1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannattaako SIM-kortin vaihto?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja HMK, 13/2/03.

1. HMK

Tykkäykset:
    12
    Puhelinmalli:
    Lumia 640 LTE
    Onko mitään hyötyä uusia vanha, mutta toimiva sim-kortti? Minulla on vielä ikivanha TELEn aikainen kortti. Mitään ongelmia ei ole ollut, mutta tuleeko uuden kortin myötä esim. joitakin ominaisuuksia joita nyt en voi käyttää?

2. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6605
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Mulla on sama vanha TELE:n kortti. Kun ostin S55 niin itseäni pelotti se että kun Siemens tukee vain noita 3V kortteja, mutta kyllä tuo vanha telen kortti tuntuu tuossa toimivan.

Joskus oli jotain puhetta että nuo vanhemmat kortithan vievät enemmän virtaa. Itse myös mietin että pitäisikö tuo kortti käydä vaihtamassa....Mitähän tuo nykyisin maksaa?

3. Rajatapaus

Tykkäykset:
    0
    Sonera vaihtaa vuoden -96 ja sitä vanhemmat kortit maksutta uusiin. Normaalisti 8,21 euroa.

Mulla ei ollut mikään telen aikainen kortti, mutta vanha kuitenkin. 7210 ei ottanut aina puheluita vastaan vaikka oli täydet kenttäpykälät jne. Piti bootata kone muutaman tunnin välein jotta se toimisi. Kortin vaihdon jälkeen tuota ongelmaa ei ole ollut.

4. Infra

Infra Vuoden foorumilainen 2014 sekä VIP

Tykkäykset:
    6605
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaista
    Mistä tuon vuoden näkee? Lukeeko se kortissa?

5. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ennen vanhaan kyllä kannatti kun luureissa ei ollu muistia ja oltiin sim-kortin muistin varassa ja noissa aataminaikaisissa korteissa on vähemmän muistia kuin nykyisissä, mutta eipä taida enää olla väliä mikä kortti siellä on (ellei siitä oo muita ongelmia), kun puhelimen muistihan se nykyään on mitä käytetään.

6. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Lukee kortissa. Kortissa on kolme riviä ja jokaisessa neljä numeroa.
    Esim.0112
    2345
    5220
    Tommonen kortti olisi valmistettu 2001 koska vasemmalla ylhäällä on ekana 01, eli jos alkaa 95 on se 1995 valmistettu.

Jos kortti on vanha se kannattaa vaihtaa niin ei ongelmat johdu ainakaan siitä, operaattorit/puhelin valmistajat suosittelevat tuota.

7. Whig

Whig Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    54
    Kappas =) En sitten olekkaan ainoa jolla on vielä telen kortti puhelimessa =)
    Eikä mulla ole ainakaan tarkoitusta vaihtaa tuota pois, kun hyvin on toiminut kaikissa puhelimissa joissa olen kokeillut.

8. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Minä vaihtaisi ainakin. Esim. virrankulutus voi pienentyä ja Aribomilla olen kuullut, että kun on tarpeeksi vanha kortti, niin kaikki nykyiset oalvelut eivät toimisi.

Itse vaihdoin aikoinaan (-98) suuremman muistin takia Radiolinjan superkorttiin, jolloin viestimäärä, yhteystietojen määrä ja nimikentän pituus kasvoivat. Sen jälkeen olen vuosi sitten vaihtanut Stockan Dialiin, mutten lisäominaisuuksien vuoksi.

9. juuze

Tykkäykset:
    0
    Tänään tuli ongelma vastaan, kun yritettiin saada ~95-vuoden Telen kortti toimimaan n6510:ssa. Käynnistyksessä valitti kokoajan, aseta kortti. Toisella kortilla toimi moitteettomasti.

10. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    mun soneran kortti on vuodelta 1998.
    siin on 100 muistipaikkaa, eiks uusissa oo 250?

edit: ja toi on mun toka kortti, koska eka meni melkeen heti rikki.

11. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Kyllä. Itselläni oli myös Telen aikainen kortti -98 ja vaihtoivat ilmaiseksi uuteen vähän yli vuosi sitten.

Edit: Ei toimivuusongelmia, vaihdon syynä halu saada lisää nimiä korttiin.

12. yellow Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Kylla kortin vaihto pitaisi aina saada ilmaiseksi jos on edes jotenkin jarkeva syy. Operaattorin etu on, etta kortti on toimiva ja asiakkaan mieltymysten mukainen.

13. Jollemi

Jollemi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Kaikenlaisia kapuloita
    Mulla on -98 vuoden Soneran kortti ja oon kovasti harkinnu sen vaihtamista uuteen...

14. andretti

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S2
    appiukkoni sai jouluksi uuden 3510i:n ja se ei suostunut tuntemaan vanhaa korttia. En sitten tiedä kuinka vanha se oli, mut herjas vaan että aseta kortti.

15. Tonppa

Tykkäykset:
    0
    Höpö höpö. Jopa 2110:ssa oli puhelimessa muistia. Ja aika hiljasta on noiden halvempien puhelimien oman muistin kanssa.

Itse ainakin käytän mieluummin kortin muistia.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Juu tuossa oli ja myös SMS sekä lähetys ja vastaanotto. Pitkään oli markkinoilla luureja joista puuttu varsinkin muisti ja joistain SMS tuki
    Allekirjoittaneella tärkeimmät tuossa, mutta ei sillä pienuutensa takia oikein muuhun kuin hätävaraksi.

17. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    Aivan, käytännössä voi olla joskus aika kitinän takana. Vaimoni hankki viime syksynä 3510:an, jossa hänen vanha RL:n kortti ei sitten toiminutkaan. Meinasi RL vaan itsepintaisesti laskuttaa häntä kortinvaihdosta! Lopulta järkipuhe meni kuitenkin perille, p*rkele.

18. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Niinpä. Mullapa ei mennyt kesällä järkipuhe perille ja jouduin itse maksumieheksi, s*atana. No ehkä lopetin liian helposti...

19. Conda Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No eihän niissä teinixxeissä toki oo paljon muutakaan.

Jos haluat mieluummin käyttää "alkeellisempaa" muistia, niin se on oma valintasi.

20. Kotkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    18
    Puhelinmalli:
    IPhone 5S
    Uuuh... äläs Conda sorki muurahaispesää... ;)
    Näistä hommista on alkanut mm. uutisryhmissä verisiä sotia... itsekin käytän etupäässä puhelimen muistia, mutta ymmärrän sim-muistin käytön hyvät puolet (siirrettävyys, häviämättömyys puhelimen tiltatessa etc...)

Jaa tämä viestiketju