Keskustelua huijauksista ja huijareista

Pasi_1

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
627
Puhelinmalli
Mate 20 Pro
Taisinpa tulla huijatuksi ekan kerran pitkän kaupusteluhistoriani aikana. Torissa oli ehkä jopa epäilyttävän halpa luuri, ja myyjällä kova kiire saada rahat. Vakuutti kuitenkin, ettei ole huijaus kyseessä ja minä hyväuskoisena uskoin. Eipä sinne mennyt ku 50€ mutta periaatteen vuoksi vatuttaa... Kerroin eilen, että asia lähtee maanantaina poliisille, saa nähdä auttaako mitään kun ei tunnu viestejä enää lukevan. (Veikkaan että nähnyt kuitenkin viestin sähköpostissaan, Torin kautta ei ole sitä lukenut).
Torista en enää osta yhtä helposti, muuten kyllä haluan vielä uskoa että rehellisten ihmisten kanssa kauppoja käyn.
Itse möin torin kautta xs maxin 850€ hintaan yksityiselle. Iso hatunnosto ostajalle kun laittoi summan suoraan tilille ja sit pistin paketin menemään. Itse en kyllä uskaltais. Tietty laitoin kaikki mahdolliset kuvat ja puhelimessa juteltiin pitkä tovi. Tyytyväinen oli ostokseen vaikka olikin loppuun asti epäileväinen paketin sisältöön. Täytyi vain vakuutella että ei ole minun tyyli huijata ketään😁

Naksu

Punainen komentaja
Supermoderaattori
Palaute - 100%
95   0   0
Reaktiopisteet
817
Puhelinmalli
Honor View 20
Joo itsekin olen Torissa myynyt kyllä ja kaikki ovat tähän mennessä suostuneet ennakkomaksuun, tosin ihan noin isoista rahoista ei ole ollut kyse...

MrMishok

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
31
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 PRO
Case Tori.fi alkuviikosta lyhennettynä: Bongasin luurin jonka hinta suurinpiirtein linjassa markkinahintaan. Viestiä myyjälle torin yhteyden kautta - ei vastausta. Viestiä SMS ja siihen vastaus että tallella on, ja oikein tinkasi mun puolesta heti alkuun itse. No tuohan jotain jo kertoo. Sitten yhteydenpito vaihtui "ystävän" numeroon, sitten takaisin omaan jne.. Kummatkin numerot prepaid. Aloimme puhumaan postituksesta, koska tuote oli 250km päässä minusta. Avaamaton puhelin, kuitti tallella. Kuulemma tilasi yritykselle kaksi eikä tarvitse toista... Laittoi kuitista kuvan, siinä yrityksen tiedot ja tämän myyjän "ystävän" nimi yhteyshenkilönä (jonka numerosta viestitteli ja jolle pyysi minut siirtämään rahat.). Aika moni asia tuoksahti, niinpä päätin soittaa kuitissa näkyvän yrityksen toimarille. Hänpä kiitteli puhelusta ja ilmoitti, että heiltä on varastettu k.o puhelin kesällä. Tämänkin jälkeen vielä k.o myyjä väitti mulle että on yrityksen henkilökuntaa. Oli edelleen kovasti viemässä luuria postiin ;) Tarkkuutta hyvät kanssaharrastajat!

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8229
Puhelinmalli
Apple iPhone 8
Sisäpiirirosmo siis.

MrMishok

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
5   0   0
Reaktiopisteet
31
Puhelinmalli
Huawei Mate 20 PRO
Sisäpiirirosmo siis.
Ei nimeltään ainakaan toimarin mukaan ole yrityksen palveluksessa. Joku hämärä kuvio, epätoivoinen yritys anyway. Kaveri lähetti vielä kuvan henkkareistaan mulle :unsure:😆

Palaute - 100%
54   0   0
Reaktiopisteet
1731
Puhelinmalli
Paratiisin kielletty omena
Itse möin torin kautta xs maxin 850€ hintaan yksityiselle. Iso hatunnosto ostajalle kun laittoi summan suoraan tilille ja sit pistin paketin menemään. Itse en kyllä uskaltais. Tietty laitoin kaikki mahdolliset kuvat ja puhelimessa juteltiin pitkä tovi. Tyytyväinen oli ostokseen vaikka olikin loppuun asti epäileväinen paketin sisältöön. Täytyi vain vakuutella että ei ole minun tyyli huijata ketään😁
Itselläni tuossa taaempana toisin päin, kakkos läppäriä etsiskelin ja löysinkin. Hinnan sai tingattua 500€ kun myyjällä oli kiire myydä kun muuttamassa toiseen maahan yms. Noh tein heti selväksi että en luota edes postiennakkoon, vaan ehdotin matkahuollon bussiennakkoa tarkastusoikeulla. No tämähän, kuten toisessa ketjussa kerroin, poistunut matkahuollon vaihtoehdoista 1.9.2019 lähtien. Tämän jälkeen tämä matami tuumasi (googlattuaan nimeni) että laittaa pakettina tulemaan ja minä maksan kun olen tarkistanut tuotteen. :) lupasi toki tulla oven taakse, jos en maksaisi. 😉

Näinhän se tehtiin ja kun rehellinen ihminen olen, tsekkauksen jälkeen välittömästi rahat mobilepaylla tilille ja kaikki olivat tyytyväisiä. Näin se pentele pitäisikin mennä! 💪

Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
1
Puhelinmalli
0465445891
Another cheat encountered on Tori.fi - Ilkka Byysing (Transferred to him 25 EUROS for PS4 game). Bank account: FI54 1469 3500 3869 13.

First he started giving me some silly, misguiding responses and then he completely disappeared, once I told him that I was planning to report him to the police. I reported him to the police on September 23. Stay away from that cheat, lads! This is the last time I will ever buy anything on Tori.fi, without meeting the seller in person! Hard lesson learnt!

Naksu

Punainen komentaja
Supermoderaattori
Palaute - 100%
95   0   0
Reaktiopisteet
817
Puhelinmalli
Honor View 20
Taas "sai" tehdä rikosilmon, vähemmän yllättäen Torissa tapahtuneesta kusetuksesta. Tällä kertaa meni satanen oppirahoiksi. Eipä sieltä jatkossa viitsi mitään ostaa ellei nouto sovi.

Megaman

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
2408
Puhelinmalli
iPhone 11 Pro
Taas "sai" tehdä rikosilmon, vähemmän yllättäen Torissa tapahtuneesta kusetuksesta. Tällä kertaa meni satanen oppirahoiksi. Eipä sieltä jatkossa viitsi mitään ostaa ellei nouto sovi.
Ite en oo joutunu torin kautta huijauksen uhriksi juuri tämän takia, koska nouto on pakollinen. Näkee samalla tuotteen kunnon ja et varmasti rahat menee kyseisen tuotteen vaihtokauppana.

Top Bottom