Keskustelua mobiilimaksamisesta, pankkisovelluksista ja pankeista

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12866
Puhelinmalli
Vaihtelee
Pankki saa myös itse päättää mitkä kortit se sallii Google Pay-käyttöön. Danske on päättänyt että Visa ei kuulu (finnair), mutta edelleen ei vaikuta Google Payn leviämiseen koska Danskelta tulee vähintään MC Debit kortti paketissa.

god

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
58
Missasit, Danske Bankilla ei ole kuluttajatuotteena kuin Mastercard vaihtoehto.
Ok, onko tämä siis yrityksille tarkoitettu kortti?
Vai mitä tarkoitat termillä kuluttajatuote?

Google Pay ei liity tähän mitenkään, eikä se että onko kyseessä Visa tai Mastercard
Siis Google Pay ei liity mitenkään siihen, että Danske tarjoaa Google Pay -tukea Mastercardeilleen, mutta ei Visa-korteilleen? Sori, en tajua mitä yrität sanoa, kun kirjoitit että Google Pay ei liity tähän mitenkään.

god

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
58
Kirjoitin näköjään vastausta samaan aikaan kun tuli tuo tarkennus postaus. Eli lyhyesti tuo Dansken Visa on sen verran marginaalinen kuluttajakortti, että Danske on todennäköisesti katsonut, ettei sille välttämättä kannata tarjota Google Pay -tukea, koska Mastercard-tarjonta on laajempi.

rkma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
85
Puhelinmalli
SGS5
Kirjoitin näköjään vastausta samaan aikaan kun tuli tuo tarkennus postaus. Eli lyhyesti tuo Dansken Visa on sen verran marginaalinen kuluttajakortti, että Danske on todennäköisesti katsonut, ettei sille välttämättä kannata tarjota Google Pay -tukea, koska Mastercard-tarjonta on laajempi.
Kyllä, Danske Bankin Visa on pelkkä luottokortti ja erikoistuote. Tietenkin se voisi olla myös tuettuna Google Payssa, mutta nyt näin ei ole.
Tavallinen tiliasiakas tarvitsee käyttöönsä pankkikortin ja (halutessaan)luottokortin. Silloin hänelle tarjotaan Danske Bankissa Mastercardia, joka on asiakkaalle edullisempi kokonaisuus, kun se kuuluu asioinnin kk maksuun.
Samalla tavalla tämä toimii muissakin pankeissa, niissä on Visa tai Mastercard tarjolla tavalliselle asiakkaalle. Sitten voi olla lisäksi muita tuotteita, mutta ne maksavat sitten erikseen lisää.

Roadstar

Mainokseton
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
411
Puhelinmalli
iPhone 8, Pixel 3
TEstasinpa taas Kaaren Prismassa. Käytössä iPhone X. Iskin MP:n avonaisena luurin siihen NFC-kyljen lähelle ja luuri värähti selkäesti pari kertaa, ensimmäisen kerran kun tuli Apple Pay inforuutu (että pitää painaa virtaa pari kertaa jos haluu maksaa AP:lla) ja sen kun kuittasi pois niin oli MP:ssä Prisman tiedot ja "odotetaan summaa". Tällä kertaa summakin pamahti luurin heti kun kassa oli loppusumman iskenyt.

iPhonella on nyt 5 kertaa maksanut, 5 kertaa onnistunut ilman kummempia ongelmia. Kerran oli summan kuittaantumisessa hitautta mutta muuten toiminut hyvin.
iPhonella tosiaan omakin onnistumisprosentti 100%, mutta itse pidän luuria 10-15cm päässä päätteen etupuolelta, eli en vie niin lähelle että Apple Pay triggeröityy. Jää sekin välivaihe pois.

