Keskustelua parisuhteista, deittailusta, yhdessä elämisestä ja eroamisesta

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
No sillä hän on sanonutkin, että olisin kiitollinen ku hän on ollut tässä ja myötämielinen. Moni muu nainen olis kuulemma lähtenyt ovet paukkuen eikä olis kuulunut mitään.
Niin ja joku/moni mies olisi voinut sanoa siinä vaiheessa kun erosta ja uudesta asunnosta sanotaan että voit sitten lähteä heti vaikka jonkun kaverisi, äitisi tms luokse. Mistäpä näitä tietää miten ne kaikilla aina menevät kun erotaan. Tai se että jos lähtee heti tai kun asutaan vielä jonkin aikaa yhdessä niin kumpi sitten olisi jollakin tavalla helpompaa toiselle/itselle.

Saman katon alla mekin asuttiin kolmisen viikkoa kun erottiin. Toki eroaminen tehtiin yhteisellä päätöksellä mutta siltikin. Olisi sitä toinen voinut mennä vaikka jonkun kaverin tms luo siksi aikaa kun muuttaan pääsee jos niin olisi halunnut, siltä tuntunut tms. Ei se meilläkään kuitenkaan ihan normitilanne enää ollut saman katon alla asua eropäätöksen jälkeen. Aina se jotenin kuitenkin vaikuttaa.

Edit. Selvennän että tuolla toisella tarkoitin eksääni en @jhietala n naista.

Viimeksi muokattu:

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
7200
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
No sillä hän on sanonutkin, että olisin kiitollinen ku hän on ollut tässä ja myötämielinen. Moni muu nainen olis kuulemma lähtenyt ovet paukkuen eikä olis kuulunut mitään.
Tuohan kuulostaa jo siltä kuin olisit hänen mielestään kiitollisuudenvelassa hänelle???

andy

Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
5471
Puhelinmalli
S9
Tuohan kuulostaa jo siltä kuin olisit hänen mielestään kiitollisuudenvelassa hänelle???
Oma pitkä suhde loppui hyvin pitkälle sen takia mitä en tehnyt ja pidin asioita itsestäänselvyyksinä. @jhietala n tilannetta sen tarkemmin tietämättä olen kuitenkin ymmärtänyt, että nainen on ollut varsin pitkämielinen ja sopeutuva tilanteeseen. Näin ainakin oli omalla kohdalla ja täysin omaa hölmöyttäni menetin ihanan ihmisen. Täällä monesti on todettu, että kaksi siihen eroon tarvitaan mutta uskokaa huviksenne, kyllä siihen yksikin riittää.
Minä ainakin raijasin exän kamoja, asensin hyllyä seinään ja lamppua kattoon. Tuntui aika pahalta mutta toisaalta meillä oli olosuhteet huomioden ihan hauskaa muuttopuuhissa. Vaikka illalla omassa kotona kyyneliä nieleskelinkin.

Mutta se on tietysti täysin omasta jaksamisesta kiinni.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Eikös jhietala ole noista samoista asioista eron syyhyn täällä kirjoitellut mitä @andy kin kirjoitti omasta erostaan.

Itse ymmärsin niin että @jhietala n naisella olisi ollut muuttojuttu suht selvä mutta nyt miettii että jos niin ei onnistukaan niin hän sitten auttaisi. Siis kun nainen on sanonut jos auto hajoaa tai veli on kännissä tjsp.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7240
Puhelinmalli
Nexus 6P
Ei tässä kummatkaan ole velkaa muualle ku pankille tästä asunnosta. Toki minä haluaisin asioita hyvittää ja korjata, mutta tällä hetkellä en sitä pysty tekemään.

Oma pitkä suhde loppui hyvin pitkälle sen takia mitä en tehnyt ja pidin asioita itsestäänselvyyksinä. @jhietala n tilannetta sen tarkemmin tietämättä olen kuitenkin ymmärtänyt, että nainen on ollut varsin pitkämielinen ja sopeutuva tilanteeseen. Näin ainakin oli omalla kohdalla ja täysin omaa hölmöyttäni menetin ihanan ihmisen. Täällä monesti on todettu, että kaksi siihen eroon tarvitaan mutta uskokaa huviksenne, kyllä siihen yksikin riittää.
Minä ainakin raijasin exän kamoja, asensin hyllyä seinään ja lamppua kattoon. Tuntui aika pahalta mutta toisaalta meillä oli olosuhteet huomioden ihan hauskaa muuttopuuhissa. Vaikka illalla omassa kotona kyyneliä nieleskelinkin.

