1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannattaako ostaa SL55? No, ei! Voi poistaa

Keskustelu osiossa 'BenQ ja Siemens', aloittaja Satanta, 9/1/04.

1. Satanta

Satanta

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Jolla, Nokia E6, Nokia N900.
    Mulle tarjottiin ostomahdollistuutta ko. höpöttimeen. Hinta oli 330 eskoa.

Koska käyttökokemuksiaan kukaan ei ole tilittänyt pitkään aikaan, ajattelin kysyä, että kannattaako rakkine ostaa? Ei hotsittaisi heittää 330 euroa menemään ihan turhaan.

Tärkein ominaisuus puhelimessa minulle on kestävyys.

2. bandha

Tykkäykset:
    0
    itse ostin tänään 3kk käytetyn hintaan 259€ mäkitorpasta. vaikutti oikein mukavalta, paitsi käyttöliittymä ei ollut ihan loppuunasti mietitty. ikävä kyllä puhelimeen ei ollut saatavilla muuta kuin itänaapurien kieliä, joten palautin puhelimen 2 tunnin kuluttua

3. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Aika kova hinta käytetystä kun uutta saa 399€ ja alaspäin. Ominaisuudet on kyllä hyvät ja riittäneet omaan käyttöön. Kokokin on vain pelkkää plussaa eli kyllä suosittelen. On ollut mulla nyt n. ½ vuotta käytössä.

4. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Kyllä kyseiseen puhelimeen saa suomenkielen.
    Ja käyttöliittymä on samaa siemensin hyvää omaa.

Itse pidän SL55sta paljon, varsinkin liukukannesta.

5. Satanta

Satanta

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Mahtaako se liukukansi kestää, kun teen ulkohommia? Töissä ei ehdi katsoa, onko puhelin suojassa reilummalta käsittelyltä.

Saldo: Kaksi kannattaa, yksi neutraali.

Lisää kommentteja!

6. Tanjuzka

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Itsellä se on kestänyt, mutta olen nähnyt tapauksen että se ei ole kestänyt.
    En ehkä ostaisi kyseistä puhelinta ulkotyökäyttöön.

7. bandha

Tykkäykset:
    0
    en väittänytkään, että puhelimeen ei saisi suomen kieltä. ihmettelin vain, että mäkitorppaan oli eksynyt venäläinen yksilö. kysyin suomeen päivittämisestä, mutta myyjän mukaan ei onnistu mäkitorpassa

8. Tanjuzka

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    Helsingissähän se onnistuu helposti. Varmaan asiakas jolta se on tullut vaihdossa on ehkä itse päivittänyt siihen venäjän kielen, mielestäni kuitenkin mäkitorpan olisi sen suomenkieliseksi pitänyt hoitaa (Suomessahan me olemme)

9. bandha

Tykkäykset:
    0
    niinhän sen olisi pitänyt. onneksi palautus onnistui toiseen myymälään hyvin, eli joustavuutta mäkitorpan puolelta. ihmetystä tosin minussakin herätti, kun myyjä sanoi ettei voi luvata, että kielen vaihto onnistuu mäkitorpassa

10. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Mikähän Mäkitorppa oli kyseessä?

11. bandha

Tykkäykset:
    0
    jumbosta osto ja palautus kurviin

12. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Etkö laittanut jo ostaessasi sim korttia sisään,kun oli kerran käytetty.Olisi selvinnyt näytön kieli jo ostaessa.Mun mielestä turhan helposti luovutit,kun ei tuo kielen vaihtaminen olisi ollut ongelma.Pitäjänmäen Anglossa olisivat vaihtaneet siinä odottaessa ja ilmaiseksi.

13. bandha

Tykkäykset:
    0
    niinhän minä laitoin. englantia se silloin näytti. matkalla sitten aloin räpläämään valikoita ja siellä paljastui itämaan kielivaihtoehdot. soitettuani takaisisn liikkeeseen, minulle kerrottiin ettei kielivaihtoehtojen vaihto onnistu. sen jälkeen tarjosivat ostettavaksi täysin uutta sl55:ta, mutta lompakko ei olisi enään kestänyt ja olin jo helsingissä. sen jälkeen ehdotin että voisin palauttaa tuotteen kurvin mäkitorppaan, jossa vaihto sujui erittäin jouheasti.

14. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    No pääasia,että itse olet nyt tyytyväinen.mulla itsellä oli joskus samantyyppinen ongelma nokialaisen kanssa,mutta kielipaketti saatiin vaihdettua siihen ja Suomenkieli alkoi toimimaan.Muistaakseni huollossa sanottiin,että puhelin pitää olla käyttämätön,että koko softa saadaan ajettua suomenkielelle.Muuten voi tulla sekakielinen käyttis.Totta tai tarua,korjatkoon vaikka se foorumin huoltoguru;)

15. bandha

Tykkäykset:
    0
    toinen mielenkiintoinen asia on, että mitä tarkoittaa huolto. jos mäkitorpassa sanotaan että puhelin on huollettu sen jälkeen kun ser on tullut vaihtoon, niin luulisi että sieltä olisi poistettu edellisen käyttäjän puhelinmuistio, palautettu tehdasasetukset ja huomattu kieliasetukset. toisaalta oli ensimmäinen kerta kun ostin käytettyä luuria myymälästä.

16. Satanta

Satanta

Tykkäykset:
    23
    Puhelinmalli:
    Kiitos kaikille osallistujille.

Emmä sitten taida ostaa SL55:tä. Ihan vain sen takia, ettei se kestä meikäläistä.

Ehkä sitten ostan N6310i:n, ehkäpä se...

17. Hattori Hanzo

Tykkäykset:
    0
    Riippuu tietty siitä miten on huollettu. Onko päivitetty, palautettu tiedot, vaihdettu kielipakettia jne... Mäkitorpassa ei huolleta Simppoja vaan ne lähtee Anglolle.
    Mutta käytetyn kohdalla luulisi olevan vanhan asiakkaan tiedot poistettu jne...

18. Rottis

Tykkäykset:
    0
    Oishan kielen saanu vaihettua www.my-siemens.com:ista saatavalla fw:päivityksellä? datakaapeli ja puhelin rittää, lataa sieltä sen softapäivityksen ja suomen kielisen

Jaa tämä viestiketju