1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kaupat joissa myös käytettyjä kännyköitä?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja -Tinke-, 29/8/04.

1. -Tinke-

Tykkäykset:
    0
    Onko kellään tiedossa kauppoja missä myydään myös käytettyjä kännyköitä? Linkkejä kiitos..

Ja tarkoitan lähinnä kunnon "luotettavia" kauppoja enkä mitään huutokauppaa jossa ostetaan yksityiseltä.

2. -AHVEN- Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kyllä melkein jokaisessa kivijalkaliikkeessä löytyy vaihdossa tulleita puhelimia.

3. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juu, minä tiedän ainakin muutaman paikan: Kuusamon Prisma, Mikon Kone, Kaamostele...linkit saat itse kaivella netistä :)

4. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Kannattaa ehkä pistäytyä matkapuhelinliikkeessä (Mäkitorppa yms..) kyselemässä..

5. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kaikki Deskit,Teleringit,Mäkitorpat,jne... myyvät käytettyjä puhelimia ja ottavat niitä vaihdossa,kun uutta ostetaan.Käytetystä käytettyyn vaihdetaan erittäin harvoissa paikoissa.

6. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Ei kai nyt sentäs ihan kaikki, mutta osa ottaa vaihdossa.

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Miten niin ei ottais.No joo tietenkin jos jotain paskaluuria tarjotaan,niin sitten eriasia.Ei mulla ainakaan ole yhtään liikettä vastaan tullut,joka ei ottais.

8. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Mulla on, Rovaniemellä vaikuttava Ollakka ei ottanu asiallista, takuullista Siemens S55:sta kun vaihtoa ehdotin. "En mä halua sitä, en mä saa sitä eteenpäin...." Merkillistä puhetta Siemens- jälleenmyyjältä.

9. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Plääh,mä vaihdoin Sampokeskuksessa kesällä Ollakassa käytetyn käytettyyn.Annoin Siemens C55 luurin ja otin 8210n tilalle.Vissiin kai naaman mukaan vaihtoi;)

10. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0

11. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mutka oli liitingin alla piilossa ja ei vaihtoon vaikuttanut;)

12. Harald Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    HTC / Elisa
    Ja vielä käytetyn käytettyyn??? :) No pitää kyl olla komea naama, sekään ei kaikissa paikoissa onnistu. Tainnu kuitenki taskun sisältö olla vähän näkyvissä? :)

13. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kaikki liikkeet eivät kertakaikkiaan ole kiinnostuneita käytetyistä, vaikka saman ketjun toinen liike niitä ottaisikin.

Toki eivät ne tavat aina ehdottomia ole, esim. jos tuttu vanha asiakas "jättää" vanhan (<2a) luurin niin ei sitä poiskaan heitetä.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Kyllä 9210i:tä on vaikea saada moneen liikkeeseen ja myös 8850:aa.

15. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    9210i on juuri sellainen laite, jota saatetaan toisesta paikasta kysyä kovastikin käytettynä ja toisessa liikkeessä siitä ei pääse eroon vaikka päällään seisoisi.. Myös 8850 on laite, josta jotkut ovat maksamaan hyvääkin hintaa, mutta toisille se ei kelpaa muuta kuin naurettavan halvalla, johon hintaan taas kukaan ei sitä jätä vaihdossa.

16. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Benefon Q on myös sellanen luuri jota ei oteta vaihdossa tai sitten siitä hyvitetään 10-15e

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No ei kai tuon ikäisistä luureista muutenkaan juuri mitään hyvitetä, ellei ole jostain syystä haluttu klassikko.
    Benefoniin muutenkin huonosti saatavilla huoltoa ja tarvikkeita.

18. dexta Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    tottahan se on, mutta muita reittejä siitä saisi jopa 30e enemmän

19. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Meillä jokainen myyjä saa päättää itse, ottaako laitteita vaihdossa. Itse otan mielelläni Nokian, Sony Ericssonin ja Siemensin suhteellisen hyvässä kunnossa olevia laitteita vaihdossa. Olen myös tehnyt oman alueeni myyjille ohjeistuksen, mitä laitteista kannattaa hyvittää. Hyvitykset ovat suunnilleen samalla tasolla kuin Mediapuhelimella (ko. firman nettisivuilta on hyvä kurkkia vaihtohyvityksiä.) Vaadimme laitteilta nykyään aika kovaa kuntoa. Ennen ottoa testataan kaiutin, mikrofoni, summeri, vibra ja laturi ja että laite ei heti sammu. Saatanpa joskus ajaa laitteet ihan kenttätesterissä ennen sisäänottoa.

Akut käytetyissä ovat yleensä sökönä (yleisin syy vaihtaa uuteen puhelimeen.) Laitteille annetaan toimintatakuu, mutta se ei kata akkua. Uuden akun saa käytettyyn halvemmalla.

Tavallisesti en ota laitetta vaihdossa jos ostaa käytetyn, mutta ei sekään mahdotonta ole jos helmi sattuu eteen.

20. Ammattilainen Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    19
    Adapter kirjoitti jälleen kerran täyttä asiaa. :) Sama linja itsellänikin on vaihtolaitteiden suhteen ja olemme myös myyjien kanssa samoilla linjoilla hyvityksissä. Vaihtolaitevitriinistä löytyy Siemensin ja Nokian tuotteita. Myös SonyEricssonia otan vaihdossa, jos sitä tarjotaan.. Koska huoltopistettä ei ole, emme voi ajaa testerillä vaihtolaitteita. Aiemmin kun olin liikkeessä, jossa sellainen oli, käytimme vaihtolaitteen testerissä, jos tilanne vaikutti epäilyttävältä. Tällainen epäilyttävä tilanne on esimerkiksi kalliimman mallin antaminen naurettavalla hyvityksellä uuteen 3310:an vaihdossa..

Jaa tämä viestiketju