1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kestävä puhelin mulle heti nyt!

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja yuzaka-san, 27/5/04.

1. yuzaka-san

Tykkäykset:
    0
    Haluan kestävän puhelimen, enkä nyt puhu nokian ns. sporttiseen elämäntapaan sopivista puhelimista, vaan oikeasti kestävistä vekottimista! Saisi mielellään olla metallikuoret (esim. magnesium, Ericssonin 688?-malleissa oli) ja mahdollisimman ehyt, mahdollisimman vähän liikkuvia tai kuluvia osia sisältävä rakenne! Antakaa ehdotuksia, otan ne ilomielin vastaan!

2. jontteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ericsson R320s . Mainio laite myös puh een välittämiseen . Äskettäin oli noita pieni erä uusia myynnissä . Joku saattaa luopua ....
    Omastani en luovu :)

3. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Hinta rajaa tietty olisi mukava kuulla! Kestävä ja jämäkkä on ainakin mielestäni SonyEricsson T610. Siinä on alumiiniset kuoret, eikä ole mitkään vaihdettavat natisevat kuoret.

4. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ericsson R320s kuten jo mainittu, sekä Nokia 6250 ovat ne kestävimmät luurit. Tosin Erkillä oli se aikaisempikin kestävä malli, mutta se ainakin oli todella todella suuri.

edit seuraavan viestin jälkeen: Vertu!

5. yuzaka-san

Tykkäykset:
    0
    Totta puhuen hinnalla ei ole mitään väliä! Olen täysin kyllästynyt muovisiin natiseviin, hajoaviin leluihin. Tarvitsen kunnollisen puhelimen, enkä mitään naurettavaa lelua kameroineen värinäyttöineen!

6. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Siinä tapauksessa suosittelisin tutustumaan SonyEricsson T610 malliin. Vaikka siinä onkin kamera ja värinäyttö. Nuo vanhemmat puhelimet saattaa olla aika harvassa. Minä ainakin tyytyisin kaikesta huolimatta Nokian 5210 malliin...en ole kuullut kuin pelkkää hyvää siitä. Kestävä se kuulemma on. Et ainakaan maksaisi turhaa mistää kamerasta ja värinäytöstä.

7. Xaeron

Xaeron Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 4S
  8. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Ja antennin pituus ei häiritse ollenkaan taskussa. ; )

9. Crossfade

Crossfade Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No sitte vaa Vertua ostamaan :)

10. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Niin, luulisi kestävän. Suosittelen kultaisia kuoria.

11. yuzaka-san

Tykkäykset:
    0
    No jotain rajaa sentään :D

12. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Nyt löytyi harvinaisuus huuto.netistä! Eli Ericsson Ericsson R320s ja vielä ihan uusi! Tuo on hyvin kestävä puhelin...itselläni tuollainen laatikossa.

13. yuzaka-san

Tykkäykset:
    0
    Kiitti vinkistä, laitoin heti tarjouksen vetämään!

14. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Paitsi ettei tuo R320s ole mikään "kestävä luuri" kuten 6250. On mennyt "sinisellä hauskuuttajalla" numerot sekaisin.

R310 on se 6250:n kilpailija:

Ja R320s on/oli Ericssonin ensimmäinen wap-puhelin eli 7110:n kilpailija:

Ja se entinen Erkin kestävä malli oli R250:

Annetaan tämä pieni asiavirhe tuolle "siniselle hauskuuttajalle" anteeksi ja laitetaan vaikka nuoruuden piikkiin ;)

15. mik-ko

mik-ko Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    4
    Oleko itse ikinä käpelöinyt Ericsson R320s puhelinta? Se on todellakin kestävä ja jämäkkä puhelin!

16. John Cooper

John Cooper Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minuako yritit quotata? Mulla oli R320s heti esittelynsä jälkeen ennakkotilauksessa ja muistaakseni keväällä?/kesällä 2000 kun tuo kauppoihin tuli niin omani sain. Puolisen vuotta tuota "hurrinäkkäriä" tuli pidettyä - hidas kuin Erkit parhaillaan, mutta runko jämäkkä. Muotoilu sai tuttujen kesken tuon lempinimen. En minä sitä mitenkään erityisen kestävänä pitänyt silloinkaan, mutta en etenkään nykyisin kun olen useamman "urheilukännykän" omistanut. Nykypuhelimiin verrattuna vanhanaikainen GSM.

17. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Heitin kyseisen 5210:n seinään ja se meni rikki...

18. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Eipä sitä varmaan ole suunniteltukaan kestämään tuommoista käsittelyä...

19. yuzaka-san

Tykkäykset:
    0
    Ainakin tuossa R320s:ssä on kaikki mitä tarvitsen. Minulla itselläni oli aikaisemmin Ericssonin magnesiumkuorinen 688 (jos en ihan väärin tuota mallinumeroa muista) ja se pentele kesti ihan mitä tahansa. Vedenpitävyydestä en sitten tiedä, mutta sillä ei ole niin väliäkään, koskaan ei ole tullut vastaan tilannetta jossa olisin tarvinnut vedenpitävyysominaisuuksia - pakkasensieto onkin jo eri asia.

Mitä tulee malliin 5210, minulla on kyseinen puhelin tällä hetkellä. Puhelin itse hölskyy kuorien sisällä, akun kiinnikkeet ovat löystyneet (ja akku vetelee viimeisiään, vaikka tämä nyt onkin epäolennaista) ja jopa pikkupakkasilla puhelimesta katoaa tiettyjä toimintoja valikoista, kuten esim. "Lähetä viesti", "Lisää numero", "Lisää merkki", "Lisää sana" vain muutamia mainitakseni. Lisäksi itse puhelin ilman kuoriaan on kaiken kaikkiaan todella heikkolaatuinen. Sen rikkomiseen ei tarvitse kovinkaan suurta voimaa.

20. yuzaka-san

Tykkäykset:
    0
    Riippuu siitä, mitä tarkoittaa vanhanaikaisella. Jos pärjää ilman turhia krumeluureja, niin vanha puhelin voi olla oivakin valinta. Omat kokemukseni Ericssoneista ovat pelkästään positiivisia. Ja sitä paitsi minulle riittää se, että puhelimella voi soittaa, lähettää tekstiviestejä, ja että härveli pysyy kasassa useamman vuoden.

Nykypuhelimissa ärsyttää eniten juuri se, että laadusta on jouduttu luopumaan, kun puhelinvalmistajat kilpailevat siitä, kuka saa eniten (turhaa) kamaa mahtumaan mahdollisimman pieneen ja tyylikkääseen pakettiin.

Ja toisaalta ottaa päähän sekin, miten tietoisesti nykyään valmistetaan heikkolaatuisia [lisää tähän miltei mikä tahansa tuote], kun paine jatkuvaan kasvuun ja markkinaosuuden kasvattamiseen, öh, kasvaa...

Jaa tämä viestiketju