• Palvelimen muutostöiden yhteydessä on palautettu eilisaamuinen varmuuskopio eli sen jälkeiset viestit ovat poistuneet.

Keskustelua mobiilimaksamisesta, pankkisovelluksista ja pankeista

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Joined
Jul 15, 2002
Messages
32,236
Reaction score
13,728
Phone model
Vaihtelee
Prisman maksupäätteellä tuli ensimmäisellä kerralla tehtyä oma virhe, en painanut bluethoot symbolia maksupäätteeltä niin summa ei tullut puhelimeen. Kun paino napista kaikki toimi kuin kuuluisa ”junan vessa”.
Ei siitä maksupäätteeltä kyllä mitään pitäisi joutua painamaan
 

B_K

Aktiivinen jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Nov 11, 2018
Messages
160
Reaction score
170
Phone model
Pixel 3
Kaupan kassa ei todellakaan ole se paikka jossa seistään nollat taulussa, kuten nykyisin tehdään.

Jumalauti ku ottaa päähän ku siinä seistö tönötetään ja sitten vasta kun kassa sanoo summan nii aletaan sitä plop plop tai ääs korttia kaivamaan. Sitäkin sitten hingataan kahdeksassa eri asenossa siihen koneeseen kun ei ekalla mene oikein. Sitten aletaan kattomaan mitäs se summa oli ja arvotaan maksukortti tai käteinen.

Kassa alpaa piippaamaan ostoksia. Etukortti käy koneeessa, maksukortti sisään, jos sitten vielä olet saanut sen kassan puoleisen loosin itsellesi, niin pakkailet tavaroita siinä kun ne hihnalta tulevat, olethan kuitenkin laittanut ne hihnalle siinä järjestyksessä kuin ne haluat pakata. Sitten kun kassa ilmoittaa summan niin näpyttelet koodin koneeseen, otat kortin ja kuitin, siirryt pöydän päähän pakkaamaan loput tavarat. Mutta ei. Stana ku kaupassakin pitäis olla ohjeet miten toimitaan.

Nii, sit se unohtunu muovikassi. Voooooiii tttu.
Maksaa kato Google payllä niin ei tule suorituspaineita. Vetäisee S-kaupassa kortin ostosten valuessa hihnan päähän ja kaivelee samalla puhelimen esiin. Avataan lukko sekunnissa jos tarve ja maksetaan toisessa sekunnissa. Sen jälkeen saa rauhassa pakkailla vaikka 2 kassillista kamaa, eikä ole mikään kiire, että seuraavan tavarat olisi vielä tulossa samalle hihnalle.

Ne Prisma zombit on sitten asia erikseen ja niille pitäisi olla ihan erilliset kassat missä asioida ja sekoilla ihan niin paljon kuin jaksavat. Ei kenenkään täysipäisen tarvitse stressata miten maksetaan, pakataan ja ehtiikö nyt varmasti pakata kaiken oikeassa järjestyksessä, ennen kuin seuraava asiakas tulee. Tuo välipakkaaminen oikeasti hidastaa maksun suorittamista suurimmalla osalla ihmisistä. Se aika mikä "säästyy" pakkauksesta, kuluu hitaamman maksun vuoksi. Eli ihan hyödytöntä hyppiä, ellei nyt välttämättä halua tehdä kaupassa käynnistä stressaavaa suoritusta, joka kirjataan kinnerin ennätystenkirjaan.
 

