Keskustelua huijauksista ja huijareista

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
31   0   0
Reaktiopisteet
7984
Puhelinmalli
iPhone 11
Eihän tässä kohta uskalla tori.fi kauppoja tehdä kuin yleisillä paikoilla ja valoisan aikaan... Välillä vähän jänskättää kyllä millainen hamppari siellä on vastassa kun esim. jotain tori kauppoja tekee. Onneksi on kuitenkin fora 💪
Onhan se varmaan vastapuolelle jonkinmoinen shokki kun kaupan toisena osapuolena onkin laitapuolen kulkurin näköinen hemmo...

En kyl tiedä tuosta kun toistaiseksi kasvokkain käydyistä kaupoista minä olen ollut se, joka näyttää veneen alla asuvalta...🤣

Itsekin miettinyt, että varmaan tori kauppoja pitäs sopia sellaisiin paikkoihin, joissa on valvontakamerat.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
3886
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Onhan se varmaan vastapuolelle jonkinmoinen shokki kun kaupan toisena osapuolena onkin laitapuolen kulkurin näköinen hemmo...

En kyl tiedä tuosta kun toistaiseksi kasvokkain käydyistä kaupoista minä olen ollut se, joka näyttää veneen alla asuvalta...🤣

Itsekin miettinyt, että varmaan tori kauppoja pitäs sopia sellaisiin paikkoihin, joissa on valvontakamerat.
Haluaisitko valvontakameran nauhalta katsoa hidastettuna kun puhelin ja rahat viedään

SANDY

ビップ、 アクティブメンバー。
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
1523
Puhelinmalli
Huawei Mate 30 Pro 5G
Eihän tässä kohta uskalla tori.fi kauppoja tehdä kuin yleisillä paikoilla ja valoisan aikaan... Välillä vähän jänskättää kyllä millainen hamppari siellä on vastassa kun esim. jotain tori kauppoja tekee. Onneksi on kuitenkin fora 💪
Itse yritän vain foran kautta saada kapulat kaupaksi, tori.fi kaupittelusta ei tule mitään.

kaBu

Lammas
Palaute - 100%
52   0   0
Reaktiopisteet
5255
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro

Sithä meitä on ainakin kaksi laitapuolenkulkijan näköistä puhelinten vaihtajaa Turussa😂😂

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
22   0   0
Reaktiopisteet
2323
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
En kyllä lähe tuntemattomien ostajien tapaamisiin, täältä foran porukasta on monikin käynyt täältä kotoa hakemassa puhelimia ja tabletteja, tai on yksi kaveri Nettimarkkoiden kautta käynyt, tuli Iisalmesta asti jtn 250km, onneksi oli ihan rehti kaveri, vaimokin oli mukana, juatiin oikein känttykahvit kauppojen kunniaksi.

kaBu

Lammas
Palaute - 100%
52   0   0
Reaktiopisteet
5255
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Pakko kyl myöntää et tämmösiä ryöstö tms. Vastaavia juttuja on joskus tullut mietittyä kun torissa tai sähköpostil on jonkin ei foralaisen kanssa kaupoista sopinut. Tosin ainakin ite oon tähän asti osanut lukea ihmisen kommunikoinnista että onko todellinen ostaja vai riski joutua huijatuksi tms.

pinato

VIPpi
Palaute - 100%
22   0   0
Reaktiopisteet
2323
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 Pro
Pakko kyl myöntää et tämmösiä ryöstö tms. Vastaavia juttuja on joskus tullut mietittyä kun torissa tai sähköpostil on jonkin ei foralaisen kanssa kaupoista sopinut. Tosin ainakin ite oon tähän asti osanut lukea ihmisen kommunikoinnista että onko todellinen ostaja vai riski joutua huijatuksi tms.
On tämä maailman meno mennyt julmaksi, liekkö ollut kautta aikain jo tämmöstä mutta niistä vaan ei oo tiedetty kun tiedotusvälineet ym tiedonsaanti systeemit on ollut hieman eri tasoa silloin joskus kun mitä ne nyt on.

SANDY

ビップ、 アクティブメンバー。
Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
1523
Puhelinmalli
Huawei Mate 30 Pro 5G
On tämä maailman meno mennyt julmaksi, liekkö ollut kautta aikain jo tämmöstä mutta niistä vaan ei oo tiedetty kun tiedotusvälineet ym tiedonsaanti systeemit on ollut hieman eri tasoa silloin joskus kun mitä ne nyt on.
Tiedon saanti on lisääntynyt ja helpottunut, rötökset ovat tuolla olleet aina.

HumanErection

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
89
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Aikamoinen harppaus tuosta petostehtailusta ryöstöön.

