1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kauan teillä kestää akku x460:ssä?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja Mrgentle, 7/4/05.

1. Mrgentle

Tykkäykset:
    0
    Itselläni kesti päivän niin että se varmasti ei loppunut, toisena päivänä vähänkin pidempi puhelu tai useiden tekstareiden näpyttely kulutti sen tyhjäksi; eli se oli ladattava joka ilta. Vein vehkeen huoltoon. Lisäksi siinä oli välillä ongelmia soittamisen/tekstien lähttämisen kanssa..ei vaan onnistunut, ennen kuin käynnisti puhelimen uudelleen. Toivottavasti nämä viat korjaantuvat.

Mutta, kertokaa omia kokemuksianne näistä, tai vaikka muustakin ko. puhelimeen liittyvästä.

2. vonkaus

Tykkäykset:
    1
    Valitettavan tuttua Samsungilta. Itse kypsyin myös tuohon jatkuvaan lataamiseen. On se kumma, kun yhä vaan me kuluttajat suostutaan maksamaan reilua ylihintaa tällaisista leluista.

Testeissä monet lehdet antavat esim. Nokia 2300 puhelimelle välttävät pisteet, mutta kun se on mulla jopa 10 vuorokautta käytössä yhdellä reilun tunnin latauksella, niin siinä kyllä jää hype-tekno-puhelimet kakkoseksi! Ja kaiken lisäksi tuollainen old-design puhelin on helppo ja nopea käyttää.

Toinen syy Samsungissa oli ne dingelidong-äänet, joita ei saanut mitenkään pois päältä.

3. leoNico

leoNico

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Galaxy S4
    [OT]mitähä varten samsung on alkanu änkeen mp3-soitinta puhelimiinsa ku pieni akun kesto on samsungilla ns. perusominaisuus?![/OT]

4. kraisan3

Tykkäykset:
    0
    Liian vähän!

Tiistai-keskiviikko-yöksi laitoin luurin lataukseen ja tänään näytti enää yhtä pykälää ja yhtään puhelua tänä aikana en ole sillä puhunut!!
    Paljon olen kyllä räplännyt ja pari tekstaria laittanut.

Eikö sitä Samsungia voisi "painostaa" tekemään kestävämmät akut puhelimiinsa, ideoita!?

5. aprilia_R

Tykkäykset:
    0
    Emäntä latailee E330:aansa suunnilleen jokatoinenpäivä ja puhua lörpöttellee jonnin verran..

6. Mrgentle

Tykkäykset:
    0
    jees, mäkin olen valitettavasti helvetin huojentunut nyt käyttäessäni tätä nokian jotain basicmallia, hommat hoituu..saa nähä minkälaisella palautteella tulee takaisin, jos sama homma jatkuu..perun kaupan, ja totean että en ole vielä nähnyt matkapuhelinta joka toimii kunnolla, ja sen merkki EI ole Nokia.

Aika valitettavaa, kaunis puhelin ja vaihtelua sinänsä..mutta kaikkea pientä paskaa, lisäksi akun kesto on ehdottomasti tärkeimpiä ominaisuuksia mun käyttötarkotuksessa..

7. G][ost

Tykkäykset:
    0
    Sama juttu täällä, ostin se giganttista, sielä kerottiin että se on ihan normaali ja se parenne parin viikon jälkeen, en jaksannut odotaa niin kauan ja vien sen Powermilliin. Siellä he laitoivat uuden softa Dev. Version X460XBEB3 (*#1234#) Nyt näytäs jo hieman parempi ja akku kestä jopa 2 päivä pidempi, eli valmiusaika n. 60 tuntia!!!!!!!! Vien kyllä toi puhelin vaihdettavaksi jos luvattu 230 tuntia valmiusaika/3,8 tuntia puheaika ei lähestyy viikon päästä.

8. Guest Vieras

Toiminta-aika valmiustilassa on se aika, jonka puhelin pysyy päällä valmiustilassa. Tietenkin tämä aika lyhenee kun puhelinta käytetään. Mulla on ollut 5 Samsungia, joten tiedän että akku ei kestä lainkaan niin kauan "normaalikäytössä" kuin missään Nokiassa. Olen myös koittanut pitää puhelimia niin kauan kuin on mahdollista valmiustilassa ja tällöin olen päässyt esim. X100 ja E100 (vastaa pitkälti X460) noin 7 päivään. Tämä aika lähentelee jo tehtaan lupauksia. Mut kun käytän puhelinta normaalisti toiminta-aika putoaa 2-4 päivään. Tämä riittää vallan mainiosti mulle nyt kun olen tottunut, mut täytyy myöntää et se ärsytti aikoinaan kun vaihdoin Nokia 6610:n Samsung C100:een. Tällöin toiminta-aika väheni kaks-kolmasosaa. Mun mielestä nuo Samsungin valmiusajat pitävät joten kuten paikkansa kun puhelinta ei käytetä, mut puheajat ei taas ollenkaan. Lopuksi voin todeta että olen todella tyytyväinen Samsungiin. Olen toki samaa mieltä kansanne: toiminta-ajoille pitäisi tehdä jotain.

