1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Keskustelua bannauksista

Keskustelu osiossa 'Ylläpito', aloittaja espenleka, 10/11/08.

1. espenleka

espenleka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Millä perusteella käyttäjä minä on bannattu?

Ettei vain... :)

2. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    "minä" -> "käyttäjä" ? Näyttää vaan jotenkin siltä...

EDIT: Näyttää "käyttäjän" eka viesti, jossa heti kävi moden kimppuun, poistetun jostain syystä...

3. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Paljon mahdollista, eipä tuo banaanin antaminen ketään estä rekisteröimästä uutta tunnusta ja jatkaa siitä, mihin jäätiin. Lähinnä se on vain surkeaa v-tuilua ko. käyttäjää kohtaan.

Ovatko nämä tämän foorumin bannausten syyt julkista tietoa vai onko se vain nopea tapa hiljentää ikäviä mielipiteitä omaavat henkilöt tällä foorumilla? Odotellaan, josko bannin antanut mode uskaltaa astua esiin ja kertoa todelliset syyt. Epäilen vahvasti...

Itse en ainakaan näe mitään syytä antaa porttikieltoa ko. käyttäjän viestien perusteella:
    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/search.php?do=finduser&u=27670

Tiedä sitten, mitä kulissien takana yksityisviestitasolla on tapahtunut? Joku modeista kokenut ylpeytensä loukatuksi ja painanut punaista banaani-nappulaa? ;)

4. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Kyllä minulla tuo toimii, Opera selaimena.

Ellei toimi, niin klikatkaa käyttäjän minä nimen kohdalla ja valitkaa sieltä se näytä ko. käyttäjän viestit...

5. espenleka

Tykkäykset:
    0
    Jep, korjasin linkin.

Taisi se bannauksen syy löytyäkin:

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=733076&postcount=1480

6. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Tuolla näkyy ne viestit, jotka jäivät jäljelle moderaattorien toiminnan jälkeen. Omiin havaintoihin perustuen roskakoriin poistettuja viestejä on useita...

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Käyttäjä minä on bannattu provosoivien ja perustelemattomien viestien kirjoittelun ja ylläpidon huomautuksiin aggressiivisesti reagoimisen vuoksi.

Vaikka täällä taas eräs nimeltä mainitsematon yrittää viritellä jotain salaliittoa niin bannaukselle on perusteet eivätkä ne liity mitenkään kyseisen käyttäjän kommentoimiin aihealueisiin.

8. minae1 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Moderaattori Veppiksen perusteet vaativat hieman oikaisua.

Sain Veppikseltä yv: kun olin kommentoinut Jaska915:lle hänen kommenttiaan. Siinä hän vaati "one-linereiden" kirjoittamisen lopettamisen. Kirjoitin takaisin Veppikselle että ilmeisesti hän ei kommenttiani ymmärtänyt, ja se ei ole minun ongelmani. Lisäksi totesin että hänen on turha yrittää ohjailla minun kirjoituksiani(ja mielipiteitäni).

Jos tämä on "agressivista reagoimista ylläpidon huomautuksiin", niin ihmettelen kyllä.

Kommentti löytyy tuolta http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=732895#post732895
    ja siihen Jaska915 on myös vastannut. Lisäsin myös kommenttin jossa mainitsin xxxxxxfanimoderaattorin sättineen minua kommentistani.

Bannaus on täysin mielivaltainen, mutta olkoon. Tiedoksi myös, että en aio kirjoitella tällä minä1 nimimerkillä täällä, vaan odottelen sen kaksi viikkoa kunnes banni mahdollisesti loppuu.

Mielestäni kuitenkin epäreilua ja linjatonta toimintaa Veppikseltä.

Ei pidä tuokaan paikkaansa.....

9. aimo Vieras

Selvästikin moderaattoreiden toiminta vaatisi parempaa ohjeistusta foorumin ylläpitäjältä;
    kuvaillunkaltainen mielivaltaisuus ei oikein sovi "puolueettomalle" foorumille.

10. Panda Vieras

Koomista. Täällä on käyttäjiä jotka provosoivat kuukaudesta toiseen ongelmitta ja yksi täysin harmiton bannataan heti? Tässä meiningissä haisee jokin...

Käytän muitakin foorumeita ja täällä on ehdottomasti holtittomin ylläpidon linja-jos sellaista edes on.

11. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Kyllä, tässä meiningissä haisee Veppis ja Veppiksen toimintatavat. Veppis itsekkin kirjoittelee tuolla operaattorit-osiossa onelinereitä ja turhia kommentteja...
    Esimerkkinä:
    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=731609&postcount=12

12. Panda Vieras

13. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showpost.php?p=730267&postcount=73
    Yllä toinen esimerkki Veppiksen onlinerista. Täyttä asiaa, jossa "minän" viestejä jo lähti useita.