Mutta se on tietysti täysin omasta jaksamisesta kiinni.
Eli olet menettänyt naisesi samoista syistä kuin minäkin. Liikaa itsestäänselvyyksiä ja tekemättä jättämisiä, jos näin yleisluontoisesti voi eroamme luonnehtia. Tarkempi luonnehdinta löytyy kyllä aiemmista viesteistäni. Puolessa välissä suhdetta hänellä oli paikka jo lähteä, mutta jäi kuitenkin. Sanoi siitä tosin vasta äskettäin eli en tiennyt tuosta. Kyllä minä pidän itseäni tässä pääsyyllisenä, mutta kylläpä tuo toinenkin tuntui sanovan, että molemmilla tässä on osa ja arpa jollain tavalla. Ja mun ei tarvitse auttaa muuttopuuhissa, pärjää omillaankin.

Viimeksi muokattu:

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7094
Puhelinmalli
OnePlus 6
Meidän juttu ei ilmeisesti vieläkään oo ihan selvä. No kun en suostunut hänen asettamaan ehtoon, ni tuli sieltä eilen viestiä, että haluaisi vielä jutella uudestaan asioista ja jatkosta. Ehkä ajatus ilman mua tuntuikin liian vaikeelta tai se, että menettäisi mut kokonaan. Eipä tuon naisen ajatuksista tiedä. Päätettiin nyt sit kuitenkin jatkaa hitaammin kun nyt ollaan nähty joka viikonloppu, ni nähdään jatkossa harvemmin ja keskitytään välillä itseemmekin eikä vain toisiimme niinku se kuuluisikin. Saapa nähä... Tällä hetkellä nyt oo enää mitään odotuksia kuitenkaan enää. Käy miten käy sitten.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7240
Puhelinmalli
Nexus 6P
Meidän juttu ei ilmeisesti vieläkään oo ihan selvä. No kun en suostunut hänen asettamaan ehtoon, ni tuli sieltä eilen viestiä, että haluaisi vielä jutella uudestaan asioista ja jatkosta. Ehkä ajatus ilman mua tuntuikin liian vaikeelta tai se, että menettäisi mut kokonaan. Eipä tuon naisen ajatuksista tiedä. Päätettiin nyt sit kuitenkin jatkaa hitaammin kun nyt ollaan nähty joka viikonloppu, ni nähdään jatkossa harvemmin ja keskitytään välillä itseemmekin eikä vain toisiimme niinku se kuuluisikin. Saapa nähä... Tällä hetkellä nyt oo enää mitään odotuksia kuitenkaan enää. Käy miten käy sitten.
Kuulostaa on/off-säätämiseltä. En lähtisi itse enää tuollaiseen.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7094
Puhelinmalli
OnePlus 6
Niinhän se on. En mä oo koskaan osannu järjellä ajatellakaan vaikka nytkin järki sanoo, että ois pitäny antaa mennä vaa.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Niinhän se on. En mä oo koskaan osannu järjellä ajatellakaan vaikka nytkin järki sanoo, että ois pitäny antaa mennä vaa.
Muista myös se mikä on ollut nyt eron syynä ja se luottamusjuttu toiselta. Älä "hajota" itseäsi sen takia. Vaikeaa on jos ei luottamus toimi.