Saapahan nopeammin ja oikeita tuomioita sillä onhan näiden petoksien niputus ja rangaistukset ollut aika hupaisaa luettavaa.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2456
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Vaikka kuinka monta luuria/muuta useempi ihminen on käyny meikäläisen kotoota hakemassa, ei ikinä ole mitään ongelmaa ollut. Enkä aio jatkossakaan muuttaa toimintatapaa, mikäli joku kotoa asti tuotteen tulee noutamaan. :)

allukai

Jäsen ku jäsen
Palaute - 100%
14   0   0
Reaktiopisteet
6525
Puhelinmalli
OnePlus 7T
Mä oon suosinut f2f-kauppojen järkkäämistä ABC:ille tai kauppojen parkkiksille. Ei oo tähän asti tarvinnut ryöstetyksi tai huijatuksi tulemista pelätä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. Ja ihan jo mukavuussyistäkin hieron mieluummin kauppoja jossain abcilla kuin ainakaan omassa kotona 😅

pume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
107   0   0
Reaktiopisteet
2729
Puhelinmalli
Samsung ja iPhone
Oscar Lehtinen nimellä Torissa esiintyvä kaveri on ilmeisesti huijari. Hänen puhelinnumeronsa +358452171715. Yritti ostaa multa puhelinta ja sanoi maksavansa luurin, kun sai tilinumeron. Laittoi yhteystiedot ja pyysi matkahuollolla lähettämään Tikkurilan Prismaan. Kun vastasin, että ei lähde paketti ennen kuin rahat näkyvät tilillä, niin loppui yhteydenpito. Googlettamalla ilmeni, että on yrittänyt muitakin huijata.

Yariforsale

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
80   0   0
Reaktiopisteet
1315
Puhelinmalli
11 Pro max
Oscar Lehtinen nimellä Torissa esiintyvä kaveri on ilmeisesti huijari. Hänen puhelinnumeronsa +358452171715. Yritti ostaa multa puhelinta ja sanoi maksavansa luurin, kun sai tilinumeron. Laittoi yhteystiedot ja pyysi matkahuollolla lähettämään Tikkurilan Prismaan. Kun vastasin, että ei lähde paketti ennen kuin rahat näkyvät tilillä, niin loppui yhteydenpito. Googlettamalla ilmeni, että on yrittänyt muitakin huijata.
Sama mies yritti minultakin ostaa epätoivoisella kuittiväärennöksellä puhelinta toissapäivänä

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
724
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Joo tuttu kaveri. En oikein ymmärrä mitä yrittää huijata kun itse en ainakaan lähetä ilman etukäteen suoritettua maksua.

pume

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
107   0   0
Reaktiopisteet
2729
Puhelinmalli
Samsung ja iPhone
Joo tuttu kaveri. En oikein ymmärrä mitä yrittää huijata kun itse en ainakaan lähetä ilman etukäteen suoritettua maksua.
Valitettavan moni varmaan menee tuohon halpaan tai sitten kuittiväärennökseen. Saa sitten tuotteen itselleen ja tekee profittia. Poliisi varmaan aikalailla voimaton, jos käyttää prepaidia ja tilailee pakettiautomaatteihin.

JoeBlack

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
128   0   0
Reaktiopisteet
1823
Puhelinmalli
Vaihtuu
Pitäisköhän tuo ilmoittaa jo poliisille, jos kaveri oikein tehtailee tämmöisiä. Vaikka nyt ei olisi ko. tapauksessa onnistunutkaan. Vai sanooko poliisi vaan resurssien puutteessa ettei voi tehdä mitään jos rikosta ei ole tapahtunut?
Onko jollain tietoa?

Tattoo

Tunnettu jäsen
Palaute - 90%
9   1   0
Reaktiopisteet
367
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro max + Watch 5 GPS
Jaha, sama kaveri yritti kanssa jekuttaa.

Petri R

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
31   0   0
Reaktiopisteet
1499
Puhelinmalli
11 Pro maksimaali
Pitäisköhän tuo ilmoittaa jo poliisille, jos kaveri oikein tehtailee tämmöisiä. Vaikka nyt ei olisi ko. tapauksessa onnistunutkaan. Vai sanooko poliisi vaan resurssien puutteessa ettei voi tehdä mitään jos rikosta ei ole tapahtunut?
Onko jollain tietoa?
Petoksen yritys on rikos, josta on säädetty rangaistus. Jos samalle kaverille kertyy useita yrityksiä, joista joku on saattanut jopa onnistua, eiköhän poliisi jotain asialle tee. Vaatii tietenkin vaan rikosilmojen tehtailua.

Top Bottom