1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannattaako ostaa Samsungia?

Keskustelu osiossa 'Samsung', aloittaja apache, 18/12/03.

1. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    Samsung kiinnostaisi hankkia ihan vaan testimielessä, koska en ole sellaista vielä aikaisemmin omistanut. Sellainen haluttaisi saada tietää, et ottaako kauppiaat vastaan Samsungin laitteita, ja jos ottaa, kuinka hyviä vaihtohyvityksiä niistä saa?

Mietin sitä, että kun samppa on harvinaisempi merkki -> kysytään vähemmän uutena saatika käytettynä -> kauppiaat tarjoaa pienemmän hyvityksen koska pelkäävät että vaihturi jää tiskiin?

Kokemuksia kauppiaiden suhtautumisesta samppa lyötäessä vaihdossa, kiitos!

2. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    harvat liikkeet ottaa elleivät ite myy sitä (nykyään monet myy)

mutta ei oo mitää järkeä mitään puhelinta viedä kauppaan vaan myydä itse

3. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    jep, kaupassa sitä voit testata ilmaiseksi, sampan vahvuuksiin kuuluu kestävyys ja bugittomuus joka ei näy muutaman viikon kokeilulla. Jos haluat "testata" samsungia niin osta pois jos rahaa riittää, viisainta olisi vaihtaa seuraava puhelin samsungiin ja kokeilla siten.

Ne kaupat jotka myy sampaa ottavat myös vaihdossa. Puhelimesi voit myydä myös esim foorumilla tai huuto netissä jolloin saat muutenkin paremmat rahat puhelimesta. Mutta niinkuin kaikissa tuotteissa heti kun viet kaupasta ulos niin arvo laskee oli kyseessa sitten auto tai puhelin joten yrittämääsi "testaa ilmaiseksi myymällä heti pois" juttua on vaikea toteuttaa.

Nykyisin samsungista saa paremmat hinnat kun niitä on enemmän liikkeellä ja näkyvämpää mainontaa. Tuotteena mielestäni erinomainen.

E: aloita vaikkapa SGH-X100 puhelimella, se on halpa ja uunituore malli joten voit käyttää sitä jonkun aikaa ilman että vanhenee heti.

4. dtw!

Tykkäykset:
    0
    Itse hankin tänään ensimmäisen Samsungini, tähän asti vaikuttaa ihan hyvältä päätökseltä. Lukaise tuo SGH-X100-ketju, kirjoittelin sinne kokemuksiani.

5. Leicola

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    6s
    Niin tai tee kuten minä tein: meet ja ostat markkinoiden parhaimman joskaan ei halvimman simpukan, SGH-E700! Ihan kokeilumielessä hommasin tän puhelimen ja ei oo kyl tarvinu katua jälkeen päin yhtään! Puhelimen myyntihintakin kun normaalista poiketen kaupoissa ajan myötä näköjään nousee! :)

6. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    No onko nuo kaikki esim e700 bugit sitte ominaisuuksia? koska samppa ketjuja luettuani tuntuu rehellisesti siltä että sampan kestävyys/laatu on aivan normaalin tasosta, ja bugejakin/outoja ominaisuuksia löytyy ihan riittävästi.

edit: niin ja vastatakseni ketjun kysmykseen: Itse en käyttökokemuksien/arvosteluiden perusteella ostaisi.

7. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    suurin osa on selviä ominaisuuksia koska nämä on olleet alusta asti sampoissa joten kyllä he toden näköisesti sielläpäässä ajattelevat näin.

kun taas esim nokioissa on aina eri viat.

otetaanpa vaikka 7210. aluksi ei saanu soittajaryhmille ladattuja ääniä. seuraavaan päivitykseen se korjattiinkin mutta sen jälkeen tuli uusi vika eli ei valot syttyneet ku joku soitti.

8. Hiisty

Hiisty Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Nokia 9500 Saunalahti
    No juu, mutta pointtini oli se että vaikka osa noista samsungin bugeista voidaan laittaa ominaisuuksien piikkiin, niin silti jää bugeja. Ja toinen mitä ollaan keuhuttu on samsungin jämäkkyys, no kai se jämäkkä on jos kameran kääntämiseen aletaan tarvitsemaan työkaluja.

