Keskustelua mobiilimaksamisesta, pankkisovelluksista ja pankeista

runboy93

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Liittynyt
28.8.2008
Viestit
257
Reaktiopisteet
53
Puhelinmalli
Vaihtuu
OP tunnistus vissiin taas vaihteeksi lahoamassa? toimi vielä pari tuntia sit, nyt virhettä pukkaa.
 

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Liittynyt
15.7.2002
Viestit
32844
Reaktiopisteet
14211
Puhelinmalli
Vaihtelee
Minä pelkään enemmän tuota ostamista. Jos ostavat mobilepayn, saattaa tulla ajatukseksi säästää kustannuksissa käyttäen ”omaa” palvelua amerikkalaisjättien sijaan. Eli nordea saattaisi jättää hyvin toimivan apple ja googlepayn pois palveluvalikoimasta ”kannustaakseen” asiakkaita käyttämään ”omaa” mobilepayta. Samoin tietysti mainitsemasi siirto-palvelun loppu. Lopputuloksena teknisesti hyvin toimiva siirto, applepay ja googlepay korvattaisiin tuolla no edelleen hirveällä (eikai tästä tarvitse kiistellä?) mobilepaylla. Olisi aikamoinen loikka digitaalisessa maksamisessa (taaksepäin?).
No samalla tavalla se Apple Pay (tulossa) ja Google pay toimii Danskellakin eli taas voi löysentää foliota ja pyyhkiä fanilaseja
 

peemvee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
1037
Reaktiopisteet
358
Puhelinmalli
Lumia 950XL, iPhone SE & 808 Pureview
S-ryhmä on todella tehnyt jotain MobilePayn käytettävyydelle. Viimeiset kolme kertaa itsepalvelukassalla ovat sujuneet iPonyllä liki nopeammin kuin kortin käyttäminen kahdesti lukijan lähellä. Vien siis luurin hetkeksi lähelle maksupäätteen lukuosaa, kun olen ensin tietysti käynnistänyt MobilePayn ja valinnut sieltä maksa. Sovellus oli näköjään muuttunut erilaiseksi sitten viime käynnin. Näkymän alaosaan oli ilmestynyt uusia välilehtiä. Sain hetken etsiä vanhaa "Maksa" kohtaa, kun se ei ollutkaan enää yläoikealla.
 

bsod

Kaikkien alojen asiantuntija
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
20.4.2005
Viestit
3175
Reaktiopisteet
521
Puhelinmalli
SGS8
Näkymän alaosaan oli ilmestynyt uusia välilehtiä. Sain hetken etsiä vanhaa "Maksa" kohtaa, kun se ei ollutkaan enää yläoikealla.
Välilehteä ei tarvitse vaihtaa. Olen maksanut Mobile Payllä lähes kaikki ruokaostokset S-ryhmän pilottivaiheen alusta asti ja aina suoraan MP:n etusivulta.
 

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.1.2005
Viestit
2085
Reaktiopisteet
483
Puhelinmalli
Nokia 6630, 700, 6310, N-Gage
Juuri näin, lisäksi ihmiset ei tänäkään päivänä osaa käyttää edes lähimaksua
Ja sitten kun yrität käyttää sitä lähimaksua, olet tietenkin ehtinyt käyttämään sitä jo liian monta kertaa peräkkäin, jolloin maksupääte haluaakin sirumaksun. Tämän maksupääte kertoo niinkin yksityiskohtaisella ohjetekstillä kuin maksu epäonnistui. Kassa joutuu erikseen kommentoimaan perään, että pääte haluaakin nyt siru&pin-maksua.

