Keskustelua asumisesta

Pääsääntöinen asumismuotosi?

• Omakotitalo

Äänet: 104 36.2%
  • Rivitalo

Äänet: 65 22.6%
  • Kerrostalo

Äänet: 97 33.8%
  • Paritalo

Äänet: 9 3.1%
  • Laiva

Äänet: 1 0.3%
  • Asuntovaunu

• Teltta

Äänet: 3 1.0%
  • Parakki

• Jokin muu

Äänet: 6 2.1%

• Äänestäjiä yhteensä
    287

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
30   0   0
Reaktiopisteet
16621
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
Työttömiä riittää
Rekrytoinnit jne on saatu tehtyä on jo tilanne ohi.

Kyl täälläkin on se tilanne, et tavallaan ymmärtää ettei ole resursseja tällaisille poikkeuskelille. Aika paljonhan siin reserviä sais olla et homma sujuis sutjakkaan, se eservi ei vaan vaan ole ilmaista.

gogland

Mr Vip
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
14821
Puhelinmalli
Op Nord
Oli meilläkin ennen 8 am. Minä ja pari muuta innokasta kolasimme kolmen talon pihat.

iMikko

@kartami
Palaute - 100%
71   0   0
Reaktiopisteet
4804
Puhelinmalli
iPhone12
Rekrytoinnit jne on saatu tehtyä on jo tilanne ohi.

Kyl täälläkin on se tilanne, et tavallaan ymmärtää ettei ole resursseja tällaisille poikkeuskelille. Aika paljonhan siin reserviä sais olla et homma sujuis sutjakkaan, se eservi ei vaan vaan ole ilmaista.

Ei ole ilmaista, en tiedä onko taloyhtiöden sopimuksissa jotakin vasteaikoja määritelty. Monella alalla saa puhelinsoitolla ihmisen töihin seuraavaksi päiväksi vaikka vuokrafirman kautta, en ymmärrä miksei toimisi kiinteistöhuoltoalalla. Mutta täällä pk-seudulla on käytännössä lumettomia talvia välillä niin ei varmaan haluta pitää aurauskalustoa vain varalla.

andy

Palaute - 100%
8   0   0
Reaktiopisteet
14903
Puhelinmalli
S20
Oli meilläkin ennen 8 am. Minä ja pari muuta innokasta kolasimme kolmen talon pihat.

Tarkoitin lähinnä sitä, että pitäisi tietää mitä lukee huoltoyhtiön kanssa tehdyssä palvelusopimuksessa ennen kuin alkaa valittamaan. Vasteaika ei välttämättä ole sellainen, että heti kun lunta tupruttaa ollaan sitä pois kolaamassa.

iMikko

@kartami
Palaute - 100%
71   0   0
Reaktiopisteet
4804
Puhelinmalli
iPhone12
Ostaisitko itse lumilingon jos asuisit paikassa jossa lunta tulee kunnolla kerran kymmeneen vuoteen?

On minulla lumikolakin vaikka huollon pitäisi hoitaa lumityöt :D

... vakavasti: tämä oli poikkeuksellinen tilanne mutta kun ei meillä toimi tuo lumihuolto "normaali" oloissakaan. Ei missään yhtiössä ole näin huonosti aikaisemmin hoidettu, me varmaan ollaan viimeinen kiinteistö reitillä tms.

edit. aikaisemmin vetivät parkkipaikalta myös vapaiden ruutujen kohdalta lumet. Nyt pelkästään kulkureitit eli parkkiruudunkin saa hoitaa itse. Palvelu / sopimus huonontunut.

Ruismies

VIP-leipä
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
615
Puhelinmalli
A51 5G
Tarkoitin lähinnä sitä, että pitäisi tietää mitä lukee huoltoyhtiön kanssa tehdyssä palvelusopimuksessa ennen kuin alkaa valittamaan. Vasteaika ei välttämättä ole sellainen, että heti kun lunta tupruttaa ollaan sitä pois kolaamassa.

Ihan taloyhtiöiden (ja muidenkin) peruskeissejä. Sopparia tehdessä se parin tunnin vasteaika on "ihan turha" kun maksaa niin paljon ja sitten kun lumi on sillä 8h vasteajalla ollut maassa 6h niin itketään linjat kuumana miksei kukaan auraa.

N.F.E.

