1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kello-näytönsäästäjä series 40 -malleihin?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja aMatsoni, 2/4/06.

1. aMatsoni

Tykkäykset:
    0
    Olen tuloksetta etsinyt kissojen ja koirien kanssa tähän Nokian 6021-luuriin näytönsäästäjää, josta näkisi kellonajan helposti yöllä. Puhelimen omassa kellossa on se ongelma, että sitä ei näe pimeässä ja heti jos laittaa valon päälle (punainen luuri tai virtanappi), niin itse kello häviää. Lisäksi valo on ihan liian kirkas yöllä katsottavaksi, himmeäkin taustavalo riittäisi hyvin.

Onko kukaan törmännyt tuollaiseen näytönsäästäjään? Jossa siis näkyisi kellonaika selkeästi ja johon saisi vähän taustavaloakin tarvittaessa? Luulisi, että tuollaisen saisi helposti tehtyä, mutta enpä ole mistään löytänyt.

2. Hedgehog

Hedgehog Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    S7 Edge, iPhone6
    Uskoisin ettei S40 luureihin oikein saa taustalle pyörimään erillisenä softana tuota kelloa, kun S40 luurit eivät tue moniajoa. Eli jos haluat saada isomman kellon näytölle suosittelen hankkimaan moniajoa tukevan puhelimen. Esim. kaikki S60 alustalla olevat puhelimet tukevat moniajoa.

3. aMatsoni

Tykkäykset:
    0
    Ahaa, siitähän asia siis kiikastikin... Harmillista, kun tuo puhelin on muuten juuri minulle sopiva. Tiettyjä ominaisuuksia välillä kaipaisi, mutta koko ja varsinkin hinta on sopiva, kun en kuitenkaan tee mitään kamerallakaan.

Jännä juttu muuten, ettei Nokia ole voinut tehdä kelloa vähän fiksummin ja muutenkin lisätä enemmän säätömahdollisuuksia tähän 40-sarjaan. Teknisestihän tuolla onnistuisi vaikka mikä, mutta jollainhan ihmiset pitää kai saada ostamaan kalliimpia malleja. :eek:\

4. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siis kellohan taisi tuossakin mallissa saada näkyviin myös valmiustilaan?

S40 sarjalaisia on monenlaisia, mutta sinulla taisi olla 6021 joka on ihna peruskoneita ja ominaisuudet sen mukaan.
    Niin, softa maksaa, no ei se rautakaan ilmaista ole. Lisää softaa vaatii lisää rautaa jne.
    Nokialla taitaa olla halppismalleja jotka puhuvat ajan, ainakin joillain markkinoilla.

5. aMatsoni

Tykkäykset:
    0
    Joo, kello kyllä näkyy valmiustilassa. Oikeastaan kaipaisinkin tuohon vain toimintoa, jolla saisi sytytettyä himmeän taustavalon ilman, että puhelin menisi valmiustilasta pois.

Näinhän se on, ei siinä mitään. Ongelmani onkin lähinnä se, että haluaisin juuri peruskoneen, jota saisi kuitenkin säätää yksityiskohtia myöten. Edistyneemmät luurit ovat sitten kooltaan ja/tai hinnaltaan turhan isoja tarpeisiini. No, olen kyllä tuohon 6021:een muuten todella tyytyväinen - kaikkea ei vaan voi saada samaan edulliseen pakettiin. :)

6. Walluz

Tykkäykset:
    0
    Mulla on tä 6030,ja näytönsäästäjä on digitaalikello ja virransäästö päällä.Kun painaa punaista luuria 1 kerran niin se pitää valoa päällä noin 3sekunttia,ja kellon näkee oikeesta yläkulmasta ihan hyvin,et toimii !

7. aMatsoni

Tykkäykset:
    0
    Juuri samalla tavalla tuossa 6021:ssäkin. Kello vaan on siellä yläkulmassa tosi pieni, kun sitä yrittää yöllä tihrustaa pimeässä näytön valon häikäistessä samalla. Mutta noinhan sitä täytyy pärjätä, kun ei ainakaan vielä ole vaihtoehtoja löytynyt. :)

8. Walluz

Tykkäykset:
    0
    joo-o,kelpaa mulle

Jaa tämä viestiketju