Myös bonuksien kerääminen on helpompaa sirulla kuin lähimaksulla. Sirulla saa molemmat yhdellä kertaa menemään läpi. Lähimaksulla maksupääte ottaa bonukset ja maksun kahtena erillisenä tapahtumana, jolloin korttia joutuu pitämään päätteen kyljessä melko pitkään.

pinkoodia näpytellessä huomannut kun jos ei nyt ihan ääneen niitä numeroita sano niin ainakin suun liikkeistä pystyy numerot lukemaan.
Korotan panoksia: Junassa HSL-sovellusta kännykkäänsä konduktöörin avustuksella asentanut nainen luki koko korttinumeronsa ääneen. Nimen taas näki lukea vallan mainiosti puhelimen kirkkaalta näytöltä. Ainoastaan CVC2 jäi kanssamatkustajilta vähän epäselväksi. :eek:o_O
 

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
5.3.2013
Viestit
2740
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Ja sitten kun yrität käyttää sitä lähimaksua, olet tietenkin ehtinyt käyttämään sitä jo liian monta kertaa peräkkäin, jolloin maksupääte haluaakin sirumaksun. Tämän maksupääte kertoo niinkin yksityiskohtaisella ohjetekstillä kuin maksu epäonnistui. Kassa joutuu erikseen kommentoimaan perään, että pääte haluaakin nyt siru&pin-maksua.
Hyi, tämä on hirveetä. Siinä kohtaa kun näytölle pamahtaa "Tapahtuma hylätty" niin syke automaattisesti pomppaa ja sitä helahtaa punaiseksi kunnes kassa informoi sirun käytöstä? Miten vaikeaa olisi tuohon kohtaan saada joku kuvaavampi teksti? Näitä sirumaksuja on nyt vaadittu kyllä tosi useasti, onkohan sillä jotain tekemistä sen kanssa että nousi tuo lähimaksuraja 50 euroon?
 

jaska915

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Liittynyt
19.3.2004
Viestit
2359
Reaktiopisteet
210
Puhelinmalli
S10
Mikä pääte noin sanoo? Itselläni ainakin R-kiska, K-ryhmä, ST1 ja Lidl toteavat vaan että "Syötä siru" tjsp. kun lähimaksukerrat ovat taas täynnä.

Noissa tulee eniten asioitua, muissa ei juurikaan, joten noihin ne kerrat sattuvat.
 

veikko

VIPpi
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.6.2002
Viestit
19971
Reaktiopisteet
8597
Puhelinmalli
iPhone X 64 Gt Space Grey
Mikä pääte noin sanoo? Itselläni ainakin R-kiska, K-ryhmä, ST1 ja Lidl toteavat vaan että "Syötä siru" tjsp. kun lähimaksukerrat ovat taas täynnä.
Näin on minullekin aina käynyt kun on sirua tarvittu.
 

peemvee

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
6   0   0
Liittynyt
18.6.2002
Viestit
1037
Reaktiopisteet
358
Puhelinmalli
Lumia 950XL, iPhone SE & 808 Pureview
S-ryhmän päätelaitteissa olen itsekin törmännyt tuohon "Tapahtuma hylätty" infoon. Siinä hölmistyneenä seistessäni kassahenkilö on kertonut, että laite haluaakin tällä kertaa, että syötän kortin päätteen aukkoon. Olisko noissa softissa kauppakohtaisia eroja?
 

nistop

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
5.3.2013
Viestit
2740
Reaktiopisteet
1603
Puhelinmalli
iPhone 8+
Paikallisessa S-Marketissa tulee "tapahtuma hylätty". Myös taksissa kertaalleen törmäsin vastaavaan ilmoitukseen.
 

irritus

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
16.1.2005
Viestit
2085
Reaktiopisteet
483
Puhelinmalli
Nokia 6630, 700, 6310, N-Gage
Siinä kohtaa kun näytölle pamahtaa "Tapahtuma hylätty" niin syke automaattisesti pomppaa ja sitä helahtaa punaiseksi kunnes kassa informoi sirun käytöstä?
Juuri näin minullekin kävi. Ensimmäisenä mielessä kävi tietysti, ettei kate riitä, kun en pidä korttiin liitetyllä tilillä paljoa rahaa.

Edellisestä PIN syötöstä arvioisin olleen noin 3 – 6 maksutapahtumaa ja niiden yhteissumman noin 40 – 80 euroa.

Mikä pääte noin sanoo?
Alepa Kalasatama Helsingissä.
 

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
22   0   0
Liittynyt
16.7.2017
Viestit
2510
Reaktiopisteet
2149
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Onko muilla S-mobili nurin, ei pääse kirjautumaan sisälle.
 
