Keskustelua parisuhteista, deittailusta, yhdessä elämisestä ja eroamisesta

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7154
Puhelinmalli
OnePlus 6
Tuli muuten mieleen, että onkohan täällä kukaan nähny koskaan unta joka vois viitata parisuhteen tilanteeseen? Tiettyjä painajaisia tms. unethan aina merkitsee jotain mitä alitajuntasi koittaa sanoa. Mä näin unta just pari päivää ennen tätä lopullista eroa sellaista, että olin putoamassa korkealta alas exäni kanssa. Jotenkin yhdistän sen siihen, että alitajuntani ehkä vaistosi, että suhde on menossa alamäkeä tai jotain dramaattista on tulossa. No ei se kovin väärässä ainakaan ollut.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7257
Puhelinmalli
Nexus 6P
Olispa ollut joku sytyke vaikka unessa, että olisi ymmärtänyt ajoissa virheensä ja ehtinyt korjata suhteen ajoissa. Nyt se vaati tämän eron. Tulevaisuus näyttää tuleeko meistä enää mitään. Todennäköisesti toista mahdollisuutta ei tule, mutta mistäpä tuota tietää. Tilaa ja aikaa se vaatii. Mun pitää korjata itseni niin, että voin antaa itselleni anteeksi, koska sitä taakkaa ei voi toiselle kierrokselle viedä.

Howler88

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Reaktiopisteet
1919
Puhelinmalli
iPhone Xr
OT

Ei ehkä se paras otsikko ketjulle. Olisko joku esim parisuhdejutut / keskustelua parisuhteista tms parempi kun ei tämän tarkoitus ole pelkät suhteiden ongelmat.
Meikäläinen avannut tän ketjun lähes neljä vuotta sitten joko kännissä tai sit joku muokannut otsikkoa, eihän tuo otsikko tosiaan millään käy järkeensä edes tuohon mun avaukseen. [emoji23]

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Meikäläinen avannut tän ketjun lähes neljä vuotta sitten joko kännissä tai sit joku muokannut otsikkoa, eihän tuo otsikko tosiaan millään käy järkeensä edes tuohon mun avaukseen. [emoji23]
Ei se oikein käykään kun eihän tässä ollut tarkoitus vain ongelmia käsitellä. Otsikkoa on muokattu eilisen jälkeen. Nais- ja miesasiat oli ketjun alkuperäinen nimi. Joskus itsekin on tullut tätä ketjua luettua. Nightuser tämän muisti.

Tuolta se lähti.

Nyt ottaa päähän! - osa 9

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3593
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Onko kukaan ottanut timeouttia / väliaikaa / aikalisää tai miksi sitä ylipäätänsä kutsutaan?

Miten ootte hoitanu asian jos on kokemuata?
Timeouttia pidän tekosyynä lähteä kiertämään kullikarusellia (jos nainen sitä ehdottaa). Ikinä en ole kenenkään miehen kuullut tällaista ehdottavan, varmaan sellaistakin on. En usko, että aika muuttaa mitään ainakaan paremmaksi. Timeout ehkä antaa jonkun pienen takaportin palata vanhaan suhteeseen, jos ei parempaa onnistukaan löytämään.

Silloin nuorena poikana (17v iässä) silloinen tyttöystävä ehdotti että otetaan aikaa. Erosin hänestä sillä sekunnilla ja katselin tarjontaa. 3kk myöhemmin aloin seurustella hänen parhaan kaverinsa kanssa. Nyt melkein 8v jälkeen ollaan oltu hieman yli vuosi naimisissa ja ostettu oma talo. Kait se timeout oli sitten hyvästä?

Viimeksi muokattu:

MGM

dıʌ
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
7154
Puhelinmalli
OnePlus 6
Timeouttia pidän tekosyynä lähteä kiertämään kullikarusellia (jos nainen sitä ehdottaa). Ikinä en ole kenenkään miehen kuullut tällaista ehdottavan, varmaan sellaistakin on. En usko, että aika muuttaa mitään ainakaan paremmaksi. Timeout ehkä antaa jonkun pienen takaportin palata vanhaan suhteeseen, jos ei parempaa onnistukaan löytämään.
Ihan samoin ajattelen itsekin tuosta ja sanoinkin jopa tän mun exälle. Jos mä en kelpaa nyt, niin en kelpaa vuodenkaan päästä.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Laitan tänne toisesta ketjusta.