Ja onhan se selvä että ~500e simpukka tuntuu laadukkaamalta kuin joku 3330 tai muu halpa puhelin.

Ja vielä kerran, ei nokiakaan ole täydellinen, mutta samsungin kehuminen laadulla ja bugittomuudella ei ole aiheellista.

9. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    joo kyllä se on näin ettei rahaa ole ikinä liikaa, tarkoitus olisi et jos ulkaltaisi vaihtaa tän nykyluurin johki monipuoliseen ja tyylikkääseen samppaan, esim e700 voisi olla malli jota voisi kokeilla. ja sitä voisi yrittää netissä myydä eteenpäin jos samsung ei sitten loppupeleissä oikein nappaa, suhtaudun vaan pessimissisesti (hieno sana) kaikkeen netin kautta tapahtuvaan kaupankäyntiin, tosin mulla on vasta yksi kokemus ko asiasta. kaikkein helppohan se on viedä luuri aina kauppiaalle vaihtoon, mutta se arvon lasku on aina käytetyssä huomattava...

10. Omenanraato

Tykkäykset:
    788
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    mutta esim s300m ja e700 sekä t100 joista mulla on komeusta niin voin sanoa että ovat olleet aivan järkyttävän jämäköitä. ja näissä malleissa ei mitään tartte käännellä

11. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Miten niin ottavat?

12. jeesh Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No, ne jotka ei myy ei ainakaan ota.

13. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    joo näin se taitaa mennä, jos liike ei ko merkkiä myy, he eivät uskalla ottaa sitä vaihdossa koska eivät osaa myydä sitä eteenpäin (eivät tiedä ko tuotteesta mitään).
    täälläpäin missä itse asustelen niin ei taida olla kuin yksi liike joka samppaa myy. joten jos siellä käyn vaihtamassa nykyisen luurin vaikka siihen e700:een, niin sitten täytyisi taas myöhemmin käydä siinä samassa liikkeessä käydä se luuri vaihtamassa johonkin uuteen jne..

14. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Usein käytettyjen kanssa on huomattavasti helpompi asioida tutussa liikkeessä.
    Monet liikkeet eivät ota ollenkaan käytettyjä vastaan tai vain tutuilta asiakkailta. Käytetyn hinan määräytyminen on sitten oma tapauksensa, eksoottisemmalla merkillä hyvitys hinta vaihtelee kovasti riippuen mallista (jos yleensä otetaan vastaan), yleisillä merkeillä saa käytetyn meneen kohtuu hintaa mallista riippumatta (yleensä ).

15. Lydia

Tykkäykset:
    0
    Alkuperäiseen kysymykseen: Kannattaa.

Olen käyttänyt työni puolesta sekä vapaa-ajalla lähestulkoon kaikki merkit läpi, edellyttäen luurilta kestävyyttä kovassa käytössä. Yksi, johon en enää ikinä sekoa on Nokia ja toinen Siemens. Nokian kumisaappaat ja Siemensin imurin omistan, mutta muuta kyseisiltä merkeiltä en tähän taloon enää ikinä hanki. Jokainen tekee omat päätöksensä, tämä on minun, ihan omakohtaiseen kokemukseen perustuen.

Jos on käyttänyt Nokiaa lähes koko "kännykkäikänsä", on varmasti vaikea siirtyä muuhun merkkiin. Samsungin käytön oppii kuitenkin nopeammin kuin esim. Siemensin, Samsung on paljon loogisempi (ainakin naisenlogiikalla) :)

Samsungeissakin on varmasti bugeja, mutta ei mitään sellaisia, jotka haittaisivat ainakaan minun päivittäistä, normaalia puhelimenkäyttöäni (puhelut, tekstiviestit, mms, wap). En ole kyllä niitä etsimällä etsinyt, ei kuulu harrastuksiin, joten en ehkä edes tiedä kaikkea. En myöskään koskaan osta puhelinta, jossa tiedän jo etukäteen olevan joku sellainen puute, josta on minulle haittaa. Esim. bluetoothin puuttuminen e700:sta ei haittaa minua pätkääkään, koska en tarvitse muutenkaan mitään datasiiroja.