tonz

Tunnettu jäsen
Rating - 100%
4   0   0
Joined
Apr 25, 2012
Messages
2,612
Reaction score
1,939
Phone model
Nokia 8
Kokeilinpa minäkin mobilepaytä tänään Prismassa. Mennessä varmistin että bonuskortti on kirjattuna mukaan ja eikun kauppaan.
Kun vuoro tuli kassalla, niin huikkasin että kokeillaanpas mobilepaytä. Pidin Nokia 8 puhelintani maksupäätteen vieressä (ei lähimaksupuolella kuitenk koko sen ajan kun kassatäti veteli ostoksia siitä ohi ja jonkin aikaa sen jälkeenkin. Sitten kävi kassatätiäkin sääliksi kun mitään muuta ei tapahtunut kuin että jonoa alkoi kertyä ja minuakin v***ttaa, joten siirryin perinteisiin maksuvaihtoehtoon eli korttiin.
Eipä ole ollut koo-ryhmän kaupoissa tuota ongelmaa. Plussa-sovellus taustalla ja g-payllä maksu niin maksu on mobiililla itseasiassa kätevämpää kuin ääs-ryhmässä muovilla. Ei tarte kuin näyttö päälle (tai itse toki aukaisen näytön kun sormenjälkilukijaa käytän) ja luuri kiinni maksupäätteen kylkeen kunnes homma on ohi.
Joskus voisi vähän ennen sulkemisaikaa mennä ihan ajan kanssa kokeilemaan että miten pitkään se mobilepay oikein antaa odottaa että jotain tapahtuu. Ja miten pitkään kestää henkilökunnalla hermo.
 

miloytyn

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jun 19, 2009
Messages
408
Reaction score
142
Phone model
Pixel XL & Galaxy Tab S 10.5
Ei siitä maksupäätteeltä kyllä mitään pitäisi joutua painamaan
Tänään kokeilin itsekin ensimmäisen kerran Prismassa itsepalvelukassalla, eikä mulla tapahtunut mitään ennen kuin painoin sitä Bluetooth-nappia kortinlukiassa. Odottelin varmaan puolisen minuuttia MobilePay auki. Napin painamisen jälkeen maksu ilmestyi puhelimen samantien.
 

apek

Vapaavalintainen titteli
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Aug 21, 2010
Messages
6,408
Reaction score
3,740
Phone model
S10e
Jospa ne on ohjelmoineet päätteet siten että asiakas päättää miten maksaa? Ihan kuten voi päätteeltä valita visa, tai bonus nappia painamalla. En siis tiedä, kunhan tuumailen. Sinänsä ihan hyväkin jos se vaatisi asiakkaalta napin painamista, eikä sitä että kassatyöntekijä joutuu arpomaan millä tavalla asiakas maksaa ja sitten valitsemaan oikean maksutavan. Toisaalta taas se syö sitä maksutapahtuman sujuvuutta asiakkaalta.
 

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Joined
Jul 15, 2002
Messages
32,236
Reaction score
13,728
Phone model
Vaihtelee
Kokeilinpa minäkin mobilepaytä tänään Prismassa. Mennessä varmistin että bonuskortti on kirjattuna mukaan ja eikun kauppaan.
Kun vuoro tuli kassalla, niin huikkasin että kokeillaanpas mobilepaytä. Pidin Nokia 8 puhelintani maksupäätteen vieressä (ei lähimaksupuolella kuitenk koko sen ajan kun kassatäti veteli ostoksia siitä ohi ja jonkin aikaa sen jälkeenkin. Sitten kävi kassatätiäkin sääliksi kun mitään muuta ei tapahtunut kuin että jonoa alkoi kertyä ja minuakin v***ttaa, joten siirryin perinteisiin maksuvaihtoehtoon eli korttiin.
Eipä ole ollut koo-ryhmän kaupoissa tuota ongelmaa. Plussa-sovellus taustalla ja g-payllä maksu niin maksu on mobiililla itseasiassa kätevämpää kuin ääs-ryhmässä muovilla. Ei tarte kuin näyttö päälle (tai itse toki aukaisen näytön kun sormenjälkilukijaa käytän) ja luuri kiinni maksupäätteen kylkeen kunnes homma on ohi.
Joskus voisi vähän ennen sulkemisaikaa mennä ihan ajan kanssa kokeilemaan että miten pitkään se mobilepay oikein antaa odottaa että jotain tapahtuu. Ja miten pitkään kestää henkilökunnalla hermo.
Aika paljon on kuullut ongelmia juuri Nokian Android luureilla noissa MobilePay maksuissa. En tiedä onko mitään todellista mutta tuntuu ettei tuo Nokian BT toteutus oikein toimi.
 

