1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannettavien&kämmenkoneiden akut...

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja nhk_, 13/9/03.

1. nhk_ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Arvoisalta raadilta olisin taas vailla tietoa...

Kun näissä kannettavissa koneissa on hyvin usein maininta, että niiden akut kestävät niin ja niin monta latausta, niin kuinka kannattaa mielummin tehdä.. Eli käyttää akkua niin kuin akkua käytetään, tyhjäksi, täyteen ja taas sama alusta, vai onko fiksumpaa pitää kannettava kone latauksessa mahdollisimman paljon ja koko ajan? Käsittääkseni jotkin nykyisistälin kannettavista ottaa käyttövirran suoraan, eli käyttö akku irti on myös mahdollista, omalla en ole kokeillut vielä moista.

Loppupelissä tämä sama kysymys koskeen kämmenkoneita, eli kuinka näiden latauksen kanssa tulisi oikein ohjesäännön mukaan menetellä?

Itse olen tumpannut kämmenkoneet ja kannettavat virtoihin aina kun se on mahdollista, molemmissa laitteissa on kyllä Li-Ion, mutta eihän se sekään kestä maailman tappiin asti. Eli ehdotelmaa millä säästää akku mahdollisimman pitkäikäiseksi..

2. KLF

Tykkäykset:
    0
    Kaikki läppärit toimii suoraan ilman akkua (okei, varmasti on poikkeuskin olemassa mutta en ole nähnyt itse).

Oma suositukseni on ollut: Käytä akku loppuun ja lataa se täyteen. Kun käytät konetta esimerkiksi työpöydän ääressä 8h putkeen, nyppää akku irti kokonaan.

Pahinta mitä voi läppärille tehdä, on ottaa se aamulla laturista, ajaa töihin ja laittaa työpöydälle laturiin ja päivän päätteeksi kotona laittaa pöydälle laturiin. Vanhemmissa (M/V300) Compaq Armadoissa on akku kestänyt pahimmillaan vain 4-6kk tuollaista käyttöä, kun 'tavallista' käyttöä nähneet akut toimivat edelleen tunnin, puolitoista kerrallaan.

Jaa tämä viestiketju