Keskustelua mobiilimaksamisesta, pankkisovelluksista ja pankeista

karvis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
840
Puhelinmalli
6T McLaren
Ei auttanut. Kokeilin sitten tyhjentää puhelimen välimuistin ja niinhän se lähti pelittämään, tai ainakin kortin lisääminen onnistui nyt, pitää huomenna kokeilla onnistuuko maksut.
Ja nyt maksutkin pelasi kuten ennenkin, kylläpä oli erikoisesti bitti poikittain.

MGM

???-???? ????????? ??????
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 9T
Onko muilla ollut ongelmia saada Google Pay toimimaan Alkossa? Mulla ei reagoi mitenkään ennenkuin on muutaman kerran näyttänyt luuria ja ottanut pois läheisyydestä. Senkin jälkeen saattaa tulla "näytä kortti uudestaan" tms. kaikkialla muualla toimii moitteetta.

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
230
Puhelinmalli
S10
Hmmh, tänään meni Mobilepay-poikuus Prismassa.

Sanottakoon että "junan vessa" kuvaa operaatiota hyvin, erittäin kivuton ja nopea toimenpide. Op:n kortti sekä tuore kanta-asiakas (lisäsin asiakkuuden MP:lle juuri ennen kassalle tuloa). Kuititkin oli S-mobiilissa saman tien.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
15476
Puhelinmalli
P4
Onko muilla ollut ongelmia saada Google Pay toimimaan Alkossa? Mulla ei reagoi mitenkään ennenkuin on muutaman kerran näyttänyt luuria ja ottanut pois läheisyydestä. Senkin jälkeen saattaa tulla "näytä kortti uudestaan" tms. kaikkialla muualla toimii moitteetta.
Eilen ainakin toimi nätisti Alkossa

• Tykkää
Reactions: MGM

tonz

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
2238
Puhelinmalli
Nokia 8
Rasti seinään X
Prisma, MP ja onnistunut maksu!
Ensin ei löytänyt lukijaa vaikka miten irstaasti hinkkasin luuria maksupäätteeseen, mutta kun tein sen mitä ei tarvitse tehdä ja painoin sitä bt-nappia siinä maksupäätteessä niin PIM, loi yhteyden ja jäin odottamaan loppusummaa. Sitten homma meni kokolailla jouhevasti.

Nahkatukka

* V I P *
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
2534
Puhelinmalli
OnePlus 6T
Kyllä toimi OP6T:n kanssa tuossa vuodenvaihteen hujakoilla kun viimeksi kävin.

MGM

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 9T
Alkossa on aiemmin toiminut tosi hyvin, mutta tän vuoden puolella tosi huonosti niillä muutamalla kerralla joilla oon käynyt.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
29   0   0
Reaktiopisteet
12755
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Alkossa on aiemmin toiminut tosi hyvin, mutta tän vuoden puolella tosi huonosti niillä muutamalla kerralla joilla oon käynyt.
Tipaton tammikuu sai linjat pölyseks niin ei bitit kulje enää.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
66   0   0
Reaktiopisteet
15476
Puhelinmalli
P4
Muistelen kun itsellä oli tuo 9T käytössä niin siellä piti asetuksissa käydä muuttmaassa se NFC-tila tms oikeaksi että nuo lähimaksut onnistui. Tosin jos sulla toimii se muualla niin asetus on luultavasti jo oikein.

MGM

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 9T
Muistelen kun itsellä oli tuo 9T käytössä niin siellä piti asetuksissa käydä muuttmaassa se NFC-tila tms oikeaksi että nuo lähimaksut onnistui. Tosin jos sulla toimii se muualla niin asetus on luultavasti jo oikein.
Joo ei se siitä kiinni ole.

fillerbunny

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
299
Olen luopunut MobilePayn kanssa leikkimisestä, toiminta kassalla maksaessa on niin tavattoman hidasta ja tähtien asennosta riippuvaa, että kernaammin käytän bonuksia mieliessäni korttia. Yhdellä uudella kokemuksella kuitenkin sain kunnian rikastua:

Huomasin viime yönä, että Hartwallin limuautomaatit töissä ovat alkaneet hyväksyä MobilePay-maksun. Ehdinkin jo harmitella taannoin poistunutta idioottivarmaa tekstiviestimakdumahdollisuutta, mutta tämähän kuulostaa aivan kätevältä vaihtoehdolta.