jsalmika

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
315
Puhelinmalli
Aina käytettynä hankittu ex-lippulaiva
Ensimmäinen onnistunut MobilePay maksu takana. Itsepalvelukassa joten kehtasi vähän kokeilla. Puhelin iPhone Xs kyseessä. Piti todellakin viedä ihan maksupäätteen viereen
Ei siis käyttökokemuksen kannalta eroa siinä suhteessa NFC-toteutuksista.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
21   0   0
Reaktiopisteet
1795
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Olin yhteydessä puhelimitse Op pääkallopaikalle(tarkemmin sanottuna sieltä soitettinn minulle)viestittyäni pankkikortti asioissa sinne.
Kysyin samalla tältä tietäjä herralta Pivosta
-mikä oli viimesyksynä tulleessa Pivo päivityksessä kun kotinäytöltä maksu ei enää onnistu.
-OP on hyvin tarkka asiakkaan tietoturvasta ja se ominaisuus kotinäytöltä maksuun poistettiin<-- vastasi herra tietäjä.
Kysyin tuleeko seuraavissa päivityksissä kotinäytöltä maksu takaisin, sanoi että ei ole päätetty vielä, jäi itselleni äänensävystä päätellen sellainen kuva että sitä ei tule takaisin enää.

miloytyn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
111
Puhelinmalli
Pixel XL & Galaxy Tab S 10.5
Olin yhteydessä puhelimitse Op pääkallopaikalle(tarkemmin sanottuna sieltä soitettinn minulle)viestittyäni pankkikortti asioissa sinne.
-mikä oli viimesyksynä tulleessa Pivo päivityksessä kun kotinäytöltä maksu ei enää onnistu.
-OP on hyvin tarkka asiakkaan tietoturvasta ja se ominaisuus kotinäytöltä maksuun poistettiin<-- vastasi herra tietäjä.
Kysyin tuleeko seuraavissa päivityksissä kotinäytöltä maksu takaisin, sanoi että ei ole päätetty vielä, jäi itselleni äänensävystä päätellen sellainen kuva että sitä ei tule takaisin enää.
Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, viimeksi viikonloppuna maksoin kotinäytöltä Pivolla. Nyt käytössä uusi beta, jossa lähimaksut eivät näytä toimivan ollenkaan.

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Palaute - 100%
63   0   0
Reaktiopisteet
12866
Puhelinmalli
Vaihtelee
No nyt oli kyllä tietäjä 😀

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
21   0   0
Reaktiopisteet
1795
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Tämä ei todellakaan pidä paikkaansa, viimeksi viikonloppuna maksoin kotinäytöltä Pivolla. Nyt käytössä uusi beta, jossa lähimaksut eivät näytä toimivan ollenkaan.
Tuosta piti mainita myös viestisssäni että joskus toimii kotinäytöltä, joskus taas ei toimi.
Ja herra tietäjän mukaan ominaisuus on poistettu käytöstä turvallisuuteen vedoten.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
21   0   0
Reaktiopisteet
1795
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Mikä versionumero sinulla on, minulla 2.9.14, päivitetty 16.1.2019

miloytyn

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
111
Puhelinmalli
Pixel XL & Galaxy Tab S 10.5
Mikä versionumero sinulla on, minulla 2.9.14, päivitetty 16.1.2019
Nyt on 3.0.0 joka on toi uusi beta-versio. Olen pari kertaa yrittänyt sillä lähimaksua ja kortinlukija ei inahdakkaan kun yritän maksaa sillä. Laitettiin äsken aspaan kyselyä, että pitäisikö noiden edes toimia betalla. Kulutuksenseurantahan tuosta puuttuu ainakin vielä.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
21   0   0
Reaktiopisteet
1795
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Nyt on 3.0.0 joka on toi uusi beta-versio. Olen pari kertaa yrittänyt sillä lähimaksua ja kortinlukija ei inahdakkaan kun yritän maksaa sillä. Laitettiin äsken aspaan kyselyä, että pitäisikö noiden edes toimia betalla. Kulutuksenseurantahan tuosta puuttuu ainakin vielä.
Mulle ei tuota päivitystä ole tarjonnut eikä ollut kun kävin just kattomassa.