9. puzzle

Tykkäykset:
    0
    Itsellä akku kestää kohtuullisessa / vähäisessä käytössä noin 2 päivää, ehkä 3 jos tuuri käy.

10. osmose

Tykkäykset:
    0
    Itselläni juuri ostettu sgh-x460, ensimmäinen latauskerta ja kolmatta päivää menossa, kolme palkkia.

11. osmose

Tykkäykset:
    0
    Totta puhutte noista tolpista... ne kun lähtee alaspäin niin sitten mennään vauhdilla. Ensimmäinen latauskerta kesti 3 vrk. Illalla ku lähdin nukkumaan oli 2 palkkia, ja kun heräsin niin akku oli hyytyny... :( Saas nähdä paraneeko akku yhtään parin latauskerran jälkeen...

12. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Samsungilla on perinteisesti ollut ongelmia tuon akun valmiusajan suhteen. X460 esim. kestää "normikäytössä" ~3vrk:tta. Mikäli valmiusaika oleellisesti poikkeaa luvatusta, on kuluttajalla oikeus hyvitykseen, mikä kokemusten mukaan tarkoittaa uutta akkua ;) Joka taas ei itse ongelmaa poista ;)

13. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mulla ainakin akun kesto on menny suoraan käsikädessä ominaisuuksien kanssa, ei niinkään merkin kanssa.

mitä enemmän ominaisuuksia, ja esim mitä parempi näyttö/parempi kamera...eli kaikki mikä syö enemmän virtaa ni sitä vähemmän kestää. toisinsanoen nää halpismallis on mun käytöllä kestäneet todella kauan kuten esim x450..2x viikossa latailin.

kommua, d500:sta, T630:iä yms jouduin/joudun lataamaan joka päivä

et ei mun mielestä sampan akut sen huonompia kyl oo ollu, sampalla on vaan samassa hintaluokassa ollut parempia näyttöjä esim ja niiden haittapuoli on suurempi virrankulutus. ja kun samppa on tottunut käyttämään todella pieni kokoisia akkuja niin monen käytössä se varmaan koituu ongelmaksi. aikoinaan 7210/3650 jotka mulle tän kännykkä villityksen alotti ni oli sellasia et niis ei tahtonu mun käytöl koko päivääkään akku riittää joten siitä asti oon lähes puhelinta kuin puhelinta ladannut joka yö vaikka ei ois tarve. enkä ymmärrä mikä siitä tekee niin suuren jutut et laittaa sen yöseeks narun nokkaan, eipä pääse ikinä loppumaan akku keskenkaiken

14. Mrgentle

Tykkäykset:
    0
    Mulle se on pienoinen ongelma kun en ole joka yö samassa paikassa yötä..ja ajatus laturin ainaisesta mukanakantamisesta ei oikeen iske. Asia on niin että jos homma ei korjaannu, teen tosta vaikka millasen jutun, mutta en halua puhelinta jonka akku ei kestä kolmea päivää..Eli otan sieltä jonkun Nokian mukaan, tai sitten rahani. Mutta katsotaan mitä tapahtuu..

15. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    kuten totesin, mun mielestä jos haluaa pitkää akunkestoa ottaa halpis luurin, oli se sitten minkä merkkinen vaan. tai sitten tyytyy latailemaan usein ja ottaa enemmän ominaisuuksia.

esim SE:ssä akku kestää todella pitkään muunmuassa t630:ssä, nokialla sitten taas 6310 on ihan ylivertainen, eikä ole sampan c100:ssa tai t100:ssa tehoakuilla mitään valittamista...5 päivää menee kevyesti

16. Draiver Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    E330:n akku kestänyt nyt 6 päivää, toinen palkki tieten 4 päivää jo; eka kerta ku menee yli viikon.
    (Puhuttu n. tunti ja tekstareita lähetetty kymmenkunta)

E: 7. päivä menossa ja nyt on viimenen palkki jäljellä

E2: Suunnilleen viikon se sitten kesti. Vähän tuntuu vaihtelevan nuo palkkien kestot; yleensä eka pysyy pisimpään, nyt pysyi toinen.

17. Mixz

Tykkäykset:
    0
    Ittelläni o ny kapula 1. vko käytössä...
    Latasin alku latauksena 16h ja ny kesti vähäisellä käytöllä yötä päivää la-ke. Tänää joutu pistää eka kerra johdon päähä. Puheluja muutama, tekstareita kymmenkunta, pelejä piti testata ja sitä toista tuli sitte vähä pelailtuakkii ku oli tylsää ja sitte leikin ominaisuuksilla ja säädin wapit kuntoo ja siel tuli oltua jonkuu aikaa. Mielestäni tää kesti iha hyvin. Softa versio on BEB3 loppuinen.

18. Heiggi

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia S
    Itte maanantaina ostin ja ollut yötäpäivää käytössä. Äsken meni eka palkki.

19. aprilia_R

Tykkäykset:
    0
    Saisivat kehittää akkukapasiteettia akun kuorien sisällä ettei tehoakkujen tarvitsisi olla sellaisia "moloja".. Samsungin "paremmissa" malleissa onkin tullut se long-life akku mukana, hyvä niin.

20. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    muistaakseni jossain manuaalissa lukeekin ettei noi mene lineaarisesti

Jaa tämä viestiketju