1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Keskustelua metsästyksestä ja aseiden hallussapidosta.

Keskustelu osiossa 'Asian vierestä', aloittaja Wili68, 14/11/08.

1. Wili68

Tykkäykset:
    0
    Tällainen tuli s-postiin toissa päivänä. Laitoin nimeni & olen linkittänyt viestin muutamalle asiaan liittyvälle foorumille. Vastustajat keräsivät 57 000 nimeä, pistetään paremmaksi... perustellusti....

PS. Uutisissa näytettiin kun em. adressi luovutettiin sisäministeri Holmlundille, pistetään niin paljon nimiä asian puolesta että tämän näytetään myös...

Tervehdys!
    Ampumaharrastetta vastustava adressi luovutettiin eilen, niin varmaan olisi meidän harrastajien syytä antaa asiaan toinenkin mielipide:
    Aseiden totaalikiellon vastustaminen
    Tietojen täyttäminen vie noin 1 minuutin, eikä sivulle tarvitse rekisteröityä. Kirjoita vain nimi ja paikkakunta sekä valitset saako nämä tietosi julkaista netissä. Jos ei halua nimen näkymistä netissä, niin ko. valinnan jälkeen nimi näkyy vasta siinä paperiversiossa joka luovutetaan aikanaan ministerille.
    http://www.adressit.com/aseet
    PS. tietoa kannattaa välittää muillekin ammunnanharrastajille ja metsästäjille.

2. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Itse jo luulin, että joku avaa tänne metsästystä ja ammuntaharrastusta koskevan topikin järkevällä aloituksella... Mutta ei, pelkkiä allekirjoituksia pyydellään...

3. JPW™ Vieras

Adressit on kyllä kaikkien aikojen turhin keksintö.

4. Wili68

Tykkäykset:
    0
    Vastapuolen argumentteja on nähty jo kylliksi. 57 000 nimeä luovutettiin sisäministeri Holmlundille vaateella "käsiaseet kiellettävä" Mitäs kielletään seuraavaksi: autot/liikenne n. 300 ruumista/vuosi vai kotona asuminen/jotain tekeminen -> tapaturmissa 3000 kuollutta/vuosi.

Metsästäjä itse olen. Kortti ollut 14-vuotiaasta ja vielä en ole yhtään koulumassamurhaa tehnyt, vaikka sellaisessa opinahjossa itsekin perheelle elantoa hankin. Tässä elämäntapamurhaamisessa käytän myös viattomia luontokappaleita välineenä: http://kotisivu.lumonetti.fi/hokkpe/

5. JPW™ Vieras

Mihin metsästäjä tarvitsee käsiasetta?

6. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Itse kyllä pystyisin sanomaan muutamiakin kohteita tuohon, mutta kun metsästys on ollut ja tulee olemaan aina hieman "arveluttavaa" nykyaikaisten viherpiipertäjien yms. joukossa niin olen yrittänyt pysyä poissa näistä keskusteluista. Huomasin mihin se johtaa, kun laitoin galtsuun yhden kuvan koppelosta kädessäni...

7. karvis

karvis Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    428
    Puhelinmalli:
    S7 Edge
    Allekirjoitettu, hyvän asian puolesta.

8. Noma

Noma Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    25
    Puhelinmalli:
    Nexus 5
    Muutin otsikkoa vähän asiallisemmaksi.

9. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Acro S + Dna, Tipo + Sonera, SE Z800i + Dicame
    Jos et tiedä, et tarvitse!!!
    Itse kyllä tiedän ja tarvitsen. Mutta, ehkä ei tälläkään foorumilla ole syytä neuvoa asiasta tietämättömiä, "mitä laitan lupahakemukseen".

10. kieran Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mun mielestä nämä "kerjään-nimiä-adressiini" topikit voisi poistaa samantien

11. JPW™ Vieras

Jos et osaa vastata, et tarvitse.

Olen samaa mieltä. Täysin turhia. Niistä koskaan mitään hyötyä edes ole.

12. Charger Vieras

Hyvän asian puolestahan tämä on ja ehdottomasti taistelun arvoinen asia, mutta tämä liberaalien kaupunkilaispiipertäjien kansoittama foorumi ei varmaankaan ole paras paikka tälle, kuten on jo saatu huomatakin.

13. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Eli mielestäsi olisi asiallista antaa jollekkin hourupäälle selvät ohjeet miten hänen pitää perustella aselupansa. Mieti vähän, vai oletko "koulukiusattu" ja itse niitä ohjeita kaipaat.

14. kieran Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ammuntaharrastuksessa ole mitään väärää, jos sitä harrastetaan oikein ja valvotusti.

15. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Metsästys on mukavaa ajankulua ja saa evästä kaupan päälle. Jos addresseilla olis vaan jotain käytännön hyötyä, niin tää olis kyllä jees :)

16. JPW™ Vieras

Enköhän tiedä mihin sitä "tarvitaan." Mutta adressit vain on täysin turhia. Ei niistä ikinä mitään hyödy.

17. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Aivan... Oli kohde sitten eloton maalitaulu tai laillisesti ammuttava eläin... Muut kohteet voin sitten itsekkin tuomita...

18. JPW™ Vieras

Justiinhan se ollaan kieltämässä, niin mihin niitä perusteluita enää tarvita? =D
    Ja eiköhän ton vastauksen kuka tahansa löydä vaikka netistä niin halutessaan, joten kuka tahansa hourupää sen käsiaseen voi saada käyttöön, joten itse voisin sanoa EI tälle adressille. Ja olen käsiaseita vastaan. En ole mikään "viherpeippo" siltikään.

19. Seawolf

Seawolf

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Niin ja sitten pitää kieltää leipäveitset, niillä tapetaan Suomessa enemmän ihmisiä kun käsiaseilla. Ja sitten kielletään vasarat ja kirveet. Ja sakset ja...ja... ja... ai niin onhan ihmisiä hakattu ja potkittu kuoliaaksi, eli sitten kielletään kädet ja jalat. Ja sitten...
    Ööö onkohan toi ihan viisas tie, olisiko parempi vaan laittaa ne latvaB2:set jonnekkin suljettuihin laitoksiin ja antaa normaalien ihmisten harrastusten olla rauhassa.

20. JPW™ Vieras

Liitoitteletkohan hieman...? =D Katkeraa kommenttia, ymmärrän...

Kunpa elämä olisikin noin helppoa..

Jaa tämä viestiketju