1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kansainväliset SMS

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja scrattis, 25/10/07.

1. scrattis

Tykkäykset:
    0
    Ongelma: Kaverillani Meksikossa on Telcelin puhelinliittymä, ja vaikka pystyn lähettämään hänelle viestejä, ei hänen minulle lähettämät viestit tule perille vaikka miten laittaa cauntrikoodia ja muuta.

Kenelläkään mitään neuvoja?

2. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Kokeile toista operaattoria, kaikilla Suomi operaattoreilla taitaa olla sopimus, mutta eroa voi olla.

Toki kannattaa varmistaa että kaveri voi yleensäkkään lähettää ulkomaille SMS viestejä

3. Testailija

Testailija Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    61
    Puhelinmalli:
    Lumia 950
    Olisiko alla olevassa kysymys samasta?
    "Tekstiviestit Suomesta menevät perille Kolumbiaan alla mainituista vain ensin mainitun operaattorin liittymiin. Onko roaming sopimuksessa jotain puutteita vai missä vika?

TOIMII:
    Colombia Móvil S.A.

EI TOIMI:
    Comunicación Celular COMCEL S.A

-----------------------------------------------

Ja erittäin mielenkiintoinen vastaus:

Hei!

Sain tänään vastauksen DNA Verkoilta.

He ilmoittavat vastauksessaan, että tekstiviestit Comcelin suuntaan ei tosiaan toimi. Tällä hetkellä Comcel ei ota vastaan viestejä DNA:n tilaajilta. Kyseessä ei ole vika, vaan haluttu tila vastaanottavan operaattorin puolelta.

Maailmassa on muutama operaattori, joka haluaa tekstiviesteistä erillisen sopimuksen. Käytännössä tämä tarkoittaa, että ko. operaattori haluaa standardeista poiketen veloittaa ulkomaista operaattoria tekstiviestien vastaanotosta heidän verkossaan. Toisin sanoen operaattori ei suostu tässä tapauksessa ottamaan tekstiviestejä vastaan dna-liittymistä, ellei saa rahaa siitä.

Comcelin kanssa on vielä sopimusneuvottelu kesken, eikä sen toteuttamisen aikataulusta ole valitettavasti mitään tarkempaa tietoa."

Aiheesta on muuten ennestään jo parikin ketjua.

4. markkuk

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    -
    Itkin aiheesta jo johonkin muuhunkin viestiketjuun, mutta laitetaan tännekkin;

mikä siinä on että minun omaan Saunalahden liittymään ei viestit tahdo tulla perille euroopassa??? luulisi ettei esimerkiksi saksa tai italia olisi niin kaukana kotoa, ettei viestit saapuisi?

tarkennukseksi ;) :
    Siis jos muut lähettävät minulle (huonolla menestyksellä) minun ollessa ulkomailla viestejä minun saunalahden liittymällä varustettuun puhelimeeni?

5. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Siihen vaikuttaa millä operaattorilla lähetetään, missä verkossa itse olet, ja jopa numero voi vaikuttaa.

6. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    Luulisi että tässä olisi EU:llä vielä liityntähinnoittelun yhdistämistä tärkeämpi paikka vaikuttaa, pakottaa kaikki eurooppalaiset operaattorit yhteistyöhön niin että peruspalvelut kuten SMS ja MMS toimisivat operaattorien välillä. Myöhemmin myös videopuhelu.

7. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Roaming-sopimukset ovat kaupallista toimintaa ja niiden solmimiseen puuttuminen vaikuttaisi vapaaseen kilpailuun. Sitä ennen pitäisi tarkastella kokonaisvaltaisesti kilpailulainsäädäntöä sekä reguloinnin oikeutusta ja vaikutuksia markkinoihin. Roaming-hintojen hintakaton regulointi oli jo melko järeä toimenpide (vapaassa) kilpailutaloudessa toimivassa yhteisössä.

Jaa tämä viestiketju