Mieli ja ajatukset taas paskaa. Keho on jännittyneessä tilassa, kylmä ja tärisen. Miksei näihin asioihin voi suhtautua vaan kevyemmin.
Tunteilleen ja ajatuksilleen ei mitään voi. Toinen on miettinyt asioita jo "valmiiksi", sinä vasta nyt kun sen on kertonut. Sinulla on tunteita ja rakkautta jäljellä, hänellä kirjoitustesi perusteella ei. Erilaiset tilanteet. erilaiset tuntemukset.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Ja edelleen on hyvä ja hienoa kun tilanteeseen apua haet ja saat. Kyllä se jollakin tavalla tulee auttamaan.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7257
Puhelinmalli
Nexus 6P
Ja edelleen on hyvä ja hienoa kun tilanteeseen apua haet ja saat. Kyllä se jollakin tavalla tulee auttamaan.
Pelkään vain itseäni kun välillä tuntuu niin pahalta, että ei tahtoisi kuin pois tavalla joka helpottaa lopullisesti. Vanhemmille en viitsi moisia ajatuksia kertoa enkä myöskään toiselle osapuolelle.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Pelkään vain itseäni kun välillä tuntuu niin pahalta, että ei tahtoisi kuin pois tavalla joka helpottaa lopullisesti.
Se ei nyt ole vaihtoehto etkä tuollaista mieti. Vaikea tietenkin nyt uskoa mutta elämä jatkuu, haavat paranee, olo helpottaa ellei kokonaan niin jollakin tavalla, aika parantaa jne.
Et voi tietää mitä elämässäsi vielä tapahtuu. Nyt on vaikeaa mutta ei se loppuelämääsi kestä.

sataratas

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1071
Puhelinmalli
iPhone
Pelkään vain itseäni kun välillä tuntuu niin pahalta, että ei tahtoisi kuin pois tavalla joka helpottaa lopullisesti. Vanhemmille en viitsi moisia ajatuksia kertoa enkä myöskään toiselle osapuolelle.
Tiedän tuskan. Olen kärsinyt vaikean kausimasennuksen joka vuosi teini-iästä asti kesäisin. Menee aika sängynpohjalla parista kuukaudesta neljään. Onneksi on ymmärtäväinen avopuoliso ja pomo. Ex-vaimo ei kestänyt ja hankki avioeron. Ei ole mielenterveysongelmat helppoja. Olisiko väliaikaisen lääkityksen hommaaminen täysin poissuljettu juttu? Auttaa ainakin minua... :)

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Tuostakin voit tietysti puhua kun jutteleen menet etkä sitä omassa päässäsi "haudo".

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7257
Puhelinmalli
Nexus 6P
Ei mun kyllä tarvis enää joustaa yhtään tuolle vaikka toki haluan, että välit pysyis hyvinä asunnon myynnin kannalta. Pitäis ehkä jeesata muutossa, jos autot ei toimi ja veli on kännissä. Sitte vielä asunnon siivousta esittelyä varten, jos sitä edes on nyt tulevana sunnuntaina.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Hänen muuttonsa kuitenkin, ei minun mielestä voi kaiken näiden jälkeen "vaatia" että vielä muutossakin auttaisit. Kuitenkin tietää miten vaikeaa sinulla muutenkin eron takia on.
Hienoa kun ajattelet toista mutta pitäisi ajatella itseäsikin ja toisen tuo pitäisi myös ymmärtää.

Hän kuitenkin oli katsonut asunnon jo valmiiksi ja miten paljon siinä sitten mietti sinun pärjäämistä tuon asunnon kanssa taloudellisest yms.

En pahalla sano mutta ajattele itseäsikin.

Edit. Ei ne tuollaisen takia voi huonoksi mennä jos kieltäytyy.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7257
Puhelinmalli
Nexus 6P
Hänen muuttonsa kuitenkin, ei minun mielestä voi kaiken näiden jälkeen "vaatia" että vielä muutossakin auttaisit. Kuitenkin tietää miten vaikeaa sinulla muutenkin eron takia on.
Hienoa kun ajattelet toista mutta pitäisi ajatella itseäsikin ja toisen tuo pitäisi myös ymmärtää.

Hän kuitenkin oli katsonut asunnon jo valmiiksi ja miten paljon siinä sitten mietti sinun pärjäämistä tuon asunnon kanssa taloudellisest yms.

En pahalla sano mutta ajattele itseäsikin.