Tunnettu jäsen
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
73
Meillä on huoltoyhtiön kanssa sopimus talviaurauksesta, mutta eipä niitä ole näkynyt sunnuntai illan jälkeen. Puukkaavat pilvin pimein sopimuksia eri taloyhtiöitä. sithän tää taas nähtiin oikein konkreettisesti. Ei kyetä hoitamaan hommia, mutta raha kelpaa.

Meillä on taloyhtiössä 14 taloa. Meidän talossa lienee ainoa lumikola ( minun hankkima ). Ehdotin aikoina on et noit kolia hankittaisiin, mut eipä niitä ole hankittu. Lumen työntimiä löytyy joiltakin, minullakin on.
Saatanallinen kaaos eilen ja tänään. Oon tehnyt lumitöitä pihalla monen monta kertaa, monta tuntia.
Pihakadulla porukoiden autot jumissa totaalisesti. Taxi kuski tuli pyytään kolaa lainaksi. Annoihan minä. Hällä hieman köykäset varusteet. Fraga kaulassa, pikkukengät jalassa. Ehkäpä oppii, tienestit jäivät saamatta, kun ei saanut autoa liikkeelle. Virheistä oppii.
Jumalaut jos niitä ei huomenna näy niin alkaa soittaminen.
Mitä taxikuskin olisi pitänyt tuosta oppia??

Kähkis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
1993
Puhelinmalli
Samsung Galaxy Note 9
Mitä taxikuskin olisi pitänyt tuosta oppia??
En tiedä mitä tässä haettiin, mutta täällä pöndellä olen nähnyt taksikuskien lisäävän talven tullessa kenkään vartta ja autoon lumilapion, sekä ämpärillisen hiekkaa. Samoja asioita olen välillä kaivannut itsekin pakettiautoillessa lähiöissä.

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8036
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
En tiedä mitä tässä haettiin, mutta täällä pöndellä olen nähnyt taksikuskien lisäävän talven tullessa kenkään vartta ja autoon lumilapion, sekä ämpärillisen hiekkaa. Samoja asioita olen välillä kaivannut itsekin pakettiautoillessa lähiöissä.
Nyt on mies asian ytimessä

karvis

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
10   0   0
Reaktiopisteet
1395
Puhelinmalli
8 Pro
Ostaisitko itse lumilingon jos asuisit paikassa jossa lunta tulee kunnolla kerran kymmeneen vuoteen?

Jos sitä linkoa ei ole, niin silloin ei kannata luvata puolelle kaupunkia tulevansa linkoamaan kun lunta sataa.

t_makela

Puhelinaddikti
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
1643
Puhelinmalli
Nexus 6P+Huawei Watch
Jos sitä linkoa ei ole, niin silloin ei kannata luvata puolelle kaupunkia tulevansa linkoamaan kun lunta sataa.
Jos sitä lingottavaa on puoli metriä joka puolella niin siinä kestää ehkä vähän kauemmin tehdä työt kuin jos lunta olisi normaalimpi määrä.

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
10717
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Olisi kova juttu saada tällai poikkeustilanteessa varusmiehet jalkautumaan kaupungille lumitöihin.

jukka4

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
1   0   0
Reaktiopisteet
197
Puhelinmalli
OnePlus 5
Jos sitä lingottavaa on puoli metriä joka puolella niin siinä kestää ehkä vähän kauemmin tehdä työt kuin jos lunta olisi normaalimpi määrä.
Mitähän maksaa huoltoyhtiöille pitää varalla sellainen kapasiteetti jolla tämä määrä lunta hoidetan suit sait sukkelaan pois.
Kun lunta ei tulekkaan, niin ne melko hintavat koneet makaa hallissa tuottamatta mitään.
Mutta joo, parannettavaa varmasti on.

Itsekkin huoltomiehenä olleena ja muutamat auraukset tehneenä näistä tulee ristiriitainen ja surullinen olo. Ihmisitä ja palautteista tulee monenlaista esille.

Jokuset on tulleet melkein koneen hyttiin avautumaan miten väärin olen aurannut. Ei ole tarpeeksi hyvin ja nopeasti tehty.
Keskisormi nyt kuitenkin heilahtaa tervehdykseksi kun olen tiellä koneineni.

Siinä kun muutaman aamun lähtee ennen kuin kukko kiekaisee ja tuuppaa menemään kellon ympäri jos ei vähän enemmänkin ja otat samalla puheluita muista "kiireellisistä" tehtävistä alkaa otsatuoni tykyttää.