andy

Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
5471
Puhelinmalli
S9
Eli olet menettänyt naisesi samoista syistä kuin minäkin. Liikaa itsestäänselvyyksiä ja tekemättä jättämisiä, jos näin yleisluontoisesti voi eroamme luonnehtia. Tarkempi luonnehdinta löytyy kyllä aiemmista viesteistäni. Puolessa välissä suhdetta hänellä oli paikka jo lähteä, mutta jäi kuitenkin. Sanoi siitä tosin vasta äskettäin eli en tiennyt tuosta. Kyllä minä pidän itseäni tässä pääsyyllisenä, mutta kylläpä tuo toinenkin tuntui sanovan, että molemmilla tässä on osa ja arpa jollain tavalla. Ja mun ei tarvitse auttaa muuttopuuhissa, pärjää omillaankin.
Vielä noista käytännön järjestelyistä, niin jos muuttoapu tai muu käytännön asioiden järjestely yhdessä ei tunnu ajatuksena ihan mahdottomalta tai ahdistavalta niin miksi et ystävää auttaisi? Näin minä ainakin lopulta asiat itselleni järkeilin ja samalla mietin, että ne 12 vuotta oli kuitenkin tähän astisen elämäni parhaat vuodet. Minulla oli tosin pari kuukautta aikaa sulatella eroa jonka ajan asuttiin vielä yhdessä - ystävinä siis.
Mutta en siis todellakaan osaa tai halua neuvoa miten kannattaa toimia. Se on ihan itsestä kiinni miltä tuntuu ja mikä on sopiva tapa toimia.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7240
Puhelinmalli
Nexus 6P
Vielä noista käytännön järjestelyistä, niin jos muuttoapu tai muu käytännön asioiden järjestely yhdessä ei tunnu ajatuksena ihan mahdottomalta tai ahdistavalta niin miksi et ystävää auttaisi? Näin minä ainakin lopulta asiat itselleni järkeilin ja samalla mietin, että ne 12 vuotta oli kuitenkin tähän astisen elämäni parhaat vuodet. Minulla oli tosin pari kuukautta aikaa sulatella eroa jonka ajan asuttiin vielä yhdessä - ystävinä siis.
Mutta en siis todellakaan osaa tai halua neuvoa miten kannattaa toimia. Se on ihan itsestä kiinni miltä tuntuu ja mikä on sopiva tapa toimia.
Ei siis siinä auttamisessa mitään vikaa, mutta ku mun oli pakko katsoa junaa pohjoiseen, joko perjantai tai lauantai 2 kissan kanssa. Auttaa olisin voinut, mutta pakko olla nyt jo itsekäskin eikä vaan märehtiä omassa paskassaan. Ja varmaan sunnuntaina ensimmäinen asuntonäyttökin. Olen kyllä sanonut moneen kertaan, että jos apua tarvii niin autan kyllä oli asia mikä tahansa.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7094
Puhelinmalli
OnePlus 6
Muista myös se mikä on ollut nyt eron syynä ja se luottamusjuttu toiselta. Älä "hajota" itseäsi sen takia. Vaikeaa on jos ei luottamus toimi.
No täl hetkellä alkaa ollakin aika kypsä siihen ongelmaan jo ja nytkin olisin ollut melko valmis antaa vaan mennä vaiks eilen sellainen pieni tuskainen olo erosta oli. Mut ei läheskään enää niin paha kuin ekalla kerralla. Tällasista ongelmista toki tunteet toista kohtaa muuttuu ja seuraava samanlainen kun tulee vielä vastaan ni eiköhän se oo sii sit. Tuskin jaksaa ees alkaa puolustamaan enää itteensä. Siihen selityksiin ja itteni vakuutteluun mä oon jo tosi kyllästynyt ja sen sanoin puhelimessa. Voihan se olla, että tää jää lopulta sit vaan kaveritasolle, ku ei enää ne tunteet toista kohtaan oo sellaiset samanlaiset enää. Mut toki tää vähentää jo itsessään sitä draaman mahdollisuutta, kun nähdään harvemmin ja toivottavasti tapailut on laadukkaampia. Mut toi nainen on kyl yllätyksiä täynnä ja toisaalta taas mikään ei enää yllätä mitä vastaan tulee. Katsotaan...