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.11.2017
Viestit
55
Reaktiopisteet
21
Puhelinmalli
Huawei P10
Kannattaa koittaa asentaa uudelleen jos ei ala toimimaan. Mulla ei ole mitään ongelmaa kirjautumisessa
 

fillerbunny

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Liittynyt
19.1.2008
Viestit
395
Reaktiopisteet
246
Hmh, minulla HOK-Elannon maksupäätteet ovat aina pyytäneet sirua aivan selkokielellä.
 

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
22   0   0
Liittynyt
16.7.2017
Viestit
2510
Reaktiopisteet
2149
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
jatkuu,,,
Ei ole Pivon aspalla/tekniikalla kiirusta laittaa tätä ongelmaa ojennukseen.
Yli viikon ne on siellä puuhastellut, ei kuulu yhteydenottoa.
5 yhteydenottoa, 3 puhelimitse, 2 sähköpostilla, ei kuulu mittää.
Noinko tässä päreet palaa tähän jahkailuun ja vaihdan pankkia.
Vaikka tämä ei ole maatakaatava juttu mutta kun itse ovat sovelluksensa kehitelleet ja se on tähänasti toiminut moitteettomasta ja 1.7 jälkeen tyli stoppi, kun ei voi aktivoida lähimaksua niin ei.
Kun se Pivo on tehty toimivaksi ja se muilla toimii mutta minunongelmaan ei oteta mitään kantaa eikä asiaa saada ratkaistua niin tää on periaate kysymys minulle, ellei tämänviikon aikana asia ratkea, silloin menee pankki vaihtoon, on ne päreet palanut pienemmistäkin asioista.
jatkuu,,
Nyt ne kekkas mistä tuo ongelma kiikastaa.
Se entinen kortti jonka voimassaolo päättyi 06/19 on jäänyt jumiin Pivoo ja Pivo ei siksi nyt tunnista uutta korttia jonka voimassaolo alkoi 07/19.
Kuulemma pitää se vanhakortti kuolettaa ja tekeevät sen kunhan ehtiivät mutta sitä ei voi Pivon tekninentuki tehdä, se on kortinmyöntäjän tehtävä.
Ei tuo kyllä minun järkeen mahdu että mitä kuoletettavaa siinä vanhassa kortissa on kunkerran sen voimassaolo on päättynyt.
Näitä kuulemma sattuu useinkin juuri tuossa vaiheessa kun kortti uusiutuu.
Mainittaakoon ohi aiheen, kyllä Mp tunnisti heti ja tuli ilmoitus että vanhentunut kortti kun 1.7 yritin maksaa sillä.
Mutta ei mitään kiukuttelua, lisäsin voimassa olevan kortin ja pelittää niinkuin kuuluukin, mutta Op omat systeemit ei tätä muutosta osaa käsitellä.
 

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Liittynyt
5.7.2002
Viestit
8998
Reaktiopisteet
7144
Puhelinmalli
S10
jatkuu,,
Nyt ne kekkas mistä tuo ongelma kiikastaa.
Se entinen kortti jonka voimassaolo päättyi 06/19 on jäänyt jumiin Pivoo ja Pivo ei siksi nyt tunnista uutta korttia jonka voimassaolo alkoi 07/19.
Kuulemma pitää se vanhakortti kuolettaa ja tekeevät sen kunhan ehtiivät mutta sitä ei voi Pivon tekninentuki tehdä, se on kortinmyöntäjän tehtävä.
Ei tuo kyllä minun järkeen mahdu että mitä kuoletettavaa siinä vanhassa kortissa on kunkerran sen voimassaolo on päättynyt.
Näitä kuulemma sattuu useinkin juuri tuossa vaiheessa kun kortti uusiutuu.
Mainittaakoon ohi aiheen, kyllä Mp tunnisti heti ja tuli ilmoitus että vanhentunut kortti kun 1.7 yritin maksaa sillä.
Mutta ei mitään kiukuttelua, lisäsin voimassa olevan kortin ja pelittää niinkuin kuuluukin, mutta Op omat systeemit ei tätä muutosta osaa käsitellä.
Olit kuitenkin itsekin oikeilla jäljillä kun arvelit ongelman johtuvan vanhentuneesta kortista jo aikaisemmin! (y) Ihmeen kauan tuon selvittely kuitenkin kesti jos on ihan yleinen ongelma.
 
Top Bottom