1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kauan puhelin saa olla takuuhuollossa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja VS79, 11/9/05.

1. VS79

Tykkäykset:
    0
    Samsungini oli ensimmäisen kerran viisi viikkoa takuuhuollossa. Tämän jälkeen se toimi viikon ja meni taas jumiin.
    Jälleenmyyjä lupasi soittaa Samsungin huoltoon ja sanoa että ottaisivat puhelimen heti korjaukseen. Nyt on kulunut kohta kaksi viikkoa siitä kun vein puhelimen toistamiseen jälleenmyyjälle.

Kysynkin että kuinka kauan puhelin saa olla huollossa ennen kuin voin vaatia jonkinlaista hyvitystä / uutta puhelinta?
    Mitä muuta voisin tehdä, että homma etenisi?
    Samsungille lähetin jo kyselyn aiheesta, mutta eivät ole vielä vastanneet.

Kiits

nimim. viimeinen Samsung

2. halojaa

Tykkäykset:
    0
    En tiedä onko huoltoajasta olemassa tarkkaa sääntöä mutta viisi viikkoa kuulostaa jo liian pitkältä. Mielestäni kohtuullinen aika olisi 1-2 viikkoa, kolme menee siinä ja siinä.

Kannattaa vain painostaa Samsungia pistämään vähän vauhtia toimintaansa. Tarpeeks monta viestiä laittaa niin kyllä joltain hermot menee ja saat puhelimesi takaisin.

3. Guest Vieras

Eipä taida samsungin panostaminen älyttömästi auttaa, vaan Powermillin joka niitä huoltaa

4. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Käytännössä 4 viikkoa on takarajana. Kolmen viikon jälkeen huoltoliikkeenkin toimintaan alkaa tulla kummasti vauhtia, erityisesti jos huomauttaa asiasta viitaten kuluttajansuojaan.

Kesällä huolloissa menee kolmisen viikkoa, hiljaisempina aikoina yleensä kaksi viikkoa, hyvällä tuurilla viikko tai muutama päivä jos mistään isommasta ei ole kyse.

5. Joni88

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli samsungin kanssa sama juttu, mutta ei kestänyt noin kauan...
    Jälleenmyyjän kautta menee kauemmin johtuen postituksesta, mutta kun vein siemenssini itse powermilliin, meni 4 viikkoa. välillä soitin powermilliin ja sanoivat että se odottaa osaa. mainitsin ohimennen kuluttajasuojasta niin seuraavana päivänä tuli viesti että puhelin noudettavissa.

6. Guest Vieras

Mulla on ollut jo 3 viikkoa nokia 9500 huollossa.Sillon kun vein sen sinne niin ne sano että on jotain 1000 puhelinta jonossa odottamassa. Kyseessä siis powermill

7. btcf_

Tykkäykset:
    0
    Mulle sanottiin maifonissa ja elisa shopitissa että 2.viikkoa olis maksimi mutta jouduin odottamaan z600 4.viikkoa jolloin koko puhelin vaihdettiin uuteen k508i:hin

8. Samy

Tykkäykset:
    0
    Mulla meni monitorin kanssa noin 2.5 kuukautta...Powermill...

9. VS79

Tykkäykset:
    0
    Kyselin itse powermilliltä ja kertoivat että puhelin on nyt työn alla. Eli saan puhelimen varmaan loppuviikosta. Tällä kertaa puhelin ei siis ole matkalla kuin kaksi viikkoa.

Samsungilta ei ole kuulunut vastausta, kun sieltä kyselin asiaa.

ps. Haluaisiko joku ostaa takuuhuolletun E330:n? Siihen on vaihdettu uudet sisuskalut. Takuuta jäljellä 2006 helmikuuhun.
    Paljonkohan tuosta saisi?

10. samumanu Vieras

Muistaakseni kuluttajaneuvojat oli sitä mieltä et kohtuullinen aika on 2 viikkoa ja jos on annettu lainapuhelin niin 3 viikkoa.