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
No täl hetkellä alkaa ollakin aika kypsä siihen ongelmaan jo ja nytkin olisin ollut melko valmis antaa vaan mennä vaiks eilen sellainen pieni tuskainen olo erosta oli. Mut ei läheskään enää niin paha kuin ekalla kerralla. Tällasista ongelmista toki tunteet toista kohtaa muuttuu ja seuraava samanlainen kun tulee vielä vastaan ni eiköhän se oo sii sit. Tuskin jaksaa ees alkaa puolustamaan enää itteensä. Siihen selityksiin ja itteni vakuutteluun mä oon jo tosi kyllästynyt ja sen sanoin puhelimessa. Voihan se olla, että tää jää lopulta sit vaan kaveritasolle, ku ei enää ne tunteet toista kohtaan oo sellaiset samanlaiset enää. Mut toki tää vähentää jo itsessään sitä draaman mahdollisuutta, kun nähdään harvemmin ja toivottavasti tapailut on laadukkaampia. Mut toi nainen on kyl yllätyksiä täynnä ja toisaalta taas mikään ei enää yllätä mitä vastaan tulee. Katsotaan...
Voi vähentää draamaa mutta voi myös lisätä toisen puolelta mutta senhän näkee sitten miten jatkossa menee. Jos jatkuu, niin eihän sitä jaksa vakuutella toiselle yms. Mutta katsot nyt miten menee ja käy ja laitat pelin poikki ajoissa jos samanlaista on.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Itse tässä välillä miettinyt tai aika useinkin kun kohta on kuitenkin ollut 5 vuotta sinkkuna että uskaltaako sitä kohta enää treffailla tai tapaillakaan ketään jos mahdollisuus siihen tulee. Ja pari kertaa kun tässä on pettyä saanut siihen mitä ensin sanotaan mutta sitten hetken päästä se tapailu yms ei olekaan sitä mitä toinen sillä hetkellä haluaa. Hittoako sitten ensin sellaista annetaan ymmärtää. Kai sen nyt tietää haluaako olla sinkku vai ei. Tai sitten se on vaan helppoa sanoa ns tekosyyksi jos on ollut ero takana tai pitkään sinkkuna. Siis sen toisen osapuolen.

Sitten jos ei mitään tulekaan, taas joskus alusta sama rumba ja kaiken päälle vielä sydänsurut.
Mutta äkkiä tällaiset mietinnät voi siinä vaiheessa unohtua jos "perhosia vatsaan" joku tehtyä saa.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7094
Puhelinmalli
OnePlus 6
Se eroahdistus tunne sisällä on kyl sellainen mitä ei todellakaan halua/haluaisi koskaan kokea. Ja vaiks tänki muistaa nyt ja ajattelee että ei hitto halua enää koskaan rakastua koska pelkää tän saman taas toistuvan. Ja mäkin oon tän jo jonkun kerran kokenut. Mut riittävästi aikaa kun menee, ni eiköhän se oo taas unohtunut.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Se eroahdistus tunne sisällä on kyl sellainen mitä ei todellakaan halua/haluaisi koskaan kokea. Ja vaiks tänki muistaa nyt ja ajattelee että ei hitto halua enää koskaan rakastua koska pelkää tän saman taas toistuvan. Ja mäkin oon tän jo jonkun kerran kokenut. Mut riittävästi aikaa kun menee, ni eiköhän se oo taas unohtunut.
Nuo on kuitenkin sellaisia juttuja mitkä sitten taas unohtaa jos jonkun tapaa vaikka niitä miettinytkin kuinka olisi.

Mulle onkin joskus kaveri sanonut että älä ajattele/mieti asioita etukäteen. Kun olen hänelle puhunut yleensäkin uusperhejutuista, lapsista ja mistä milloinkin. Ja nyt kun vielä olisi kaiken päälle suht "mielenkiintoinen" tarina tältä kesältä ja syksyltä kerrottavana. Etävanhempi ja kaikkea muutakin juttua.

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7094
Puhelinmalli
OnePlus 6
Ja on tosi vaikeeta joskus todella päättää mitä haluaa tehdä, jos on vaikka vaikeessa suhteessa. Kun ei tunnu aina hyvältä olla siinä suhteessa, mut sit ei haluaisi erotakaan, kun kuitenkin tiedostaa että sekin tuntuis paskalta ja se varmaan on usein se määrittävä tekijä miksi monet ihmiset sinnittelee huonossa suhteessa. Ja varmasti ajattelee myös moni, että no en mä tän parempaa kuitenkaan löydä. Tää mun nainen ois niin täydellinen ja meillä vois olla huippusuhde, jos ei olis näitä itsetunto, personallisuus, luottamus ym... ongelmia... Ehkä itse sinisilmäisesi uskon ja luotan siihen, et se muuttuis ajan myötä paremmaksi tai mä osaisin olla tässä niin, että ne ei olis niin näkyviä. Itse myös mietin, että ei se ihminen oo tahallaan sellainen, vaan sillä ongelma/sairaus. Vaiks eihän mun pitäis sellaista silti kestää, vaikka ei sille mitään voikaan.

