1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Keskustelua perhe- ja sukulaissuhteista

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Qwertyi, 12/7/14.

1. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Veri on vettä sakeampaa. Mites teillä sukulaisuus suhteet? Kaik hyvin vai taistoja rintamalla?

Viimeksi muokattu: 14/7/14
  2. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    438
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Vähän jälkijunassa kirjoitan, koska tämä tapahtui viikko sitten. Oltiin siis vaimon suvun kesäpaikassa Pohjois-Karjalassa, kera anopin ja miehensä. Reissun alku oli jo sään puolesta ikävä: pilvistä säätä ja vesisadetta. Anoppi käyttäytyi koko viikon enempivähempi töykeästi ja ilmoitti moneen kertaan, vaikka istui/seisoivieressä, ettei vahdi meidän 3-vuotiasta. Ja itsehän me vahtimiset vaimon kanssa pääasiassa hoidettiinkin.
    Nnoh, tuli lauantai. Aurinko paistoi ja käytiin Kolilla koko sakilla ja illalla oli tarkoitus grillata. Minun ja vaimon osalta grillaaminen kusahti siihen, että poika tökkäsi kätensä johonkin kuumaan pihalla, kun me vaimon kanssa oltiin sisällä tiskaamassa ja valmistelemassa grillattaviamme. Anoppi ja miehensä siis olivat ulkona grillaamassa. Vaimolla meni kolme tuntia saada poika rauhoittumaan ja nukkumaan. Jonka jälkeen hänellä ns. paloi kiinni äitiinsä ja tämän mieheen sillä seurauksella, että nämä kokosivat kamansa autoon ja lähtivät sieltä mökiltä anopin veljelle. Jäätiin siis ilman autoa sinne. Kesäpaikka on pienen tien päässä ja lähin talo on noin puolen kilometrin päässä, mutta siinäkään ei asuta enää vakituisesti. Siitä eteenpäin on kesäasuntoja noin kolmen kilometrin päässä.

Seuraavana päivänä sitten anoppia ei näkynyt mökillä ja vaimoni sai paarman puremista allergiakohtauksen ja piti soittaa lanssi. Anoppi tuli lanssin perässä ja lähti lanssin lähdettyä, riideltyään ensin vaimoni kanssa. Tämän jälkeen vaimo soitti isälleen itkien, ja appiukko lähetti vaimon siskon hakemaan meidät pois autollaan. Mulla ei tällaisen tempun jälkeen ole sille naiselle mitään asiaa, enkä halua edes nähdä sitä.

Pahoittelen pitkää postausta, mutta oli pakko purkaa.
    Joku ehkä muistaa, että olen ennenkin avautunut täällä ko. kantturasta.

3. Arwin Grubel

Arwin Grubel Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    1007
    Puhelinmalli:
    Note3 + Gear
    ^Ihmiset osaa olla aikamoisia toisilleen. Hämmästyttää...

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6577
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Täälläkin kokemusta näistä perheriidoista ja meilläkin on edessä yksi koskien meidän kesämökkiä. Meni taas koko vitun päivä pelkästään nurmikon leikkaamiseen kun ei anoppi jaksa enää. Nurmikko leikattu viimeksi juhannuksena ja oli aikamoinen viidakko.

Päätettiin nyt vaimon kanssa että jos eivät täällä ollessa kerran mitään tee niin pyydetään mökki ennakkoperintönä meille. Sen jälkeen ostetaan vielä vaimon veli ulos tästä niin saadaan sitten tontti ja mökki itsellemme. Anoppi plus miehensä sekä vaimon veli eivät siis ole pitkään aikaan täällä tehneet mitään vaikka melkein joka viikko täällä käyvät. Veli varsinkaan ei tee muuta kuin juo olutta, syö ja nukkuu.