Ja juu, en onneksi enää tuota hommaa tee. Lumityöt sinänsä ovat ihan mukavia jos vaan on hyvä kalusto ja oikea mitoitus aurauskohteista ja alueista.

Niitä alueitakin voi olla hyvin erilaisia ja jokainen asettaa omat vaatimukset. Saati, että parkkipaikoilla pitäisi autojen välistä hieroa ruutuja puhtaaksi ilman, että Audin peilt lentää penkkaan, niin että nappaskengillä pääsee sukat kuivana autoon jo klo 6:30.

Voin rehellisesti sanoa, että siitä vaan pyörittämään tuollaista konetta kaupunkiin. Voi olla vähän ahdasta.
Toiset kävelee naama älypuhelimessa kiinni painavan työkoneen edestä mistään mitään välittämättä. Arvatkaa onko jonkun kerran sydän jättänyt iskun väliin. Kone muuten painaa ja ei ehkä pysähdy ihan tuosta vaan, varsinkaan jos sulla on aura täynnä painavaa lunta. Ja jos pyshätyy, niin koitappa lähtä liikkeelle uudestaa lumen kanssa. :rolleyes:

Liikekiinteistöt priorisoidaan korkeammalle kuin asuinkiinteistöt jne jne.

Äh, avauduinko turhaan. :eek:

Nyt ilolla lykkään oman pihan lumet nautiskellen.

Qwertyi

Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016
Palaute - 100%
30   0   0
Reaktiopisteet
16621
Puhelinmalli
Samsung Galaxy S10e + Note 8
Mitähän maksaa huoltoyhtiöille pitää varalla sellainen kapasiteetti jolla tämä määrä lunta hoidetan suit sait sukkelaan pois.
Kun lunta ei tulekkaan, niin ne melko hintavat koneet makaa hallissa tuottamatta mitään.
Mutta joo, parannettavaa varmasti on.
Turun kaupunkihan vuosia sitten myi tiekarhut pois vähäisen käytön takia. Yksi karhu on käytössä ja sen kyllä huomaa. Tämmöstä lumimäärää kun ei vuosittain tule niin ymmärtäähän sen et turhaan noita pitää varastossa, kun ei kerran hiekkateitäkään ole lanattavana.

t_makela

Puhelinaddikti
Palaute - 100%
2   0   0
Reaktiopisteet
1643
Puhelinmalli
Nexus 6P+Huawei Watch
Työkaverin taloyhtiössä lumityöt on ratkaistu niinkin modernisti kuin palkkaamalla taloyhtiöön oman huoltomiehen ja pestiin kuuluu työsuhdeasunto. On kuulemma piha aina jiirissä. Toki kyseessä on iso noin sadan huoneiston kerrostalo.

tth78

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
36   0   0
Reaktiopisteet
10717
Puhelinmalli
iPhone 11 pro max mega hyper super duper
Työkaverin taloyhtiössä lumityöt on ratkaistu niinkin modernisti kuin palkkaamalla taloyhtiöön oman huoltomiehen ja pestiin kuuluu työsuhdeasunto. On kuulemma piha aina jiirissä. Toki kyseessä on iso noin sadan huoneiston kerrostalo.
Ennen tämä oli normi ja toimi. Nykyisin saat maksaa ja palvelua tulee vasta kun onnistuu huutamaan/uhkailemaan kovemmin kuin toinen maksaja. Ei päde yksinään kiinteistöhuoltoon vaan on levinnyt useisiin palveluihin, ikävä kyllä.

gogland

Mr Vip
Palaute - 0%
0   0   0
Reaktiopisteet
14821
Puhelinmalli
Op Nord
Ilta yöstä aurattiin lähitalojen pihoja. Meillehän sen ei tarvinnut tullakkaan. :D

Sulatin pakastimen heti aamusta. Sellainen parikymppinen iältään. Iso kaappi pakastin.

Kun homma on valmis, imuroin vielä takaakin.
IMG_20210114_095451.jpg

dale.jr

Tunnettu jäsen
Palaute - 100%
4   0   0
Reaktiopisteet
8036
Puhelinmalli
Doogee Y6 Max,Nokia 5,Erifon
Ilta yöstä aurattiin lähitalojen pihoja. Meillehän sen ei tarvinnut tullakkaan. :D

Sulatin pakastimen heti aamusta. Sellainen parikymppinen iältään. Iso kaappi pakastin.

Kun homma on valmis, imuroin vielä takaakin.
Katso liite 131930
Sinä se sitten jaksat painaa

Top Bottom