Edit. Ei ne tuollaisen takia voi huonoksi mennä jos kieltäytyy.
Niin, miettihän sen verran, että olis antanut mulle loppuvelan ja jo maksetun osuuden ilmaiseksi. EI vaan onnistunutkaan lähtö asunnosta noin vaan. Ilmeisesti kuvitteli jotain konfliktia, että mulla menis hermot tjsp. Onkin yllättynyt, että miten helposti kaikki on mennyt.

Kyllä mä siskon mieheltä kysyin, että miten ehtii heittämään junalle. Teen ratkaisut sitten sen perusteella. Eipä tuo mun ongelma pitäisi olla, jos hänen puolelta ei autot toimi tai veli on kännissä. Jos sillä menettää sen promillen mahdollisuuden toiseen yritykseen niin sitten menee koska ei sitä ole käytännössä ollut muutenkaan.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Niin, miettihän sen verran, että olis antanut mulle loppuvelan ja jo maksetun osuuden ilmaiseksi. EI vaan onnistunutkaan lähtö asunnosta noin vaan. Ilmeisesti kuvitteli jotain konfliktia, että mulla menis hermot tjsp. Onkin yllättynyt, että miten helposti kaikki on mennyt.

Kyllä mä siskon mieheltä kysyin, että miten ehtii heittämään junalle. Teen ratkaisut sitten sen perusteella. Eipä tuo mun ongelma pitäisi olla, jos hänen puolelta ei autot toimi tai veli on kännissä. Jos sillä menettää sen promillen mahdollisuuden toiseen yritykseen niin sitten menee koska ei sitä ole käytännössä ollut muutenkaan.
Joo olihan tuo velkajuttukin. Eihän tuo sinun ongelma olekaan jos hänen muuttojutut eivät onnistu siten miten on ajatellut. Ei hän kuitenkaan voi olettaa että sinä sitten autat. Eihän se olisi sinulle tässä tilanteessa varmaan helppoakaan. Ei tuosta nyt kuitenkaan mitenkään luulisi "nokkiinsa" ottavan jos sinun puolelta ei onnistu.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7257
Puhelinmalli
Nexus 6P
Joo olihan tuo velkajuttukin. Eihän tuo sinun ongelma olekaan jos hänen muuttojutut eivät onnistu siten miten on ajatellut. Ei hän kuitenkaan voi olettaa että sinä sitten autat. Eihän se olisi sinulle tässä tilanteessa varmaan helppoakaan. Ei tuosta nyt kuitenkaan mitenkään luulisi "nokkiinsa" ottavan jos sinun puolelta ei onnistu.
Kyllä hän todennäköisesti ottaa, koska jätänkin hänet pulaan vaikka olen muuta sanonut.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Kyllä hän todennäköisesti ottaa, koska jätänkin hänet pulaan vaikka olen muuta sanonut.
Ethän sinä ollut hänen muuttoaan suunnittelemassa. Pitäisi hänenkin osata ajatella asiaa vähän sinunkin kannalta. Ei kai nyt joka asiassa voi/tarvitse auttaa vaikka olisitkin sanonut että et pulaan jätä. On hänkin sinut jonkinlaiseen pulaan jättänyt (ainakin alkuun) vaikka nyt sen asunnon kanssa. Sinähän sitä eniten mietit mitä sen kanssa tekee yms. En tarkoita että nyt pitäisi puolin ja toisin miettiä mitä/miten toinen on tehnyt/auttanut ja mitä ei.

estrella

-life is life-
Palaute - 100%
11   0   0
Reaktiopisteet
4230
Puhelinmalli
iPhone 7 RED
Ja mitä se sinun hermojen menettäminen (jos siis niin olisi käynyt) olisi tässä erotilanteessa auttanut, ei mitään. Tuo aika minkä nyt olette vielä saman katon alla olleet, olisi voinut sitten olla vaan vaikeampaa.

jhietala

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
7257
Puhelinmalli
Nexus 6P
Ja mitä se sinun hermojen menettäminen (jos siis niin olisi käynyt) olisi tässä erotilanteessa auttanut, ei mitään. Tuo aika minkä nyt olette vielä saman katon alla olleet, olisi voinut sitten olla vaan vaikeampaa.
No sillä hän on sanonutkin, että olisin kiitollinen ku hän on ollut tässä ja myötämielinen. Moni muu nainen olis kuulemma lähtenyt ovet paukkuen eikä olis kuulunut mitään.

Top Bottom