Keskustelua asumisesta

Pääsääntöinen asumismuotosi?

• Omakotitalo

Äänet: 65 32.8%
  • Rivitalo

Äänet: 51 25.8%
  • Kerrostalo

Äänet: 68 34.3%
  • Paritalo

Äänet: 5 2.5%
  • Laiva

Äänet: 1 0.5%
  • Asuntovaunu

Äänet: 1 0.5%
  • Teltta

Äänet: 3 1.5%
  • Parakki

Äänet: 0 0.0%
  • Jokin muu

Äänet: 4 2.0%

• Äänestäjiä yhteensä
    198

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
6431
Puhelinmalli
Apple iPhone 8 ja Apple iPhone 8+
Onhan joo jylinää kun lähtee lumimassapalasia katolta liikkeelle permantoa kohti.

karvis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
656
Puhelinmalli
6T McLaren
Talon katolla ei niin paljoa lunta pysy että sitä tarvitsisi tiputella.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
28   0   0
Reaktiopisteet
10190
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 8
Tänään sitten sain itseäni liikkeelle tapetteja kattomaan. Tarkotus olisi olohuone pistää uusiksi.

Yksi seinä "tehosteeksi" tapetilla ja sit loput maalilla.

Mitäs sanoo foorumin remonttimiehet. Seinät itse tasoittaen ja maalaten. Uhka vai mahdollisuus?

70-luvun kiviseinät. Taitaa nii olla et tapettia kun kiskoo irti niin päällikerroksesta hilseilee tavaraa aika hyvin. Pakkelia vai tasoittava maalattava tapetti päälle? Jonkin verran tietty on reikää tauluista jne. ne toki suljetaan.

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Tänään sitten sain itseäni liikkeelle tapetteja kattomaan. Tarkotus olisi olohuone pistää uusiksi.

Mitäs sanoo foorumin remonttimiehet. Seinät itse tasoittaen ja maalaten. Uhka vai mahdollisuus?

70-luvun kiviseinät. Taitaa nii olla et tapettia kun kiskoo irti niin päällikerroksesta hilseilee tavaraa aika hyvin. Pakkelia vai tasoittava maalattava tapetti päälle? Jonkin verran tietty on reikää tauluista jne. ne toki suljetaan.
Itse ainakin olen pakkeloinut ja hionut seinän, tuo tapetin laittaminen on myrkkyä mulle. Pakkeloit valkoisella pakkelilla, hiot, maalaat ensimmäisen kerroksen ja tarkistat onko vielä koloja (jos on niin pakkeloit ja hiot). Kiviseinään tulee helpommin kuoppia kuin levyseinään (huomasin, kun makuuhuoneessa yksi seinän pätkä on kiveä). Jos nurkat menee vituix, niin nurkkalista pelastaa. :LOL:

Tuollainen tuli makuuhuoneesta, tehostetapetti ja loput seinät pakkeloitu, hiottu ja maalattu. Laminaatti ja jalkalista edellisten asukkaiden jäljiltä, itse olisin valinnut rauhallisemman laminaatin.

79235

Eteisaula toteutettu samalla periaatteella. Jalkalistat pitää vielä vaihtaa.

79236

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9189
Puhelinmalli
OP6
Itse ainakin olen pakkeloinut ja hionut seinän, tuo tapetin laittaminen on myrkkyä mulle. Pakkeloit valkoisella pakkelilla, hiot, maalaat ensimmäisen kerroksen ja tarkistat onko vielä koloja (jos on niin pakkeloit ja hiot). Kiviseinään tulee helpommin kuoppia kuin levyseinään (huomasin, kun makuuhuoneessa yksi seinän pätkä on kiveä). Jos nurkat menee vituix, niin nurkkalista pelastaa. :LOL:

Tuollainen tuli makuuhuoneesta, tehostetapetti ja loput seinät pakkeloitu, hiottu ja maalattu. Laminaatti ja jalkalista edellisten asukkaiden jäljiltä, itse olisin valinnut rauhallisemman laminaatin.

Katso liite 79235

Eteisaula toteutettu samalla periaatteella. Jalkalistat pitää vielä vaihtaa.

Katso liite 79236
Tuossa kun olis harmaat laminaatit niin jep (y)

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Tuossa kun olis harmaat laminaatit niin jep (y)
Näin ollaan itsekin uumoiltu. Lattia vaan on kesällä 2017 uusittu, niin tuntuisi tuhlaukselta repiä se auki ja tehdä uusiksi. Tässä on vielä keittiö, olohuone ja yksi makuuhuone käymättä läpi, niin pitää palata lattioihin niiden jälkeen.

apek

Vapaavalintainen titteli
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
3051
Puhelinmalli
Nokia 8 Sirocco
Vaihda ainakin tuo pistorasia tummaksi. Paistaa ikävästi silmään tuo valkoinen rasia.