Masiinan ohjeiden mukaan luin MP-sovelluksella QR-koodin pömpelin etupaneelista, ja appi tunnistikin laitetunnuksen ja sijainnin. Juoman valitsemalla oli tarkoitus lähteä maksupyyntö MP:ssä hyväksyttäväksi, mutta useammasta yrityksestä ja minuuttien odottelusta huolimatta mitään ei tapahtunut, ja sovellus vain kertoi odottavansa maksutietoja.

Ei siinä, kerrankos tänä kaikki verkossa -aikana piuhat ovat tukossa, kokeilenpa toisen kerroksen automaattia, kun nyt alettiin leikkiä.

Luin toisen pömpelin QR-koodin, painoin Pepsi-namiskaa ja katso! Kahden euron maksu luurin näytöllä hyväksyttävänä! Liu'utin liu'un oikealle, ja odotin.

Ja odotin. MobilePay-kikkareen näytöllä pyöri tuttu odottelepa rauhassa -symboli, eikä muuta. Pari minuuttia kesti kärsivällisyyteni, ja kun näkymästä ei päässyt poiskaan sen enempää appin omalla taaksepäin-nuolella kuin Androidin navigaatiollakaan eikä MP reagoinut mihinkään, tapoin appin.

MP uudelleen käyntiin, ja jaahas, limpparimaksu ponnahti uudelleen hyväksyttäväksi. Sehän meni hienosti läpi, sain kuitin ja kaikkea! Vaan tietysti tässä vaiheessa juoma-automaatti oli jo unohtanut olemassaoloni ja palannut perustilaan.

Koska olin joka tapauksessa lähettämässä rekkulaa panimolle, kokeilin vielä kerran. Tällä kertaa kaikki meni jouhevasti, maksupyyntö tuli välittömästi ja heti maksun mentyä läpi automaatti kolautti oikean merkkisen pullon kaukaloon! Pullo oli parasta ennen -päivätty viime vuoden heinäkuulle.

Viimeksi muokattu:

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
4795
Puhelinmalli
S10e
Huomasin viime yönä, että Hartwallin limuautomaatit töissä ovat alkaneet hyväksyä MobilePay-maksun. Ehdinkin jo harmitella taannoin poistunutta idioottivarmaa tekstiviestimakdumahdollisuutta, mutta tämähän kuulostaa aivan kätevältä vaihtoehdolta.
Meillä myös vaihtui automaatit töissä ja tekstiviestimaksu poistui ja MobilePay tuli tilalle. Yhden kerran olen sen jälkeen ostanut automaatista ja silloin toimi MP ihan hyvin. Luin koodin, maksoin, valitsin juoman, juoma tuli. Ei tarvinnut odotella yhtään. Toivottavasti toimii jatkossakin, eikä ala temppuilemaan kuten sinulla.

fillerbunny

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
299
Meillä myös vaihtui automaatit töissä ja tekstiviestimaksu poistui ja MobilePay tuli tilalle. Yhden kerran olen sen jälkeen ostanut automaatista ja silloin toimi MP ihan hyvin. Luin koodin, maksoin, valitsin juoman, juoma tuli. Ei tarvinnut odotella yhtään. Toivottavasti toimii jatkossakin, eikä ala temppuilemaan kuten sinulla.
Toimiessaan toki tosi kätevä järjestelmä. Itse ajattelin juoda jatkossakin vettä, tämä taisi olla kolmas Hartwallille lähettämäni reklamaatio, ehkä viidestä käyttökerrasta :) Aiemmin vehkeet ovat vain tyytyneet syömään kolikoita ja luovuttamaan vanhentunutta tavaraa.

