1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Keskustelua operaattoriuskollisuudesta

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja BuZu, 13/9/05.

1. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Useassa ketjussa on jo OT:nä keskusteltu operaattoriuskollisuudesta, jopa fanaattisuudesta.

Jatketaan niistä tässä ketjussa.

2. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Muista pistää Janiskulle yv:tä varmuuden vuoksi, ei välttämättä ehdi lukemaan tätä ketjua kun keskittyy mesoamaan noissa muissa :)))

3. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Ilmoittaudun operaattoriuskolliseksi!
    Olen uskollinen kaikille (no, melkein. Soneraa ei ole ollut aikoihin ja muutama pienempikin on jäänyt väliin) operaattoreille jopa siinä määrin, että vaihdan liittymiäni operaattorilta toiselle epäsäännöllisin väliajoin!

Kiitos ja anteeksi :)

4. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Minä olen erittäin operaattoriuskollinen Elisalle. Radiolinjan GSM-liittymän otin itselleni vuonna 1995 ja siitä lähtien operaattorini on ollut Radiolinja/Elisa. Jossain välissä kokeilin myös Soneraa, mutta heidän verkkonsa peitto ei sovi minun käyttööni joten olen pitäytynyt Elisassa. Halpaoperaattoreiden perässä en ole lähtenyt juoksemaan kun tuntuu siltä että hinnat laskevat näillä isommillakin tasaisesti. Näiden syiden lisäksi lisäpalveluiden valikoima on isoilla operaattoreilla yleisesti ottaen parempi kuin halpaoperaattoreilla ja ympärivuorokautinen asiakaspalvelu on monta kertaa ollut tarpeen.

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    En ole "operaattoriuskollinen", vaikka olenkin käyttänyt Sauniksen palveluja jo pidemmän aikaa ja käytän yhä. Syynä on tietty edullinen hinta ja kaikista monipuolisimmat palvelut. Lisäksi kiinnostusta herättää Panun lähitulevaisuudessa lupailema Navigointipalvelu. Joka Panun mukaan on ihan täysimittainen navigaattori. Elisan verkko on osaltani toiminut hyvin/tyydyttävästi (poislukien jokunen verkon ruuhkautumisesta aiheutunut ongelma).
    Tuota matkapuhelin liittymää periaatteessa pidän aivan tavallisena kulutushyödykkeenä ja siinä mielessä pyrin hankkimaan sen sieltä mistä saan parhaan hinta/laatu suhteen. Saunikseen minua kyllä sitoo myöskin ISP-palvelut, joille ei järkevää vaihtoehtoa löydy ainakaan pääkaupunkiseudulta (reitittävä Saunaverkon liittymä kiinteällä A-luokan osoitteella, nopea ja ainakin minulla toistaiseksi toimintavarma)....ja etenkin se, että luvallisesti saa pitää omia palvelimia mielin määrin (itselläni 2 webbipalvelinta, FTP ja SMTP)

6. Panda Vieras

Olenko operaattoriuskollinen? *katsoo käytettyjen SIMmien kasaa*

Enpä taida olla...

7. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla on ollut nyt 1,5v kännykkä :) ja eka liittymä oli Sonera Easy. Tosin inhosin sitä kun halusin GPRS:n ja MMS:n, joten huusin äidille jolloin se n. 2kk päästä vaihtui Sonera Oneen. Ja sitten äiti suuttui kun vaihdoin halvempaan liittymään Nettoon :)

Enpä ainakaan vielä vaihda Sonerasta mihinkään kun en maksa omia laskujani. Sitten myöhemmin siirrytään halvimpaan mahdolliseen :)

8. dynamo

Tykkäykset:
    3
    Sinne meni perintörahat?

9. Janisku

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän Sonera Easyssäkin toimii nuo GPRS ja MMS, mutta GSM-Data ei taasen toimi (mutta sehän on nykyäöän miltei tarpeeton).
    Kyse on kuitenkin voinut olla puhelinmallistasi, joka ei tukenut ko. palveluja, ei liittymästä/operaattorista.

