1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannattaako rikkinäinen puhelin ostaa?

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja tekharri, 19/10/09.

1. tekharri

Tykkäykset:
    6
    Puhelinmalli:
    Lumia 1320 & 625
    Jos puhelimesta on rikki jotain tyypillisiä asioita esim. kuoret/runko, näyttö mikrofoni tms ja ei osaa tai halua itse korjata sekä tilailla varaosia niin kannattaako rikkinäistä käytettyä puhelinta ostaa ja viedä huoltoon jos mitään takuita ei ole hyödynnettävissä? Maksaako huolto maltaita? Onko huollossa tuntilaskutus? Riittääkö tunti noiden osien vaihtoon huollossa?

2. Markkanen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 6 Plus
    Ei kannata, ainakaan jos itse ei meinaa korjata. On nimittäin aika kiintee hinta tollanen 100e noista korjauksista.

3. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    On syytä selvittää rikkinäistä luuria ostettaessa, että mitä osia tarvitsee vaihtaa/vaihdatuttaa. Netistä etsii sitten halvimmat komponentit ja tilaa ne sieltä. Vaihtotyön voi sitten teettää oikeastaan kenellä tahansa osaajalla. Huollossa osat maksavat vaihtotöineen huomattavasti enemmän, joten hintaa sitä kautta tulee jopa moninkertaisesti. Hinta-arvion saa kyllä mikäli tietää etukäteen mitä pitää tehdä.

Esimerkki: http://www.matkapuhelinfoorumi.fi/keskustelu/showthread.php?p=731602&highlight=p3300#post731602

4. Pikkuhannu

Pikkuhannu Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    38
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 830
    Ja ainakin meilläpäin huolto kestää pari viikkoa, vaikka olisi miten pieni operaatio tiedossa...

5. Mr.Tyson Vieras

No ei tietenkään kannata, sanoohan sen nyt järkikin. Eri asia tosiaan olisi, jos saat rikkinäisen puhelimen kutakuinkin ilmaiseksi ja itse vaihtelet osia. Toki aina on olemassa riski, että rikkinäisessä puhelimessa saattaa olla myös sellaista vikaa, ettei itse ole mahdollista kuntoon saada..

6. samumanu Vieras

Äkkipäätä en löytänä ku 3 huolto Keski-Suomesta; Jyväskylä, Äänekoski ja Jämsä. Ei taida kauheeta kilpailua olla mistä saattaa tomonen jono johtua mut mikäli pikkulintuja uskominen taitaa olla aika lailla se mihin nokia toimillaan tähtää..

7. eralumi Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    30
    Aika tuuristahan on kiinni, saako rikkinäisen luurin korjattua.
    Itse ostin täältä joskus kastuneen E71:sen 10 eurolla. Käytin sitä suurinpiirtein puoli vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia ja myin eteenpäin 145 eurolla. Riskinähän tuossa kuitenkin oli, ettei se luuri kovin kauaa kestäisi. Mutta toisin kävi, eikä 10€:n sijotuskaan olisi taloutta kaatanut mikäli olisi luuri lopettanut toimintansa.

8. Tertzi82

Tykkäykset:
    0
    Kyllä rikkinäinen puhelin saa olla ilmainen tai puoli-ilmainen että kannattaa ostaa. Itse olen suosinut paria sukupolvea vanhempia puhelimia niin voi ostaa halvalla toisen samanlaisen varaosiksi jos tarvitsee. Aikoinaan kun vielä Nokialaisia omistin niin oli melkein pakko olla kaksi, kun yleensä tuppasivat hajoamaan, esim. jotain 5110:n raatoja taisi olla kolme mistä kahdessa oli näyttövikaa. Tuosta viisastuneena en ole enää puhelimiin juuri viittäkymppiä enempää sijoittanut. Miniläppäri on leikkimistä ja pelaamista varten, puhelin soittamista varten.

Aikoinaan tuli ostettua harvinaisempi pikkuvikainen puhelin, eli nokian 8810 zippo. Se harmitti kun hajosi heti kun kerran putosi lattialle enkä raaskinut toista enää ostaa. Sen jälkeen päätin että en osta enää kännyköitä leluiksi tai näyttelyesineiksi vaan käyttöesineeksi ja ihan sama onko muiden mielestä vanhanaikainen, kunhan se toimii.

Jaa tämä viestiketju