Ei voi olla mahdollista, kuten täällä on osa väittänyt kun joissakin liikkeissä itellä ollut sama ongelma joskusSellon apteekissa maksupääte vaati syöttämään sirukortin kun yritin maksaa Google Payllä. Kolmannella yrityksellä sain tarpeekseni ja kaivoin muovin repun pohjalta.
Ei voi olla mahdollista, kuten täällä on osa väittänyt kun joissakin liikkeissä itellä ollut sama ongelma joskus![]()
Eipä ole Google Payn vika jos maksupäätteen softa ei toimi oikeinEi voi olla mahdollista, kuten täällä on osa väittänyt kun joissakin liikkeissä itellä ollut sama ongelma joskus![]()
Eipä ole Google Payn vika jos maksupäätteen softa ei toimi oikein![]()
Eipä ole Google Payn vika jos maksupäätteen softa ei toimi oikein![]()
Juuri näin. Ei kukaan ole väittänyt että Google Payn vika olisi. Vaan taannoin keskusteltiin vaan ettei Google Paytä voi pitää 100% varmana ja ainoana maksutapana kun noita sirukortin pyytämisiä tulee välillä. Tähän muistaakseni sinä ja muitakin väititte ettei vaan ole mahdollista että Gpayllä maksaessa pyytäisi sirua.No kuka nyt näin edes väitti?
Eipä olekaan jos maksupäätteen softa toimii kuten kuuluu. Ja nöinhän se yleisesti ottaen tekee. Vaikka kuinka valitatte.Juuri näin. Ei kukaan ole väittänyt että Google Payn vika olisi. Vaan taannoin keskusteltiin vaan ettei Google Paytä voi pitää 100% varmana ja ainoana maksutapana kun noita sirukortin pyytämisiä tulee välillä. Tähän muistaakseni sinä ja muitakin väititte ettei vaan ole mahdollista että Gpayllä maksaessa pyytäisi sirua.
Täällä on ollut tapana tuoda avoimesti matalalla kynnyksellä käytetyssä maksutavassa satunnaisestikin kohdatut ongelmat.Eipä olekaan jos maksupäätteen softa toimii kuten kuuluu. Ja nöinhän se yleisesti ottaen tekee. Vaikka kuinka valitatte.
Vähän sama kun sanoisi että kortit toimii aina.
Niin tekee, mutta sillä ei ole mitään merkitystä. Jotta tavallinen tallaaja ajattelee maksutavan X olevan 100%* luotettava ja toimiva, sen pitää myös sitä olla. Ihan sama onko maksupäätteessä itsessään toimiva softa vai ei. Fyysinen kortti on 100% luotettava, koska voit sen tarvittaessa lukijaan työntää jos lukija sitä vaatii. Apple tai Google Pay ei ole. En väitä etteivätkö olisi suhtkoht luotettavia lähes aina ja ihan mahtavia maksutapoja, mutta ei niitä voi sanoa 100% luotettavaksi, kuten fyysistä korttia. Ihan sama mitä sä jankutat asiasta, se ei sitä faktaa muuta. Eikä tavallista tallaajaa kiinnosta mikään maksupäätteen softa. Ne ajattelee että maksutapa on surkea tai epäluotettava. Ja se on käsittämätöntä et jotkut foorumin käyttäjät inttävät kiven kovaa vastaa silti, vaikka useammalla käyttäjällä olisi vastaavia kokemuksia. On syynä sitten maksupäätteen softa tai itse Google Pay.Eipä olekaan jos maksupäätteen softa toimii kuten kuuluu. Ja nöinhän se yleisesti ottaen tekee. Vaikka kuinka valitatte.
Vähän sama kun sanoisi että kortit toimii aina.
Tämähän ei pidä millään asteella paikkaansa. Päivittäin on korttien kanssa ongelmia, kun joku järjestelmä jossain kippaa, yhteydet pissii tai vaikka varmennukset ei mene läpi jne. Tähän liittyy niin paljon muutakin kuin "pankin hetkelliset katkokset".kortti on 100% luotettava
Fyysinen kortti on 100% luotettava, koska voit sen tarvittaessa lukijaan työntää jos lukija sitä vaatii.
Minulla oli vuosi pari sitten kahteenkin otteeseen viallinen S-pankin kortti, joka aluksi toimi ehkä muutaman kuukauden, mutta lähimaksuominaisuus lakkasi toimimasta molemmista. Toki sirulla pystyi maksamaan.Milloin muuten fyysinen kortti ei ole toiminut? Itsellä on toiminut aina ellei ole pankin katko ollut kyseessä. Google Pay "vain" 99%:sti.
On niitä sinullakin epäonnistuneita maksukokemuksia ollut, etkä ole muistanut kohdentaa ongelmaa tarkasti oikeaan kohtaan.Tänään ei mennyt Apple Pay maksu läpi Alkossa, vaan myyjän mukaan olisi pitänyt syöttää PIN ?
Samalla tuli myös Curvelta ilmoitus että limitit olisi täynnä. Limitit ei oo lähelläkään täynnä joten laitoin selvityspyynnön. Mielenkiinnolla odotellaan mitä vastaavat.
En ole kyllä kieltänyt etteikö niitä olisi, laskettavissa kuitenkin yhden käden sormilla. Tuostakin jo melkein vuosiOn niitä sinullakin epäonnistuneita maksukokemuksia ollut, etkä ole muistanut kohdentaa ongelmaa tarkasti oikeaan kohtaan.
@inffy , saitko heiltä muuten mitään fiksua vastausta?
En usko, että siru voi hajota mutta mahdollisesti kontaktipintalevy ei saa enää kontaktia.Varovasti nyt noin absoluuttisten numeroiden kanssa. Se fyysinenkin kortti voi vioittua, pelkästään omalta kohdaltakin kaksi korttia mennyt jo ennenaikaiseen vaihtoon sirun hajottua erittäin huonolla prosentilla lukevaksi ihan lompakkosäilytyksessä.
Eli tuo keissi ei liittynyt kaupan softaan eikä Apple Payhin. Tosin kassapäätteen virheilmoituksessa oli lisäksi bugi.Kyllä mä Curvelta sain vastauksen ja liittyi johonkin heidän järjestelmässään tehtyyn muutokseen. Tuo taisi olla sitä aikaa kun nostivat noita rajoja "koronan takia"., tosin taisivat jättää nuo rajat voimaan ihan lopullisesti.
Kyllähän se voi kuten tapauksessani kävi ilmi. Epäilin itse antennia, joka on chipin yhteydessä oleva pieni johdin.En usko, että siru voi hajota mutta mahdollisesti kontaktipintalevy ei saa enää kontaktia.
En usko, että siru voi hajota mutta mahdollisesti kontaktipintalevy ei saa enää kontaktia.
Siis eikö lähimaksaminen toiminut enää luotettavasti vikaantumisen jälkeen, kun se on sitä sirumaksamista?Lopputuloksena kuitenkin sirulla maksaminen ei toiminut luotettavasti, joka oli tässä se pointti väitettyä 100% luotettavuutta vastaan.