Minkäs ikäinen nyt olikein oletkaan, kun kerran itse pystyit vaihtamaan Nettoon.
    Jo olet täysi-ikäinen, olet ansainnut jo palkinnon siitä, että olit pärjännyt niin kauan ilman kännykkää...

Ei ehkä kannatakaan lainkaan edes vaihtaa (ei edes Tele Finlandiin), ja sitäpäitsi vain hintakiihkoilijat juoksee noiden halpisten perässä, kuten Saunalahden, Telen ja Cubion (niitähän tälläkin foorumilla on suurin osa keskustelijoista).

10. Janisku

Tykkäykset:
    0
    En mä mesoa!
    Halusin tuossa yhdessäkin ketjussa onnitella Soneralta puheaikaa asiakasuskollisuutensa johdosta saanutta henkilöä.
    Te taas ette vain keskity lukemaan niitä viestejä loppuun, vaan auotte itseänne väärinkäsityksen saaneina.

Ps. En saanut edes yv:tä tästä...

11. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Noh, 13 vuotta nyt olen :)

Ja ihan WAPin kautta nettoon vaihdoin, ei sen kummempia. Ja silloin kun mulla oli vielä se Easy niin ei silloin gerpsi ja MMS toiminut. Mutta silloin se oli hirveän hintainenkin :)

12. Janisku

Tykkäykset:
    0
    No ainakin nykyään ne käsittääkseni toimii myös Easylläkin.
    Sonerallahan voi joskus olla noissa tiedonsiirtopalveluissa hieman ruuhkaa, mutta kyllä sen luulisi olevan tasapuolisen nopea, kaikilla liittymillä.

Hyvää päivänjatkoa, sinulle MaTiAz!

13. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu kiitos samoin sullekin Janisku ;)

14. aimo Vieras

Jos nyt palattaisiin itse asiaan. Nuo kahdenväliset jutut kannattaa lähettää yksityisviestinä, ne eivät muita foorumia lukevia kiinnosta.

Itselläni on Elisa ollut pääliittymänä 9 vuotta. En usko, että siitä koskaan tulen luopumaankaan, sillä se on ainoa operaattori, joka käytössäni on toiminut täysin ongelmitta.

15. Basu

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    A5 (2016)
    Kyllä olen jonkin verran, Elisa / Kolumbus. :) Eka liittymäni oli Radiolinjan että kai se siitä sitten lähti...

16. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Sonera ollut jo Telen ajoista asti. Omaan käyttöön paras kuuluvuus, laskuissa en ole huomanut virheitä ja viimeisin omalle kohdalle sattunut verkon totaalinen katoaminen.

GPRS-ongelmia oli jossain välissä aika pirun paljon, muita ongelmia ei tule mieleen.

Ei tarvetta vaihtaa operaattoria, puhelujen/SMS:n hintakin käytännössä ~5.1snt/min.

17. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Miten? (Netto 7,9snt/min) Puheaikaakaan ei Nettoon saa...???

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Eihän netto ole aina halvin, jotkut ovat käyttäneet käytännö nhintataoson laskemiseen latauskamppanijoita, joku voi höpistä vain sunnuntaisin jne. säätäjiä pisaa joka lähtöön.

19. Guest Vieras

Miksi "halpis" operaattorit ovat vieläkin joillekkin
    punainen vaate? Eikö niiden aikaan saama hintakilpailu ja edulliset puhelimen käyttö kustannukset olekkaan hyvä asia?

20. Mie

Mie Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    35
    Puhelinmalli:
    Moto Z Play
    Siksi että monet varsinkin täällä foorumilla pyörivistä henkilöistä haluavat operaattoriltaan muutakin kuin halpoja puheluita ja tekstiviestejä. Kyllä nuo halpaoperaattorit ovat ihan hyvä vaihtoehto henkilölle vain puhuu ja tekstaa ja on valmis tinkimään operaattorin palvelutasosta. Yleensä myös nämä esiin tulleet laskutusepäselvyydet ovat halpaoperaattoreilta kotoisin. Toki vahinkoja sattuu suurillekin, mutta ei siinä määrin kuin näille "pikkuisille".

Jaa tämä viestiketju