MGM

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1528
Puhelinmalli
Xiaomi Mi 9T
Meillä toimi aiemmin hartwallin juoma-automaatti soittamalla tiettyyn numeroon, nyt tuli käyttöön myös (ilmeisesti se numero joskus poistuu, mutta sekin on vielä toiminut) mePay sovellus jolla myös luetaan qr-koodi ja sillä sitten hyväksytään osto. Jännä, että näissä on erilaisia systeemejä vaikka saman firman laite.

Liitteet

fillerbunny

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
299
Meillä toimi aiemmin hartwallin juoma-automaatti soittamalla tiettyyn numeroon, nyt tuli käyttöön myös (ilmeisesti se numero joskus poistuu, mutta sekin on vielä toiminut) mePay sovellus jolla myös luetaan qr-koodi ja sillä sitten hyväksytään osto. Jännä, että näissä on erilaisia systeemejä vaikka saman firman laite.
Tosiaan, puhelullahan nuo toimivatkin eivätkä tekstiviestillä. Joka tapauksessa tämä järjestelmä toimi.

mePay taisi olla hetken välissä, mutta siihen en kiinnittänyt sen kummemmin huomiota, koska en kokenut tarvitsevani uusia maksusovelluksia, joista en ollut koskaan kuullutkaan.

SUPERHAMSTERI

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
58
Puhelinmalli
XS Max
OT
Tuon sovelluksen App Storen arvosteluiden vastaukset on jotain kultaa. Onneton räpellys. Lakkasi iOs 13:ssa toimimasta kunnolla ja eipä tuota ole vieläkään korjattu.
Sovelluksella tehdään päivittäin suuri määrä onnistuneita ostoja, joten se kyllä toimii.

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
22
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Rasti seinään X
Prisma, MP ja onnistunut maksu!
Ensin ei löytänyt lukijaa vaikka miten irstaasti hinkkasin luuria maksupäätteeseen, mutta kun tein sen mitä ei tarvitse tehdä ja painoin sitä bt-nappia siinä maksupäätteessä niin PIM, loi yhteyden ja jäin odottamaan loppusummaa. Sitten homma meni kokolailla jouhevasti.
Mulle kävi samoi, oottelin ja oottelin yhteyttä, mutta ei kuulunut, herjana painoin bt-nappia ja heti helähti 🙄. Vielä kahtena päivänä peräkkäin. Hämäriä vehkeitä 😂

Propulsion

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
119
Oonks mä nähnyt unta, vai kirjoitinko mä tuossa aiemmin tähän ketjuun kertomusta siitä, kuinka Pivo lakkas toimimasta lähimaksun osalta korttini kanssa? On meinaan hävinnyt koko viesti, eikä näy myöskään tuolla hälytyksissä siihen tulleita reagointeja yms.... Eikö tuosta asiasta saa enää keskustella? Sain Pivolta vastauksen kun kyselin että mitähän ihmettä:

"kiitos viestistäsi!

Harmittavaa, ettei sinulla onnistu lähimaksujen käyttöönotto. Tälläinen virhe on meillä tiedossa ja se johtuu Pivon ulkopuolisesta tekijästä, jonka takia lähimaksua ei voi aktivoida. He työskentelevät kyseisen ongelman parissa koko ajan ja pyrkivät saamaan tämän ratkaistuksi mahdollisimman pikaisesti. Suosittelen siis myöhemmin kokeilemaan uudelleen lähimaksun käyttöönottoa.

Pahoittelut meidän puolesta, että tälläinen on.

Kaikesta huolimatta mukavaa päivänjatkoa! "

Saas nähdä rupeaako joskus oikeasti toimimaan...

Top Bottom