1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannattaako korjauttaa Nokia 6280?

Keskustelu osiossa 'Microsoft ja Nokia', aloittaja Shalla, 24/5/07.

1. Shalla

Tykkäykset:
    0
    Mun Nokian 6280:ta virtakontaktit vääntyivät kun laitoin vahingossa akkua väärinpäin. Takuukaan ei tietenkään korvaa, kun se on itse aiheutettu. Vahingossa tosin.

Vein sen huoltoon korjaus maksais noin 70€. Nyt kysynkin teidän viisaimpien mielipidettä siitä kannattaako vikaa korjata? Toisaalta saisin tuolla hinnalla jo uudenkin puhelimen, mutta en samalla varustuksella. Mitä mieltä olette?

Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

2. kimmo Vieras

Nokia 6280 maksaa tänä päivänä vielä 280€, joten kyllä minun mielestäni korjata kannattaa. Missä se sitten tapahtuu, onkin toinen asia. Näkemättä tietysti paha sanoa, mutta ihmettelen jos ei noille kontaktiliuskoille pystyisi mitään itse tekemään, eli suoristamaan niitä tahi jotakin.
    Ihmisiä ne siellä huollossakin ovat, toki ehkä normikansalaista enempi puhelimia korjanneet.
    70llä ei kummosta luuria saa, joten tutkipa sitä luuriasi jos sinä, tahi joku kaverisi sille jotain pystyisi tekemään. Tahi sitten viet huoltoon ja olet sen 70 köyhempi, mutta toimiva luuri taskussa.

3. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Kyllä niitä voi kokeilla taivutella pystympään vaikkapa neulalla. Sivuttain liikettä kestää paremmin kuin suoria vetoja niistä kohtaa mistä on taitettu valmiiksi jo. Jos sinulla siinä ei ole menetettävää, kannattaahan se kokeilla onnistuuko taivuttelu. Ota kuva ja laita tänne meille arvioitavaksi... Kuin pahasti on menny. Sitte tietää heti ainakin mä, onnistuuko taittelu takasin, tai lähtisinkö taittelemaan itse....

4. arivi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    7
    Puhelinmalli:
    Mate 7 / Mate 8
    Tuota takuuasiaa kannattaa kyllä tiedustella eri huolloista, sillä akun väärinpäin sijoittamisella ei pitäisi laitteen rikkoutua, eli akku ei edes saisi väärinpäin mennä paikalleen, ainakaan vahingossa.

No mutta kuitenkin, luuri auki, ja jos kaikki juotokset ovat kiinni ja luurin saa toimimaan, niin ei muuta kun varovasti kontaktipinnat oikeaan kuosiin.
    Avausohje

5. Shalla

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille vastauksista :)
    Ois varmaan pitänyt selittää pikkuisen paremmin aikasemmin. Siis tilanne on niin että he sieltä huollosta ilmoittivat, että he eivät voikkaan vikaa korjata vaan heidän pitäis lähetää se keskushuoltoon. (Jos he olisivat voineen korjata sen siellä niin hinnaksi ois tullut 29€). Nyt kun sitä ei voi siellä korjata niin arvioitu hinta on noin 75€. On aika hurja hintaero, mutta kaippa se kuitenkin kannattaa huollattaa. Ite en uskalla niitä ruveta suoristamaan, ettei vaan mene pahemmaksi.
    Luurissa on kuitenkin vielä takuutakin jälellä, ettei vaan tule sohellettua enää pahemmin ja takuu menisi. Niin tuo minne sen vein on ihan näitä valtuutettuja takuuhuoltoja. Sieltä jo aikasemmin kyselin, mutta ei se mene kuulemma takuuseen, kun on ite aiheutettu.

6. kimmo Vieras

Jos itse yhtään epävarma, niin ratkaisusi oli aivan oikea. Vaikka puhelimen avaaminen ei mitään aivokirurgiaa olekaan, niin silti siinä on monta mahdollisuutta aiheuttaa lisäongelmia.
    Itse kuitenkin ehkä vielä koittaisin selvittää tuota takuukorjauksen mahdollisuutta, tahi ainakin hieman halvempaa korjaushintaa. Tokihan vika oli sinun, mutta mielestäni ei akun laittaminen saisi tuollaista aiheuttaa, pannaan se sitten sinne vaikka poikittain. Vaikea tietty sanoa, kun ei ole paikalla ollut, kun tuo tapahtunut.
    Ensi kerralla sitten viisaampi, uskoisin.

7. Shalla

Tykkäykset:
    0
    Niin kyselen sitä jos sen sais edes halvemmalla hinnalla, mutta en oikein usko että ne takuukorjaukseen suostuu. Kysyin sitä jo aikaisemmin. Ja olen samaa mieltä siitä, ettei akun laittaminen paikalleen saisi rikkoa sitä, mutta minkäs sille tekee, kun vahinko on jo tapahtunut.

Niin ja eihän tuo 75€ ole se lopullinen hinta. Se on vaan arvioitu. Eihän ne siellä missä se korjataan ole vielä edes nähneet sitä.

8. samumanu Vieras

Jos akku on laitettu paikoilleen liikaa voimaa käyttäen ni sillon on ihan turha puhua että pitäisi takuun korvata. Tähän kyseiseen tapaukseen en ota kantaa!

9. yepp

yepp Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    41
    Puhelinmalli:
    Oneplus2
    Mun mielestä kyl kannattais ite kokeilla niitä taivuttaa jos ei ne poikki ole, ne pinnit siis? Koska kuitenki ne tod.näk huollossa vaihtaa sen koko möhkäleen sieltä, ni ihan sama onks ne vinossa vai poikki ku sen sinne kiikuttaa...Itse ainakin tekisin niin, mut turha tulla mua syytteleen sit :D

10. Shalla

Tykkäykset:
    0
    Kiitos kaikille vastauksista. Olen siis päättänyt korjauttaa kännyn. Ei mikään niistä pinneistä ollut poikki ja luultavasti ehkä itsekin korjattavissa, mutta päätin kuitenkin antaa ammattilaisten hoitaa asian.

Jaa tämä viestiketju