Ymmärtääkseni tässä on ollut nyt jonkinlainen ryhtiliike menossa, jossa mm Kimmo on ollut vahvasti myös mukana ja saanut myös aiheetta shittiä niskaansa. Toivotan modeille tsemppiä!

14. minae1 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Vaikka lupasin olla kirjoittamatta tällä nimimerkillä, on nyt pakko.

Siniviiva vääristelee asiaa jälleen kerran.

Hänen viittaamassaan linkissä minä ja moderaattori Qwertyi(muistaakseni) kävimme sananvaihtoa siitä kun yksi kommentti sai moderaattorit moderoimaan toisiaan, eli Qwertyi moderoi toista moderaattoria. Minä pidin sitä koomisena, ja komentoin sitä Qwertyille ja hän vastasi. Näin niitä viestejä kertyi muutamia puolin ja toisin.

Kannattaa huomata että Veppis siivosi samalla moderaattorinkin(Qwertyinkin) vastaukset pois. Teksteissä ei ollut mitään erikoista.

Erikoista on se, että nyt Siniviiva puuttuu tähän asiaan kovin innokkaasti. Mistäköhän se johtuu....

15. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Kirjoitetaan asioista niinkuin ne on, eikä niinkuin halutaan niiden näyttävän. Todistit juuri itse, että tietoni usean viestin poistosta oli totta.

Lisätään vielä, että kyseisen ketjun otsikko oli "siirtorajat vai onko niitä" eikä esim "keskustelua moderoinnista"...

16. minae1 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Useamman viestin poisto ei ole totta, kun puhe nyt annetusta bannista. Siinä vääristelet asiaa.

Useampi viesti poistui juurikin mainitsemastasi ketjusta, ja samalla poistuivat myös Qwertyin viestit kenen kanssa keskustelua käytiin(meni siinä muidenkin viestejä). Moderaattori(Qwertyi) jaksoi jatkaa keskustelua kanssani, kunnes Veppis siivosi kaiken pois. Meneehän siinä viestejä silloin?

Veppis kirjoittaa että syynä on provosointi, mutta kuitenkin keskustelu käytiin toisen moderaattorin kanssa. Tässäkin tapauksessa provosoinnin käyttäminen perusteena oli väärä.

Ei niissä ollut mitään sellaista miksi ne oli pitänyt poistaa paitsi että ei ehkä oltu aiheessa... Silloin niitä ilmeisesti siirrellään, tosin Qwertyi ei sitä nähnyt aiheelliseksi.´'

Mitä ihmeellistä tuossa siivouksessa nyt sitten oli?

Tällaisia siivouksia tapahtuu silloin tällöin foorumilla, välillä aiheita siirrellään toisiin paikkoihin kun kirjoittajat eivät pysy asiassa ym.

Siniviivan kommentointi on nyt aika läpinäkyvää ja tarkoituksenhakuista.

Kastelin tuota mainitsemaasi ketjua http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=730267#post730267 vielä kerran, ja siivousta se kaipaisi edelleen. Siellä yksi moderaattori vänkää yhden käyttäjän kanssa. Eikö siinä keskustelussa ole mitään "provosoivaa"?

17. aimo Vieras

Eikö joku toinen moderaattori voisi kumota "Minä":n saaman bannauksen? Ja mieluiten anteeksipyynnön kera, kiitos.

18. Siniviiva

Siniviiva Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    102
    Lyhyesti: sitä saa mitä tilaa. Samaa jankkausta tuntuu tulevan nyt tilaamattakin ja minun kohdalta tämä nyt riittää. Asiat on nyt tulleet harvinaisen selviksi...

19. Esa Isopahkala

Esa Isopahkala Ylläpitäjä

Tykkäykset:
    1331
    Puhelinmalli:
    Nexus 5x, Lumia 1020
    Tahallista ärsyttämistä ja muiden käyttäjien loukkaamista, sellaisesta on 2 vk bannaus ihan paikallaan. Moderaattori myös piti muut moderaattorit ja ylläpitäjän hyvin ajan tasalla moderaattoriosiossa.

20. aimo Vieras

Olisi toivottavaa, että myös huomattavasti räikeämpiinkiin tapauksiin reagoitaisiin, eikä ainoastaan silloin kun syntilistalla on vääränlainen pärstäkerroin tai Soneran arvostelu.

Tagit:

Jaa tämä viestiketju