veikko

VIPpi
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jun 19, 2002
Messages
19,656
Reaction score
8,230
Phone model
iPhone X 64 Gt Space Grey
Jospa ne on ohjelmoineet päätteet siten että asiakas päättää miten maksaa? Ihan kuten voi päätteeltä valita visa, tai bonus nappia painamalla. En siis tiedä, kunhan tuumailen. Sinänsä ihan hyväkin jos se vaatisi asiakkaalta napin painamista, eikä sitä että kassatyöntekijä joutuu arpomaan millä tavalla asiakas maksaa ja sitten valitsemaan oikean maksutavan. Toisaalta taas se syö sitä maksutapahtuman sujuvuutta asiakkaalta.
Kun täällä on valiteltu sitä, että mobile payn käyttäminen Prismassa on ihmiskassoilla hidasta, niin voisiko se johtua siitä että se kassahenkilö ottaa oman aikansa ennen kuin painaa sitä omaa bluetooth-nappiaan?
 

t_makela

Puhelinaddikti
Rating - 100%
2   0   0
Joined
Sep 13, 2006
Messages
2,232
Reaction score
943
Phone model
Nexus 6P+Huawei Watch
Aika paljon on kuullut ongelmia juuri Nokian Android luureilla noissa MobilePay maksuissa. En tiedä onko mitään todellista mutta tuntuu ettei tuo Nokian BT toteutus oikein toimi.
Eipä taida BT olla varteenotettava korvaaja NFC maksuille kun BT stackin toteutuksessa on noinkin paljon eroavaisuuksia toiminnassa ja toimintavarmuudessa. Toisaalta ei esim Mobilepayllä ole muuta vaihtoehtoa kun Omena OS rajoittaa muiden toimijoiden osalta NFC maksuja. Sääli että niin suljetusta ja omia palveluita pakottava käyttis on kasvanut noinkin merkittävään asemaan. Sen tietää ettei sieltä tule mitään uutta mikä yhdistäisi mitään missään vaan tuki löytyy tasan vain omalle palvelulle.
 

tonz

Tunnettu jäsen
Rating - 100%
4   0   0
Joined
Apr 25, 2012
Messages
2,612
Reaction score
1,939
Phone model
Nokia 8
Aika paljon on kuullut ongelmia juuri Nokian Android luureilla noissa MobilePay maksuissa. En tiedä onko mitään todellista mutta tuntuu ettei tuo Nokian BT toteutus oikein toimi.
Muuten ei ole juuri ollut Nokian BT:n kanssa kuin satunnaisia juttuja. Fitbitin charge 3 ei aluksi halunnut oikein synkata ja viikko sitten piti parittaa auton kanssa uudelleen, mutta siinä ne murheet.

Onnistuesaan Mobilepay on varmaan ihan kätevä ja olen minäkin sillä verkossa maksanut ja siirtänyt rahaakin jo vuosikausia sitten. Mutta hyvä maksutapa se on vasta kun toimii lähes itsestään. Rahan siirtämiseen niiden kesken joiden kanssa on tarvetta siirtää, on kuitenkin Nordean Siirto ollut parempi.
Tuo plussamobiilin ja g-payn yhdistelmä k-ryhmässä on hyvä esimerkki siitä kun homma jekkasee. Onko pari kertaa käynyt että otin liian aikaisin luurin pois maksupäätteen läheltä ja homma melkein töksähti, mutta kun luurin palautti päätteen lähelle, maksutapahtuma jatkoi siitä mihin jäi ja meni onnistuneesti läpi.

Annetaan nyt kuitenkin vielä pari mahdollisuutta tuolle Mobilepaylle ja katsotaan miten käy.
 
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Oct 30, 2018
Messages
18
Reaction score
12
Phone model
Oneplus

Ei tuolla ainakaan maksuohjeissa lue mitään kassapäätteen bluetooth-nappien painelusta. Eli se bt-kuva siinä päätteessä tarkoittanee vaan että laite on valmiina ottamaan bt-maksuja, eikä se ole mikään toiminnallinen nappi.
 

tonttu

Supermoderaattori
Rating - 100%
4   0   0
Joined
Apr 2, 2004
Messages
18,999
Reaction score
7,570
Phone model
Apple iPhone 8
Löytyykös Stockkan kanta-asiakaskortti noista mobiilihärpäkkeistä?
 

