Keskustelua mobiilimaksamisesta, pankkisovelluksista ja pankeista

makla

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
25
Puhelinmalli
Note 10+ Galaxy Active (IP11ProMax+AW4)
Mulla Garminpayssä näyttää että no verification methods available kun yritän lisätä curve korttia sinne. Jotain näillä siellä vielä on kesken.
Nyt meni kortin lisäys läpi. Samsung Payn ja Curven mukaan kaikki on nyt kunnossa. 😐 Vähäsen on epävarma fiilis, mutta kokeillaan

edit: K-kaupassa meni ostosten maksu kellolla läpi ongelmitta. Kokeillaan huomenna lisää, kun kolmea peräkkäistä onnistunutta maksua en ole vielä onnistunut tekemään. Ehkä se kuitenkin tästä.

Viimeksi muokattu:

jaakko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
89
Puhelinmalli
Nokia 7+
MobilePay ja luuri vaihtui. Kirjautuminen ok, aktivointikoodia tekstiviestillä ei näy eikä kuulu vaikka sovellus väittääkin sen olevan lähetetty. MobilePayn aspaan soitettu eilen. DNA ja Sony Xperia 10 II. Onko vastaavia kokemuksia?

jk

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
383
Puhelinmalli
Useita erillaisia
Tänään paikallisessa Citymarketissa kohtasin saman ongelman toista kertaa. Olin itsepalvelukassalla ja ostosten jälkeen ensin näytin plussakorttia., joka Nordan master/plussa yhdistelmäkortti. Tämän jälkeen aktivoin 11pro Apple Payn ja näytin sitä päätteelle. Pääte pyytää sirukorttia? Hetken odotin ja syötin itse kortin lukijaan.

Missään muualla ei ole tuota tehnyt että pyytää itse korttia. Siitä asti kun Apple Pay tuli olen sitä käyttänyt ja kortti ollut vain kortisteena.

andy

Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
11168
Puhelinmalli
S20
Tänään paikallisessa Citymarketissa kohtasin saman ongelman toista kertaa. Olin itsepalvelukassalla ja ostosten jälkeen ensin näytin plussakorttia., joka Nordan master/plussa yhdistelmäkortti. Tämän jälkeen aktivoin 11pro Apple Payn ja näytin sitä päätteelle. Pääte pyytää sirukorttia? Hetken odotin ja syötin itse kortin lukijaan.

Missään muualla ei ole tuota tehnyt että pyytää itse korttia. Siitä asti kun Apple Pay tuli olen sitä käyttänyt ja kortti ollut vain kortisteena.
Voisiko olla niin, että kun on maksukortti Plussa-ominaisuudella niin maksupääte on jo tämän maksukortin lähiluettavasti/sirulta havainnut ja odottaa sillä myös maksettavan. Ihan siis käsien heiluttelua tämä, eli arvailua.

• Tykkää
Reactions: jk

jk

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
383
Puhelinmalli
Useita erillaisia
Voisiko olla niin, että kun on maksukortti Plussa-ominaisuudella niin maksupääte on jo tämän maksukortin lähiluettavasti/sirulta havainnut ja odottaa sillä myös maksettavan. Ihan siis käsien heiluttelua tämä, eli arvailua.
Loogiselta kuulostaa. Mutta ei siltä miten haluaisin toimia. Eli jatkossa unohdan plussat ja menen Apple Paylla:) Muutenkin käyn normaalisti ääsryhmän kaupoissa joissa tuo kombo toimii.

andy

Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
11168
Puhelinmalli
S20
Loogiselta kuulostaa. Mutta ei siltä miten haluaisin toimia. Eli jatkossa unohdan plussat ja menen Apple Paylla:) Muutenkin käyn normaalisti ääsryhmän kaupoissa joissa tuo kombo toimii.
Voit myös ilmoittaa plussa.comissa plussa-kortin kadonneen, ja saat tilalle lähiluettavan plussa-kortin ilmaiseksi näitä satunnaisia k-kaupassa vierailuja varten ;)

Waiski

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
1701
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro Max 256Gt

Sama combo käytössä täällä, erona vain, että maksan kellolla. Eilen ainakin toimi ihan ok Ravattulan cittarissa. Ehkä vain hetkellinen häiriö.

Maksuviive on edelleen K-Kaupoissa Apple Paytä käytettäessä, verrattuna S-kauppoihin, mutta eri asia

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
26
Puhelinmalli
HP Elite x3, Lumia 950XL w/ Win10 on ARM
Sama combo käytössä täällä, erona vain, että maksan kellolla. Eilen ainakin toimi ihan ok Ravattulan cittarissa. Ehkä vain hetkellinen häiriö.
Kortin syöttämistä ja tunnuslukua ei joka kerta kysytä muutenkaan, joten tämän maksun onnistumisesta ei voi päätellä varmuudella onko viallinen toiminta korjaantunut K-Citymarketissa.

Vika voi myös ilmetä vain siellä jk:n K-Citymarketin itsepalvelukassalla. Oliko niin, että kaksi kertaa tapahtunut samalla itsepalvelukassalla?

Viimeksi muokattu:

SonyNokia

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
9

Samaan olen törmänny muutaman kerran GPaylla normikassalla ja siihen on auttanut että kassasta peruuttaa korttimaksun ja laittaa uudelleen päälle niin toisella kerralla onnistuu lähiluku.
Itsepalvelukassalla tuota ei toki asiakas pysty tekemään :)
Syytä en tiedä miksi näin tekee.

