1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannettava alle 1200 eurolla

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja muusikko, 23/10/05.

1. muusikko

Tykkäykset:
    0
    Mikä olisi paras kannettava hintaluokassa alle/n.1200 euroa?

Pitää löytyä ainakin polttava dvd sekä sekä sen verran tehoa että pyöris nää uudet pelit.

Lähinnä käyttäisin kanettavaa leffojen kattomiseen, musiikin kuunteluun ja pelien pelaamiseen. Eli en tarvi mitään Wlania, bluetoothia ym. "turhaa". Tosin ei niitäkään väkisin kannata pois jättää.

Kiitoksia jos joku vaivautuu auttamaan...

2. wit_

Tykkäykset:
    0
    Itse omistan Acer Aspire 5021 WLMi:n.
    Ehdottomasti paras ja tehokkain kone ~1000 euron hintaluokassa!

Huomaa että tästä koneesta on tällä mallinimella kaksi eri mallia, toinen tämä, ja toinen sellainen jossa on Radeon X600 / 64MB sekä 60 GB:n kovalevy, kannattaa ehdottomasti ostaa tämä malli koska hintaero on pieni ja tehoeri aika suuri.

Konetta myydään mm. Jimm's PC-storessa ja Mikromajassa reilulla 1050 eurolla, sekä Verkkokauppa.comissa n.100 euroa kalliimmalla.

Malli on todella suosittu, joten saatavuusongelmia voi olla.

Itse kone on todella laadukas, ja etenkin näyttö loistaa uskomattomasti kannettavien sarjassa hyvällä laadullaan ja "glossy"-pinnallaan.
    Peli ja hyötyohjelmateho on erittäin hyvä vaikka prosessori onkin "vain" 1,6 GHz, mutta se on AMD:n uusinta arkkitehtuuria ja suunniteltu vartavasten kannettaviin.

Esim Unreal Tournamen 2003 ja 2004, sekä Grand Theft Auto San Andreas toimivat moitteetta natiivilla 1280x800 resoluutiolla, 32 bittisillä väreillä ja riittävillä karkeilla.

3. muusikko

Tykkäykset:
    0
    Tuota Acer Aspire 5021 WLMi katoin joskus aikaisemminkin, varsin hyvä vaihtoehto...
    Laittakaa kommenttia tuosta läppäristä jos omistatte, onko mitään heikkoa puolta, paljon akku kestää jne.

4. wit_

Tykkäykset:
    0
    Itselläni ehkä huonoin puoli on koneen koko.
    Kolmen kilon painoisena ja 15,4" laajakuvanäytöllä varustettuna tämä ei ole sieltä ihan pienimmästä päästä kokohaarukkaa...

Mutta oli vähän niinkuin koko-paino-teho-hinta kompromissi ;)

Yksi huono puoli on myös näppäimistö.
    Vanhassa kannettavassani oli paljon miellyttävämpi näppis.
    Tässä koneessa näppis on vähän turhan lepsu ja löysä, napit pitää todellakin painaa pohjaan asti ennenkuin ne varmasti ottavat, ja itse en ole tottunut niin paljon painamaan niin vieläkin tulee jonkin verran tyhjiä lyöntejä tekstiä kirjoittaessa. Näppäimistö ei ylestuntumaltaan tai palautteeltaankaan ole parhaasta päästä.

Liitinvalikoimaa löytyy runsaasti, 4xUSB 2.0 ( 3 vasemmassa kyljessä ja yksi takana), VGA (takana), Firewire, IrDA, CF-SD-MMC-MSpro-SM muistikortinlukija, S-Video (kaikki vasemmassa kyljessä), RJ45/RJ11 (takana), sekä kuuloke ja mikrofoni (edessä keskellä).

Oikeassa kyljessä slot-load DVD+-RW/dual layer asema. Koneen edessä myös langattoman verkkokortin (802.11G) katkaisija, sekä katkaisija bluetoothille, jota koneessa ei ole... Näytön alla neljä ohjelmoitavaa laukaisupainiketta.

Kuten sanottu, näyttö on koneessa erittäin hyvä, ja itse näyttö on fyysisesti tukeva eikä heilu pidikkeissään.

Koneessa on muovikuoret, joten pieniä natinoita esiintyy, mutta yleisesti kone on tukevan oloinen, osittain varmaan johtuen massastaankin.

Yksi miinuspuoli koneessa on se, että 512 megatavun keskusmuisti koostuu valmistajan tietojen mukaan kahdesta 256 megatavun kammasta, joten jos haluat päivittää keskusmuistin vaikka gigatavuun, joudut laittamaan joko molemmat kammat uusiksi tai ostamaan yhden gigan kamman... Tosin 512 megatavun DDR-muistikin on varsin riittävä, ja sillä kyllä windows xp home pyörii vaikka on muutamakin sovellus kerralla käytössä, tästä osin kiitos myös nopeille PCI-Express väylille ja 5200 rpm kovalevylle jossa on 8 megan puskurimuisti.

Itse olen mm. surffannut netissä, kuunnellut musiikkia ja polttanut dvd-levyä samaan aikaan ilman mitään ongelmia. Asemassa toki on myös BurnProof tekniikka.

Akkukesto virransäästöt kytkettynä on valmistajan lupaamaa kolmen tunnin luokkaa, yli 2,5 tuntista elokuvaa katsottaessa koneesta loppui akku 10 minuuttia ennen elokuvan loppumista. (kuva tuli sitten televisioon, että koneen oma näyttö oli pois päältä)

Kokonaisuutena olen ollut koneeseen todella tyytyväinen ja se on mielestäni ollut erittäin hyvä ostos.
    Tällaista laatua ja tällaisia tehoja ei muista saman hintaluokan kannettavista löydy.

5. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3443
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
  6. muusikko

Tykkäykset:
    0
    Omistaako joku Acer Aspire 5024 WLMi:n?

Tuota 5021:n parempaa mallia ei taideta enään valmistaa niin ajattelin ostaa tämän Acer Aspire 5024 WLMi:n.

Onko muuta eroa kun hieman parempi prosessori?
    Mitään huonompaa?

Onko mitään vastaavia tai parempia läppäreitä alle 1200eurolla??

Jaa tämä viestiketju