Antti2011

Tunnettu jäsen
Rating - 100%
2   0   0
Joined
Feb 23, 2011
Messages
62
Reaction score
20
Phone model
Vaihtuva
Ajattelin koettaa vielä kerran MobilePay maksamista ennen kuin poistan koko sovelluksen puhelimestani.

Plim! tällä kertaa maksu helähti puhelimeen muutamassa sekunnissa, enkä ollut edes vaihtanut maksa näkymään.


Se, mitä tein tällä kertaa eri tavalla eri tavalla kuin kaikilla epäonnistuneilla aikaisemmilla kerroilla oli, että laitoin puhelimeeni paikannuksen päälle ennen kauppaan sisälle mennessäni. Normaalisti minulla on sekä BT että paikannus pois päältä ja aktivoin ne vain tarvittessa.

Nyt kun joku asioista paremmin perillä oleva voisi yrittää selittää mikä vaikutus paikannuksen päällä ololla on MP maksamisen onnistumiseen? Jos paikannus todella pitää olla päällä puhelimessa, miksi MP ei kerro asiasta a) sovelluksen käyttöoikeuksien hyväksymisessä tai b)MP maksuohjeissa? Tästä saa tarvittessa tosi hyvät foliohattupärinät päälle.

Uskaltaskohan kokeilla toisenkin kerran vai poistunko pelistä voittajana?
 

Infra

Vuoden foorumilainen 2014/2018
Supermoderaattori
Rating - 100%
63   0   0
Joined
Jul 15, 2002
Messages
32,236
Reaction score
13,728
Phone model
Vaihtelee
Androidilla ainakin vaaditaan paikannusta BT-laitteiden etsinnässä / parituksessa.
 

stunned

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Dec 12, 2010
Messages
2,527
Reaction score
690
Phone model
RN4, Nexus 10, Nexus 7 2013
Androidilla ainakin vaaditaan paikannusta BT-laitteiden etsinnässä / parituksessa.
Niin käyttöoikeutta paikannukseen tuo vaatii ja ohjelma varmaan kysyy sitä ja valittaa jos sitä ei ole
 

juhaf

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
May 15, 2006
Messages
98
Reaction score
7
^^^veikkaan ennemmin, että s-ryhmässä on painettu ankarasti ylitöitä, että on saatu järjestelmää hiottua...saa nähdä...
 

miklex

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jul 10, 2006
Messages
325
Reaction score
29
Kokeilin kans eilen Prismassa maksaa Huawei luurilla MobilePayllä. Yritykseksi jäi, sovelluksessa luki, että "odotetaan kauppiaan tietoja", mutta ei auttanut vaikka kuinka olisi odottanut.

Pitää ensi kerralla laittaa tuo paikannus päälle jo pihalla, jos ongelma tosiaan olisi siinä. Kassahenkilö kyseli kans, että millä yritän maksaa. Kun kerroin, että MobilePayllä, niin hän siihen tokaisi, että kyllä sen pitäisi meillä toimia :)
 

veikko

VIPpi
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jun 19, 2002
Messages
19,656
Reaction score
8,230
Phone model
iPhone X 64 Gt Space Grey
Ajattelin koettaa vielä kerran MobilePay maksamista ennen kuin poistan koko sovelluksen puhelimestani.

Plim! tällä kertaa maksu helähti puhelimeen muutamassa sekunnissa, enkä ollut edes vaihtanut maksa näkymään.


Se, mitä tein tällä kertaa eri tavalla eri tavalla kuin kaikilla epäonnistuneilla aikaisemmilla kerroilla oli, että laitoin puhelimeeni paikannuksen päälle ennen kauppaan sisälle mennessäni. Normaalisti minulla on sekä BT että paikannus pois päältä ja aktivoin ne vain tarvittessa.