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
12041
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Voit myös ilmoittaa plussa.comissa plussa-kortin kadonneen, ja saat tilalle lähiluettavan plussa-kortin ilmaiseksi näitä satunnaisia k-kaupassa vierailuja varten ;)
Tai sitten voi käyttää Mobile Payta, joka K-kaupoissa näyttää toimivan nopeasti ja luotettavasti, niin saa sen avulla Plussat talteen ja maksettua saman tien ;)

hakke

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
88
Puhelinmalli
Honor View 20
Tai sitten voi käyttää Mobile Payta, joka K-kaupoissa näyttää toimivan nopeasti ja luotettavasti, niin saa sen avulla Plussat talteen ja maksettua saman tien ;)
Kenellä toimii, kenellä ei. Kolmasosa ostoista onnistunut K-ryhmässä. On se sentään paljon paremmin kuin ässässä. Vähään aikaan en ole edes viitsinyt yrittää mobilepayta, paljon nopeampaa ottaa vaan kiltisti kortit esille.

jyke78

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
103
Puhelinmalli
ipad Air, Honor6, iphone 6s
Kenellä toimii, kenellä ei. Kolmasosa ostoista onnistunut K-ryhmässä. On se sentään paljon paremmin kuin ässässä. Vähään aikaan en ole edes viitsinyt yrittää mobilepayta, paljon nopeampaa ottaa vaan kiltisti kortit esille.
Otin itse Mobilepayn taas käyttöön kesäkuun alusta S-ryhmän paikoissa. Laskin tuossa, että 32 kertaa olen maksanut viime kuussa (mukana paljon pikkuostoksia, kuten kuppi kahvia) ja joka kerralla on maksu onnistunut. Pari kertaa on joutunut odottamaan ehkä 5 sekuntia, mutta kun on vaan pitänyt puhelinta tiukasti kiinni lukijassa, niin maksut ovat lähteneet. Ennen pidin pientä etäisyyttä lukijaan, ehkä 1cm, niin monissa paikoissa ei löytynyt puhelinta (iphone xs).

hakke

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
88
Puhelinmalli
Honor View 20
Otin itse Mobilepayn taas käyttöön kesäkuun alusta S-ryhmän paikoissa. Laskin tuossa, että 32 kertaa olen maksanut viime kuussa (mukana paljon pikkuostoksia, kuten kuppi kahvia) ja joka kerralla on maksu onnistunut. Pari kertaa on joutunut odottamaan ehkä 5 sekuntia, mutta kun on vaan pitänyt puhelinta tiukasti kiinni lukijassa, niin maksut ovat lähteneet. Ennen pidin pientä etäisyyttä lukijaan, ehkä 1cm, niin monissa paikoissa ei löytynyt puhelinta (iphone xs).
Jännästi nämä muuttuu. Viime syksynä mobilepay toimi lähes laakista ja joka kerta. Keväällä oli silkkaa arpomista. Nyt kesäkuussa ei ole toiminut kertaakaan. Odottelen betatestauksen päättymistä ja harkitsen käyttöä uudelleen jos/kun saavat palikat kohdalleen.

PeteFinn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
108
Puhelinmalli
S8
Pari kertaa on joutunut odottamaan ehkä 5 sekuntia, mutta kun on vaan pitänyt puhelinta tiukasti kiinni lukijassa, niin maksut ovat lähteneet. Ennen pidin pientä etäisyyttä lukijaan, ehkä 1cm, niin monissa paikoissa ei löytynyt puhelinta (iphone xs).
Onko noissa maksupäätteissä tai iLaitteissa universumin huonoin BT-rauta vai minkä ihmeen takia luuri pitää lyödä ihan kiinni tuohon päätteeseen, jotta toimisi? En vaan tajua. NFC:kin tuntuu toimivan kauempaa kuin tuo pökäle. Itse en Mobilepaytä käytä eikä pahemmin houkuttelekaan.

Nahkatukka

* V I P *
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3349
Puhelinmalli
OnePlus 7T
Eiköhän se BT:n lähetysteho ole kuristettu siellä maksupäätteessä ettei mene maksut vahingossa viereiselle kassalle.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
18
Puhelinmalli
S9+
Täytyy sanoa, että on nopeaa toimintaa:

Maksoin aamulla OP:n mobiilipankissa Nordean Stockmann Mastercardille rahaa. Katsoin äsken Nordean Walletissa, että summa näkyy jo saldossa. Varmistin äsken siirtämällä Stockmann-kortille Osuuspankista 1 euron ja katsoin heti Nordea Walletista. Siellähän se näkyi saldossa jo reaaliaikaisena!

Viimeksi muokattu:

Taker

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
202
Puhelinmalli
Xperia 1, Sony xperia z2 Tablet
Kyllähän se on jotenkin outoa, että kevyessä kesävaatetuksessa (lue lompakko kotona) on nopeampaa jättää ostokset liukuhihnan päähän.
kävellä kotia ja ottaa eskortti lompakosta taskuun ja mennä takaisin kauppaan, maksamaan ostokset Google payn ja fyysisen eskortin kanssa.

Kuin mitä kestää Mobilepayllä väkertää maksua läpi S-ryhmän kaupoissa.
Sääli että nuo S-ryhmän päättäjät tuskin ovat koskaan kokeilleet tuota Mobilepayn rävellystä, niin eivät ilmeisesti edes tiedä tai mitä luultavimmin eivät piittaa siitä että yksi maksutapahtuma vie mitä tahansa 5 sekunnin ja puolen tunnin väliltä.

hellqvist

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
53
Ruotsissa useat kauppiiaat voivat liittää bonuskorttia maksukortin taakse kassalla. Onnistuuko tätä myös täällä?

Top Bottom