Pikkasen rupeaa vituttamaan

5. Arvo

Arvo Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    438
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S5
    Uskon ja ymmärrän. Tuossa vaimoni purkauksessa äidilleen ei ollut kyse vain tuosta viikosta, vaan sitä paskaa oli kertynyt huomattavasti pitemmältä ajalta. Me sitten kuulemma itse aiheutettiin koko soppa huutamisella. Sanoin itsekin anopille muutaman tarkoin valitun sanan siitä, miten esim. omaa tytärtä kohtaan ei käyttäydytä.

6. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3452
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mua ei ota päähän anoppi, mulla on varmaan yksi mukavimmista ja rakastettavimmista anopeista maailmassa, mutta se ottaa päähän että alkaa hällä elämänaika hiipua ja lähestyy kuolemaa. Alzheimer syö ja tappaa hitaasti.

7. Infra

Tykkäykset:
    6577
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Mä en ees viitti alkaa avautumaan omista anopidtsni tai sen käyttäytymisestä esim omaa tytärtään kohtaan kun vertaa hulttioveljeensä, jota hyysätään ja papotaan kun on ite ryssinyt elämänsä. Rahaa kyllä jakavat veljelle mutta ei ole meille kyllä rahaa näkynyt. Tosin onneksi ollaan sen verran hyvissä töissä ettei kyllä olis tarvetta mutta kuitenkin. Vituttaa katsoa vierestä

kaBu tykkää tästä.
  8. temas

temas Foorumin rullaaja

Tykkäykset:
    1247
    Puhelinmalli:
    S7
    Pakko vähän itsekkin avautua. Ei ole minulle anoppi, mutta samoja henkilöitä: äitini ja siskoni. Nyt kun oon tovin tässä äidin luona majaillut tilapäisratkasuna, niin käy kyllä aivoon seurata sivusta heidän välejä. Jatkuvaa riitelyä puolin ja toisin, yleisin riidan syy siskoni lapsi. Siskoni olettaa, että äitini on mummona velvollinen hoitamaan lapsenlastaan jatkuvasti, jopa niin että joutuu omia menoja karsimaan. Joka viikko jotain hoitoa. Jos jonnekkin lähdetään perheen kesken, äitini joutuu lapsen huolehtimaan ja vaipat vaihtamaan, eikä siskoni tee muuta kun räplää phelintaan tms. Sitten kun hänelle huomauttaa asiasta, syntyy huutoriita. Näen sivusta kuinka äitini kärsii tilanteesta. Tekee kaikenlisäksi raskasta työtä, ja siellä töissäki olliut yhteisöilmapiiriongelmia. Sit siinä samalla joutuu miettimään kun oma lapsi sairastaa vakavasti ja mitä lie omia murheita mistä en edes tiedä. Mä oon sitä hetkee peläten oottanut millon se romahtaa.

Nytkin kun äidilläni on loma, hän on joutunut lasta monet päivät hoitamaan ja ottamaan yökylään ja viemään tarhaan ym. . Huomennakin hän lähtee jonnekkin tapahtumaan siskoni mukaan, ja mitä hän joutuu siellä kumminkin tekemään? No olemaan lapsenvahtina. Mun omakin arki siitä kärsii ja toivon kokoajan että saisin koulun valmiiksi mahd. nopeasti ja takasin asumaan omilleen.

Itselläni eikä äidilläni ole todellakaan mitään lapsia vastaan, mutta ois miettiny kaks-vitun-kertaa ennen kun tenavan tänne maailmaan poksauttaa, jos ei ole aikaa sitä hoitaa.

outlaw heart tykkää tästä.
  9. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4683
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Hämmästyttää. Varsinkin silloin kun ollaan ns. parantamassa kaikkien mukavuutta. Ehkä se sit on sitä mukavuutta et istutaan perseet tukossa ja ei syödä mitään nii ei tarvi vesiklosettia käyttää.

10. Infra

Tykkäykset:
    6577
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Samaa mieltä, kyllä se on äidin ja isän vastuulla se lapsen hoitaminen ei ukin ja mummin.

11. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    No miks sun äiti hoitaa sitä kersaa? Ihmiset on kyl heikkoja, jos ei osaa pitää puoliaan.. Jos mutsis ei jaksa vahtia toisen pentua (eikä pitäiskään koko ajan) niin sanois niin että tulis kerralla selväks :) Se on kyllä totta, että jos muksua ei jaksa hoitaa ni ei niitä pitäis tehä..

12. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3452
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Emännän systeri joutui jäämään eläkkeelle duunistaan, kun nelikymppinen tytär päräytti ensikersan, mutta eihän ne sitä hoitaa ehdi.
    Emännän systeri hoitaa sitä 7 päivää, hoito alkaa aamusta kuudelta ja päättyy illalla seiskalta.
    Ei sillä muuta elämää juuri ole tällä hetkellä.

13. temas

temas Foorumin rullaaja

Tykkäykset:
    1247
    Puhelinmalli:
    S7
    Ei osaa pitää puoliaan, nimenomaan. Yleensä se oon minä, joka sitä siihen patistaa, mutta nyt alkaa olla konstit vähissä.
    Eipä oo helppoo hälläkään :confused:

14. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2641
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Sama on edessä minunkin anopillani. Ei tosin ole ollut mitenkään erityisen rakastettava koskaan, mutta eipä ole varsinaisesti häiriöksikään ollut. Vaimo, siis tyttärensä, ei ole koskaan oikein tullut kanssaan toimeen, mutta hoitaa ja huolehtii silti ihan viimeisen päälle muistisairaasta ihmisestä. Onneksi tuo on jo puolisentoista vuotta ollut hoitolaitoksessa, mutta onhan noita asioita silti hoidettava. Autellut tietysti olen minkä olen voinut. Ei enää oikein liikkuminen onnistu, enkä ole varma tunteeko meitä enää, minulla kun sattuu olemaan sama nimi kuin jo kuolleella veljellään, niin taitaa mennä ainakin meidän suhteen sekaisin. On se aika kamalaa kun aika, paikka ja ihmiset ovat ihan sekaisin hänen puheissaan.

15. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3452
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Juu, samaa kaavaa täällä.

16. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Anopit on näköjään kautta linjan käärmeitä, muutamaa poikkeusta lukuun ottamatta. Mulla oli anopille kuuden vuoden porttikielto. Jossain vaiheessa pyydettiin asuntolainaan pientä tapausta, tietenkään ei saatu. Samaan aikaan vaimon veli asuu äidin ostamassa kämpässä ilmaiseksi. Sanotaan näin, että ikävä sitä ei koskaan ole.
    Suku kokouksessa (minun) käytiin ja voi sitä oma kehun määrää mitä siellä oli, piti oikein kysyä, että olenko suvun ainoa luuseri kun ei ryvetä rahassa ja muutenkaan kaikki ei aina mene loistavasti? No eipä tuosta enempää.

17. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2641
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Poikkeuksia on, esimerkiksi vaimollani on oikein mainio anoppi.

pume tykkää tästä.
  18. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Sama homma. Millanen tyyppi se tytär sitten on, jos anoppi on kuin suoraan helvetistä? No eihän tyttäret aina ole kun äitinsä, mutta pakko ihmetellä kun niin monella tuntuu olevan hirveät appivanhemmat.

19. JAK Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    254
    Ei ne anoppi vitsit tyhjästä tule. Oli mun mutsi kanssa alkuun hankala, mutta tein selväksi pelisäännöt.

20. Link

Link Supermoderaattori

Tykkäykset:
    891
    Puhelinmalli:
    Puhelin
    Nii monesti varmaa anopit hankalia, kun tytär tai poika tuo kotiin, jonkun ketä ei täytä odotuksia.. Mut eipä kyllä itellä ole ollut ongelmia appivanhempien kanssa eikä vaimonikaan valita :)

Tagit:

Jaa tämä viestiketju