Remetrius

Vippinä jo toista vuotta
Palaute - 100%
70   0   0
Reaktiopisteet
759
Puhelinmalli
iPhone Xr + AW3
Mä olen aina ollut todella ”huono” naisten kanssa. Ja kun hienolla 90-luvulla luulin seurustelevani erään naisen kanssa ja olimmekin juhannusta viettämässä niin juhlien jälkeen mentiin nukkumaan. Ja niinhän sitä nukahdinkin. Ja kun heräsin yöllä, niin heräsin miehen vierestä. Toki tämä naisenkin oli siinä äijän toisella puolella.. mitä kaikkea siinä oli tehty ei ole tietoa, mutta siltä silmäykseltä keräsin kamani ja ajoin jonkun matkan päähän metsätielle jatkamaan unia (ja polttamaan alkoholia verestä) tästä jäi niin käsittämättömän paska maku suuhun, että sinkkuillessa meni käytännössä 10 vuotta ennen kuin edes uskalsin ajatella että olisi kiva joskus kumppanikin saada.

Siitä alkoi Suomi 24 deittailu, mutta ei kyllä sitä kautta löytynyt mitään. Ihan jäätäviä treffejä ja jos joku löytyi niin ”sä oot tosi kiva tyyppi, mutta...” taas meni melkein vuosikymmen ilman että löysin ketään kelle kelpaisi. Oli kyllä itsetunto niin pohjamudissa ettei ole tosikaan.

Tinder asentui puhelimeen hetken mielijohteesta. Ekat treffit ja nyt neljä vuotta myöhemmin ollaan naimisissa ja nyt esikoinen tulossa. Olisi jo tullut reilu pari vuotta sitten mutta ikää kun alkaa olla niin mulla kuin tuolla paremmallakin puoliskolla niin ei se aina ole ihan niin yksinkertaista. Mutta nyt eletään todella jänniä aikoja.

Mitä tästä opitaan? Ei pidä mitään pitää itsestään selvyytenä ja sanonta ”leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä” on tosi hyvä sanonta. Aina se pettymys ei ole pettymys. —Edes mulle.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Ja on tosi vaikeeta joskus todella päättää mitä haluaa tehdä, jos on vaikka vaikeessa suhteessa. Kun ei tunnu aina hyvältä olla siinä suhteessa, mut sit ei haluaisi erotakaan, kun kuitenkin tiedostaa että sekin tuntuis paskalta ja se varmaan on usein se määrittävä tekijä miksi monet ihmiset sinnittelee huonossa suhteessa. Ja varmasti ajattelee myös moni, että no en mä tän parempaa kuitenkaan löydä. Tää mun nainen ois niin täydellinen ja meillä vois olla huippusuhde, jos ei olis näitä itsetunto, personallisuus, luottamus ym... ongelmia... Ehkä itse sinisilmäisesi uskon ja luotan siihen, et se muuttuis ajan myötä paremmaksi tai mä osaisin olla tässä niin, että ne ei olis niin näkyviä. Itse myös mietin, että ei se ihminen oo tahallaan sellainen, vaan sillä ongelma/sairaus. Vaiks eihän mun pitäis sellaista silti kestää, vaikka ei sille mitään voikaan.
Noinhan se monesti on mitä kirjoitit

Ehkä hän ei ole oikealta luonteeltaan sellainen mikä on mutta ongelma/sairaus sitten tekee noita juttuja. Se kauanko itse jaksaa odottaa että muuttuisi tai itse osaisi olla siinä, niin sen vain aika näyttää. Jos ei pahemmin muutosta tule niin aika vaikealta suhteelta vaikuttaa.:confused:

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4172
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Onnea @Remetrius lapsen odotuksesta :)
Milloinkas on laskettuaika?

Itse en mihinkään nettitreffijuttuihin kyllä mene. Jotenkin tuntuvat niin pinnallisilta ja muutenkin. Kaippa sen jonkun joskus jotakin muutakin kautta löytää.

Top Bottom