11. Blur

Blur Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Nokia N9 16GB + DNA / HTC Desire Z + Saunalahti
    Heh.. menee vähän kohtuullisten aikojen yli, mutta puhelin onkin Saksassa huollossa.
    Elikkä huomenna tulee 6viikkoa täyteen siitä kun ton sharppini sinne lähetin, perkele..

12. DaCheap1

DaCheap1 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ootko laitellu postia perään? Voi olla, että hiukkasen nopeutuis?

13. juizziko

Tykkäykset:
    0
    ite vein viime ke sony ericssonin huoltoon ja tuli jo perjantaina takas, hulto kuitenkin eri paikkakunnalla...

14. samumanu Vieras

Niin noi ajathan ei käsittääkseni koske ulkomailta ostettuja jos ei huoltoa Suomessa ole, se on kai vaan kestettävä..

15. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Minä vein nokialaisen huoltoon 8.8 ja vielä on reissussa. Onneksi ei ole kiirettä puhelimella (ainakaan minun puolesta) mutta onhan tuo kyllä kestänyt tuo huolto. Puhelin oli peräti 2 päivää vanha kun vein sen huoltoon.
    Myyjä kyllä puhui 2 viikosta huoltoaikana mutta eipä näköjään pitänyt paikkaansa :)

16. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    No onkos kukaan koskaan saanut mitään hyvitystä siitä että menee tuon ajan yli ja minkälaisista summista puhutaan?Tai antavatko ehkäpä jonkun tarvikekaapelin tai muuta tilpehööriä korvaukseksi odottelusta..

17. MaTiAz Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla oli kaks kertaa huollossa puhelin n. 4-5vko eikä mitään annettu hyvitykseksi... Ja ekan kerran jälkeen puhelin toimi huonommin kuin ennen huoltoa.

18. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Harvoin kuluttaja on oikeutettu hyvityksiin. Mainittu pariviikkoa on keskimääräinen suositus joka voidaan ylittää ruuhka-aikaan.
    Jos kuluttaja perustelee puhelimen tarpeen ja myyjä antaa lainakoneen huollon ajaksi niin tilanne muutuu.

Jos kuluttaja on ostaessa kertonut tarpee ja hänelle on myyty taprpeita vastaava tuote joka ei tuotevirheen takia täytä tarpeita ja virhettä korjataan ja myyjä ei kuluttajan toiveista huolimatta anna esim. sijais tuotetta on kuluttajalla todellisia kustannuksia vastaan mahdollisuus pyytää hyvitystä.

Tuotevastuun mukaan on kuluttajilla maksettu erinaisi kuluja, systeemin on usein pyrokraattinen, eikä mikää "amerinkan" mallin mukainen rahastus keino.

En ole juuri törmännyt alalla takuisiin jotka antaisivat asiakkaalle rahallisia korvauksia. toinen asia ovat toki sopimukset joissa sovitaan asioista ja niissä voi olla sanktioita, mutta nämä ovat lähhinna yritsykauppaan liittyviä.

19. lost-soul

Tykkäykset:
    0
    Kyllähän noissa huolloissa tuntuu nykyään kestävän ainakin se 4 viikkoo. Itse joutunut nyt kahta eri puhelinta toimittamaan huoltoon ja alkaa tuttua hommaa jo olemaan tuo. Kokemuksesta voisin sanoa, että Siemens näyttäisi antavan helpoiten vastaavan tai paremman puhelimen asiakkaalleen, jos huollossa alkaa mennä 6 viikon yli (kaksi kaveriani saannut paremmat siemenssit kun ovat valittaneet suoraan Siemenssille).
    Nokia on varmasti kaikista nihkein hyvityksien antamisen suhteen.

20. wta

Tykkäykset:
    0
    Kuluttajasuojalain mukaan myyjälle on annettava mahdollisuus korjata kauppaa rasittava virhe. Mutta mikäli se ei onnistu (kohtuullisessa ajassa) on mahdollisuutena vaatia hinnan alennusta tai sitten purkaa kauppa. Se mikä sitten on kohtuullinen aika kannattaa kysäistä kuluttaja-asiamieheltä.

Jaa tämä viestiketju