Naisena hankin yleensä puhelimen, joka miellyttää silmää. Samsungit ovat mielestäni erittäin kauniita ja käyttökokemuksen perusteella myös kestäviä. N620 tippui varmaan sata kertaa taskusta hevostallilla ties mihin liejuun, mutta aina se vaan toimi (ja toimii edelleen). Musiikin ammattilaisena myös soittoäänipolitiikka kiinnostaa. Useiden testausten perusteella Samsung tarjoaa siinä asiassa minulle parhaat mahdollisuudet kuulla hienoja soittareita :)

Tässä siis mielipiteitä naiselta. Yrittäkää ymmärtää.

16. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    lähinnä perustin topicin siksi, että saisin käsitystä ko valmistajan tuotteiden jälleenmyyntiarvosta ja siitä saako niitä ylipäänsä myytyä eteenpäin, mutta kaikki kommentit tervetulleita

17. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    No, jos pidät laitetta >10kk niin onko silla jälleenmyyntiarvolla niin väliä? ja sen etukäteen arvioiminen on vaikeaa ja riippuu yleisilläkin merkeillä mallista.
    Samsungin osalta voidaan olettaa että e700:lla on jonkin verran jälleen myyntiarvoa ensi syksynä.

18. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    [/quote]No, jos pidät laitetta >10kk niin onko silla jälleenmyyntiarvolla niin väliä? ja sen etukäteen arvioiminen on vaikeaa ja riippuu yleisilläkin merkeillä mallista.
    Samsungin osalta voidaan olettaa että e700:lla on jonkin verran jälleen myyntiarvoa ensi syksynä.[/quote]

Ja siitä kuulisin myös lisää kokemuksia/kommentteja et ottaako yleensä kauppiaat vaihdossa samsungeja. ts jos ostan jonkun mallin niin en halua että se jää mulle kaappiin lojumaan koska sitä ei kukaan osta/ota vaihdossa!!

19. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Samsungeja ei kertakaikkiaan oteta yleisesti vastaan liikkeissä, _jotkin_ Samsungia myyvät liikkeet voivat ottaa joitain malleja vastaan vaihdossa, mutta esim tällä hetkellä ei ole markkinoilla Samsungeja joilla olisi kummoinen arvo käytetynä liikkeissä, kuin kamerallisest mallit ja niissä (kuten aina käytetyissä) todellinen hyvitys hinta ei ole kummoinen.

Yksityiselle myydessä ko. mallit ovat kuitenkin käypää tavaraa ja uskon että ovat tulevaisuudessakin.

Mutta Samsungin mallistossa ei ole sellaisia laitteita kuin nuo kamerallisest joiden voidaan olevan olettaa kiinnostavia käytettynä ensisyksynä jotenkin merkittävään hintaan.

Sama kohtalo on muillakin merkeillä ja tuksin kympin kahden oletettu tuleva käytetyn hintaero on riittävä peruste mallin valintaan, jos kuitenkin puhutaan muutamansatasen uushankinnasta.

Alan kehitys on vain niin nopeaa.

Asiaa voi sekoittaa jos jostain mallista tulee ns. kulttipuhelin jolloin käytetyn markkina-arvo voi olla huomattavankin korkea.

20. apache

apache Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    507
    Samsungeja ei kertakaikkiaan oteta yleisesti vastaan liikkeissä, _jotkin_ Samsungia myyvät liikkeet voivat ottaa joitain malleja vastaan vaihdossa[/quote]

(testaillaan samalla noita lainauksia :))

Puhutko vaan omasta kokemuksesta onko tämä todella yleisesti tiedostettu asia? Jos näin on, pidän ainakin itse aika pienenä todennäköisyytenä saada puhelimen myydyksi vaikka netin kautta taikka suoraan jollekin tutulle (olen pessimistinen ihminen). joten taitaa sitten käydä näin että en lähde kokeilemaan Samsungin tuotteita..

Jaa tämä viestiketju