1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Keskustelua puhelimien tallennustilojen koosta/tarpeesta

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Noppi's, 4/11/15.

1. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Avataan nyt tällekkin kunnon kina ketju :D Aika paljon herättää keskustelua niin ison kuin pienen tallennuskapasiteetin malleista lähes aina kun uusia malleja julkaistaan eikä vähiten iphonen 16gb malli. Otin muutaman lainauksen jo toisesta ketjusta mukaan.

Juu samoilla linjoilla mennään. Ei ole tarvetta tunkea luuria täyteen ripuli softia ja pelejä. Myöskään leffoja ja musaa ei tule tallennettua. Itsellä dna tv:ssä 4000h tallennustilaa ja harvoin tulee tilanne että pitäis offlinena katsoa mitään. Spotify ja nettiradio taas hoitaa musa puolen.

Toki ymmärrän että on ihmisiä jotka voi tarvita duunissa jotain appseja tai vaikka lentää paljon jolloin offline on ainoa vaihtoehto jos katsoo luurista videoita tai kuuntelee musiikkia. Mutta se että pienellä muistilla ei tee mitään on vähän aliarvioivasti sanottu.

Eihän siinä mitään ongelmaa ole kun on niille kaikille tarpeille se vaihtoehto. Tässä tapauksessa aika moni taitaa ostaa sen fiatin jos ei ole isommalle tarvetta. Vertaus on nyt ehkä kuitenkin hiukan ontuva :)

---------------------------------------------------------------

4k kuvaus vie kyllä niin paljon tilaa, että moni joka on ennen jonkun verran videota kuvannut voi olla nyt 16gb luurin kanssa hiukan hämmästynyt kuinka nopeasti muisti alkaa täyttymään. 32gb olisi kyllä optimaalinen vaihtoehto.

2. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Kertokaahan arvon "kollegat" mitä kaikkea siihen puhelimeen lataatte :)

3. kowardi

kowardi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2807
    Puhelinmalli:
    lippulaiva
    Minä onneks ostin tuon 64 gigaisen iiponin arpomisen jälkeen. Nyt on 14 gigaa käytetty jo ja meinaan vuoden tämän pitää ;)

4. Noppi's

Noppi's Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4385
    Puhelinmalli:
    Iphone 6s Rose Gold
    Joo vuoden varmaan :D

Millä oot luuria täyttänyt?

5. kowardi

kowardi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    2807
    Puhelinmalli:
    lippulaiva
    Nyt oon muutaman pelin asentanut ja jopa kuvannut kameralla 10 kuvaa :D Sitten on noita officejuttuja asennettuna kun en saa työpuhelinta ja pitäisi reissussa jotain myös tehdäkin.. :)

e: ja sitten ne pakolliset 10 sovellusta mitkä sulla myös taisi olla :D

Noppi's tykkää tästä.
  6. apek

apek VIP

Tykkäykset:
    1058
    Puhelinmalli:
    Nexus 6P
    16 gigasella muistilla olen pärjännyt hyvin. Ei ole tila koskaan loppunut. En toki kauheasti kuvaa videoita, tai kuvia ja jos kuvaan, niin ne menevät Dropboxiin automaattisesti ja poistelen puhelimen muistista sitä mukaan. Musiikki tulee Spotifyn kautta.

Järjestelmä vie 5,5 Gt, sovellukset yms vie toiset 5 Gt.

Jos muisti loppuisi, niin toki tähän saa sitten muistikortin laitettua. Kaikkiin puhelimiin ei tietysti korttia saa, niin silloin kannattaa jo miettiä olisiko suurempi muisti tarpeellinen.

7. akselic

akselic TicTac - vain yksi puhelin!

Tykkäykset:
    4443
    Puhelinmalli:
    OnePlus3
    Mulla on puhelimessa musiikkia. Pakko olla omina biiseinä kun ei Spotifystä tai muista saa vieläkään kaikkea mitä mä kuuntelen. Ja kuuntelen kaikkea mitä omasta kirjastosta löytyy joten pidän mahdollisimman paljon puhelimessa. En jaksa joka toinen päivä siirrellä paria sataa biisiä ja sit ärsyttää jos haluais kuunnella jotain mutta just sillä hetkellä ei ole puhelimessa.

En tarvii muuhun kovinkaan paljoa tallennustilaa kun käytän pilveä kaikkeen. Mulla olis koneella semmonen 140 gigaa flacceja. Ne kun sais kaikki puhelimeen niin olisin aika tyytyväinen. Nexuksissa ei ole vuosiin enää ollu muistikorttipaikkaa joten mä tarviin sit sisäistä tallennustilaa niin paljon ku saa.

Psaikke tykkää tästä.
  8. zSx Rauhaton jäsen

Tykkäykset:
    839
    Puhelinmalli:
    Huawei P9
    Itse olen sitä mieltä ettei tuo 16Gt ole mikään kauhean iso tila enää tänä päivänä, aivan hyvin laitevalmistajat voisivat skipata sen oletuskokona ja siirtyä 32 gigaan, sillä jo mielestäni pärjäisikin. Full HD- ja myös 4K-videotallennus isoimpana syynä. Joskus Symbian-aikoina puhelimissa ei ollut videoissa edes HD-tallennustasoa, ja silti niistäkin tehtiin jo silloin 7-8 vuotta sitten 8Gt malleja.

Omasta luurista järjestelmä ottaa 4,71Gt, ja vaikka olen poistanut turhia sovelluksia säännöllisesti, niin silti tilaa puhelimella on vain 2,88Gt. Jos ei olisi muistikorttia, ei hommasta tulisi mitään, koska videot vie niin paljon tilaa eikä ne sinne pilveen heti uppaudu. Voi olla että esim. iPhonessa homma on tyystin toinen tuon järjestelmän ja muun viemän tilan suhteen, koska se on niin paljon optimoidumpi systeemi, mutta niissä kun sitä muistin kokoa ei voi lisätä jälkikäteen, en kyllä raaskisi ostaa 16 Gt mallia.

Sittenhän vasta pulassa olisinkin, jos lataisin musat ja leffatkin puhelimeen, mutta onneks niitä varten on Spotify, Netflix ja Elisa Viihde.

9. cinse

cinse Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    4553
    Puhelinmalli:
    onhan noita
    Itselle riittää hyvin se 16gigulia. On mulla nytkin 64gb luuri, mutta eipähän siitä tuu käytettyä kun murto-osa. Custom rommeja enimmäkseen tallessa

10. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4724
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Mitä nyt pikasesti muistelen niin tallenustilaa ei kovin paljoa päälle 16 Gb ole ollut missään luurissa. Muistikorttejakin on luureissa ollut ja koskaan ei täyteen ole tullut. Nykyisin jää vielä enemmän tyhjää tilaa kun musiikit tulee suoratoistona.

11. Psaikke

Psaikke Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    758
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    En tiedä, mulla ainaki vaivaisi se tietoisuus, että tallennustila saattaa täyttyä. Omani on 64 gb:n laite ja se on jo aika hyvä. Kaikkea kapasiteettia ei tule käytettyä, mutta olen musan suhteen sellainen offline-mies ja aika kranttu, eli sitä löytyy 12 gb luurissa. Lentomatkailua varten lataan luuriin aina kymmenkunta offline leffaa, joten siinähän se...
    Varmasti moni pärjää 16gb:llä mutta itse en pärjäisi.

12. stunned Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    170
    Puhelinmalli:
    Note 2, Nexus 10, Nexus 7, Nexus 7 2013

Jaa tämä viestiketju