Nyt kun joku asioista paremmin perillä oleva voisi yrittää selittää mikä vaikutus paikannuksen päällä ololla on MP maksamisen onnistumiseen? Jos paikannus todella pitää olla päällä puhelimessa, miksi MP ei kerro asiasta a) sovelluksen käyttöoikeuksien hyväksymisessä tai b)MP maksuohjeissa? Tästä saa tarvittessa tosi hyvät foliohattupärinät päälle.

Uskaltaskohan kokeilla toisenkin kerran vai poistunko pelistä voittajana?
S-ryhmän sivuilta luettua:
Mistä tiedän, että puhelimeni MobilePay-sovellus on maksuvalmiudessa?
Varmista, että
  1. Olet ladannut ja myös rekisteröinyt MobilePay-sovelluksen puhelimeesi.
  2. Olet lisännyt MobilePay-sovellukseen maksukorttisi tiedot.
  3. Olet aktivoinut Bonuksen MobilePayn jäsenkortit-osiossa Bonuksen kerryttämistä varten.
  4. Puhelimessa on verkkoyhteys ja Bluetooth-yhteys aktiivisena.
  5. Android-käyttöjärjestelmää käyttävissä puhelimissa (mm. OnePlus ja Samsung) tulee olla sijaintitiedot päällä.
 

Antti2011

Tunnettu jäsen
Rating - 100%
2   0   0
Joined
Feb 23, 2011
Messages
62
Reaction score
20
Phone model
Vaihtuva
S-ryhmän sivuilta luettua:
Mistä tiedän, että puhelimeni MobilePay-sovellus on maksuvalmiudessa?
Varmista, että
  1. Olet ladannut ja myös rekisteröinyt MobilePay-sovelluksen puhelimeesi.
  2. Olet lisännyt MobilePay-sovellukseen maksukorttisi tiedot.
  3. Olet aktivoinut Bonuksen MobilePayn jäsenkortit-osiossa Bonuksen kerryttämistä varten.
  4. Puhelimessa on verkkoyhteys ja Bluetooth-yhteys aktiivisena.
  5. Android-käyttöjärjestelmää käyttävissä puhelimissa (mm. OnePlus ja Samsung) tulee olla sijaintitiedot päällä.
S-Ryhmän sivuilta luettua: MobilePay S-ryhmän kauppoihin - S-kanava.fi

Näin otat käyttöön MobilePayn ja varmistat Bonukset sekä maksutapaedun
  1. Lataa MobilePay puhelimeesi omasta sovelluskaupastasi
  2. Rekisteröi sovellus ja liitä siihen valitsemasi maksukortit
  3. Aktivoi Bonus Kortit/Jäsenkortit-välilehdellä.
4. Siinä kaikki!


Ehkä siinä ei ollutkaan kaikki, vaan olisi pitänyt vielä osata tonkia jostain syvempää.
 

miloytyn

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jun 19, 2009
Messages
408
Reaction score
142
Phone model
Pixel XL & Galaxy Tab S 10.5

Ei tuolla ainakaan maksuohjeissa lue mitään kassapäätteen bluetooth-nappien painelusta. Eli se bt-kuva siinä päätteessä tarkoittanee vaan että laite on valmiina ottamaan bt-maksuja, eikä se ole mikään toiminnallinen nappi.
Kummasti tuo alkoi heti toimia kun sitä painoi, sitä ennen varmaan puoli minuuttia odottelin tyhmän näköisenä.
 

Taker

Tunnettu jäsen
Rating - 0%
0   0   0
Joined
Jan 8, 2004
Messages
648
Reaction score
147
Phone model
Galaxy s5, Sony xperia z2 Tablet
Tälläisenä semi aktiivisena pokémon go pelaajana, en jaksa uskoa että tuo mobilepayn luotettava toimimattomuus olisi kiinni sijaintitiedoista.

Kuitenkin on yleensä ollut tuo pokémon go päällä aina kaupan ovelle asti, joten luulisi luurin tietävän minkä kaupan sisällä se on.

Sekä wifi että Bluetooth paikannukset ovat gps lisäksi päällä, mutta siltikään tuo mobilepay ei suostu toimimaan.
 
Top Bottom