoin.. Ja tästä en ala väittelemään, jos en olisi omalla alallani, olisin mikseri..)

7. Marakus

Tykkäykset:
    0

Jaa tämä viestiketju