Eipä silti minun aivot nyt muutenkin on kovilla kun tuota seinää katsoo. Liian sekava minun päälle :D

Unnoticed

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
3575
Puhelinmalli
Mate 10 Pro
Vaihda ainakin tuo pistorasia tummaksi. Paistaa ikävästi silmään tuo valkoinen rasia.

Eipä silti minun aivot nyt muutenkin on kovilla kun tuota seinää katsoo. Liian sekava minun päälle :D
Tarkoitus olisi vaihtaa koko talon pistorasiat ja katkaisimet Schneiderin Exxact sarjaan, tuo Enston perusvalkoinen on aika pliisu.

Tuo tapetin kuvio on hauska, se näyttää kauempaa kiviseinältä, mutta läheltä katsoessa huomaakin, että siinä on 1x4 laudan päitä. Kaveri on saanut noita paljon myytyä, kun on pitänyt tuota kuvaa referenssinä. Kuulemma mm. Yksi lastenhuone oli tapetoitu kokonaan tuolla. :ROFLMAO: Menisi jo turhan levottomaksi omastakin mielestä.

JMusto

Aktiivinen jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
73
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S7

Kannattaa sitten kysyä isännöitsijältä asbestikartoituksesta ennenkuin revit tapetteja irti. Aiemmin kun asuttiin rivitalossa, niin piti teettää asbestikartoitus ennen kuin sai repiä tapetteja irti betonille asti. Taloyhtiö toki maksoi sen, mutta jouduttiin odottamaan tuloksia viikon verran.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
2640
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon

Maalaa vain tapetit

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
6431
Puhelinmalli
Heh, on näköjään tikkaat katolta tulleet lumien mukana.
Nuohoojan piti tulla ensi viikolla, täytynee siirtää sitäkin.

tonttu

Supermoderaattori
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
6431
Puhelinmalli
Taitaa se olla, mutta sama vanha tuttu ja turvallinen aina hoitaa homman.
Täällä kylällähän ne ekat lakiriidat aikoinaan alkoi.

pinato

VIP
Palaute - 100%
19   0   0
Reaktiopisteet
1525
Puhelinmalli
Huawei P20 Pro
Tämmöinen ajatus tuli nyt mieleen.
Valokatos, 32,4 neliöö, kaltevuus 1/5.Lumiesteiden pituus 7200.Katoksen koko 4500x7200.
Jos asennan/asennutan lumiesteet tuohon, minkälainen painovoima kohdistuu lumiesteisiin jos otetaan raakemman mukaan lumen paino.
Jos oletetaan että katoksen päällä on ½ metriä märkää lunta joka painaa 250kg kuutio, niin tuon katoksenpäällä on silloin 16 kuutiometriä lunta, joka painaa 4000kg, kuinka suuri on painovoima lumiesteisiin kun keväällä lumi on irti katosta ja se painaa lumiesteisiin.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9189
Puhelinmalli
OP6
Tämmöinen ajatus tuli nyt mieleen.
Valokatos, 32,4 neliöö, kaltevuus 1/5.Lumiesteiden pituus 7200.Katoksen koko 4500x7200.
Jos asennan/asennutan lumiesteet tuohon, minkälainen painovoima kohdistuu lumiesteisiin jos otetaan raakemman mukaan lumen paino.
Jos oletetaan että katoksen päällä on ½ metriä märkää lunta joka painaa 250kg kuutio, niin tuon katoksenpäällä on silloin 16 kuutiometriä lunta, joka painaa 4000kg, kuinka suuri on painovoima lumiesteisiin kun keväällä lumi on irti katosta ja se painaa lumiesteisiin.

andy

Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
5465
Puhelinmalli
S9
Kyllä minä sen kulman tiedän, se on 1:5 eli näin karkeesti sanottuna 20%, ei kyllä ex linja-autonkuljettajalle valkene tuo matematiikka.
Kun nyt on kaikki suureet tiedossa, niin äkkiä kai @xniko tuon voit räknätä? Jos lepokitkaksi laittaa vaikka 0,03 niin varmasti sen alle ei mene vaikka lumipeitteen alaosa olisi umpijäässä.

xniko

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
27   0   0
Reaktiopisteet
9189
Puhelinmalli
OP6
Kun nyt on kaikki suureet tiedossa, niin äkkiä kai @xniko tuon voit räknätä? Jos lepokitkaksi laittaa vaikka 0,03 niin varmasti sen alle ei mene vaikka lumipeitteen alaosa olisi umpijäässä.
TI-89 on varastossa enkä aatellut sitä sieltä kaivaa ku vasta syksyllä o_O

Top Bottom