god

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
58
Jos jokin aiempi versio Pivosta toimi ongelmitta kotinäytöllä, niin täältä löytyy vanhoja versioita: Download Pivo App Apk- APKMonk

(Nuo on turvallista asentaa Playstä aiemmin ladatun Pivon päälle, koska Android suostuu asentamaan vain Pivon omalla sertifikaatilla allekirjoitettuja versioita. Toisin sanoen, jos tuolla ei olisi aitoja Pivo-versioita, niin niitä ei pystyisi edes asentamaan, vaikka yrittäisi. Edit: Tosin Android saattaa myös estää vanhemman version asentamisen uudemman päälle. Riippuu varmaan myös ohjelmasta. Downgreidauksen voi kyllä myös pakottaa, mutta vaati vähän enemmän. Joka tapauksessa tarkastin, että tuo APKMonkin 2.9.12 versio (lokakuu) ja Google Paystä haettu 2.9.14 versio on allekirjoitettu samalla sertifikaatilla.)

Viimeksi muokattu:

andy

Palaute - 100%
3   0   0
Reaktiopisteet
6043
Puhelinmalli
S10
@Infra Kun aikaisemmin kerroin, että mulla on ollut S10:llä ongelmia maksaa G-Payllä netsin päätteillä niin luulen keksineeni ratkaisun :) Tähän saakka on ollut tapana tyrkätä luurin takakansi kiinni näyttöön ja maksu on mennyt heittämällä läpi. Mutta nyt siis tämän uuden puhelimen kanssa on ollut todella paljon ongelmia. Parin viimeisen päivän aikana homma on kuitenkin alkanut toimimaan hyvin kun puhelinta ei vie kiinni maksupäätteeseen vaan muutaman sentin näytön yläpuolelle. Viimeksi tänään kun Zarassa kävin päivittämässä karderoobia niin ihan testimielessä vein ensiyrittämällä puhelimen kiinni pätteeseen ja virheilmon se lykkäsi. Toisella yrittämällä jätin maksupäätteen ja puhelimen väliin ehkä noin 5 senttiä väliä ja maksu onnistui heti.

Tattoo

Tunnettu jäsen
Palaute - 88.9%
8   1   0
Reaktiopisteet
265
Puhelinmalli
Nokia 9 PureView
Vieläkö Pivo menee rikki jos sen avaa USB debugging päällä?

rkma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
85
Puhelinmalli
SGS5
Ei pidä paikkaansa, hyvin toimii beta versiossakin.

rkma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
85
Puhelinmalli
SGS5
Ei ole ongelmia sen kanssa, onko nfc ja asetukset katsottu?

rkma

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
85
Puhelinmalli
SGS5
Jos jokin aiempi versio Pivosta toimi ongelmitta kotinäytöllä, niin täältä löytyy vanhoja versioita: Download Pivo App Apk- APKMonk

(Nuo on turvallista asentaa Playstä aiemmin ladatun Pivon päälle, koska Android suostuu asentamaan vain Pivon omalla sertifikaatilla allekirjoitettuja versioita. Toisin sanoen, jos tuolla ei olisi aitoja Pivo-versioita, niin niitä ei pystyisi edes asentamaan, vaikka yrittäisi. Edit: Tosin Android saattaa myös estää vanhemman version asentamisen uudemman päälle. Riippuu varmaan myös ohjelmasta. Downgreidauksen voi kyllä myös pakottaa, mutta vaati vähän enemmän. Joka tapauksessa tarkastin, että tuo APKMonkin 2.9.12 versio (lokakuu) ja Google Paystä haettu 2.9.14 versio on allekirjoitettu samalla sertifikaatilla.)
Ei sitä tarvitse tehdä noin vaikeasti. Poistaa vain sovelluksen puhelimesta, ja asentaa uudelleen sen version jonka haluaa.

Top Bottom