1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kannattaako enään 3g puhelimia ostaa (uutena)?

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja reilureiska, 26/7/14.

1. reilureiska

reilureiska

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    ZTE Blade Vec 4G
    Gigantin sivujen perusteella olen katsonut lähinnä 150-250e hintaluokan puhelimia. Pistin merkille että nyt alkaa kenties jäämään hinnan perusteella 3g puhelimet vähemmistöksi. 3g puhelimiin verrattuna kun laittaa muutamia kymppejä lisää, niin saa jo 4g puhelimen joissa on jotain muutakin plussaa esim. enemmän sisäistä muistia/prossatehoa, uudempi käyttis ja parempi kamera. Ainakin itselleni tuli tunne että sen takia 3g puhelin vaikuttaa nykyisillä hinnoilla (heinäkuun loppu 2014) aika kalliilta.

Toisinsanoen romahtaako (käytettyjen) 3g puhelimien hinnat nyt 2014 syksyllä kun tehdään tilaa kaupan hyllyssä 4g puhelimille? Jonkin verran elokuun aikana tulee uusia (4g) malleja giganttiin myyntiin, jolloin vanhemmat (3g) mallit häviää mielestäni hinta/laatu suhteen kilpailussa.

2. Delli

Delli Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    348
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S, 16GB
    En usko mihinkään romahdukseen vaan nuo vanhemmat mallit häviävät pikku hiljaa ja uudet tulevat tilalle. Kun sanot että 4G-puhelimissa on uudempi käyttis niin tarkoitat varmaan Android-puhelimia, nyt myynnissä oleviin WP- ja iOS-puhelimiin saa uusimman käyttiksen.

3. arjal Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    37
    Nokia 625 4G ja halpa hinta. Ei edullisissa puhelimissa ole väliä onko 3 vai 4G. Kyllä käytettynä muutaman kympin saa

4. BorG Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    79
    Kai se 4G on enemmänkin alkanut yleistyä ominaisuuutena, ei sitä edelleenkään välttämättä käytetä niin paljon. Esimerkiksi itselläni on Z2 eikä edes 4G liittymää, 21MB riittää vallan mainiosti.

5. jehu

jehu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    29
    Puhelinmalli:
    iPhone 5S
    Samoin itsellä on ollut 4G puhelin/liittymä noin vuoden, mutten käytä kuin erittäin harvoin koska akku kuluu iPhonella jo muutenkin liian nopeasti. Kyllä 3G laitteet ovat vielä täysin kuranttia tavaraa, mutta tietysti kuten aloittaja sanoo, ei maksa paljon lisää myöskään 4G.

6. muumi

Tykkäykset:
    19
    Mitä oikeastaan tekee 4G:llä? 3G tarjoaa ihan riittävän nopean yhteyden, riittää jaettavaksi läppärillekin asti.

Itse olen päätymässä Moto E:hen, 125 euroa Gigantissa.

7. jaripi Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    209
    Puhelinmalli:
    Lumia 920 & 1520
    Vertaa sitä tähän ZTE malliin: https://kauppa.saunalahti.fi/#!/puhelimet/ZTE-Blade-4G

8. Timppa_K

Timppa_K Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    142
    Puhelinmalli:
    L950XL, L920, L520, SL
    Kertokaapas kaverit, millaisia etuja 4G tarjoaa 3G liittymään nähden normaali jokapäiväisessä puhelimen käytössä.

Mulla on Elisan rajaton 3G (n. 15 egee/kk) ja kaikenlainen käyttö sujuu mutkattomasti: musa, Youtube Full HD, nettiradiot ja OneDrive download (MSn takia upload täyslaadulla aina WiFillä). Lisäksi käytän L930aa kodin ulkopuolella hotspottina ja vauhti (normaalisti pyyhkii 15 ja 20 megan välillä ilman DCtä) on aivan riittävä.
    SLn 4G maksaa 10 egee enempi ja en keksi syytä maksaa sitä! Mitä te saatte enemmän 4G puhelimella mun karvahattuyhteyteen verrattuna?

9. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4672
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    En osaa sanoa etuja. Niillä nurkilla kun itse pyörin 3G pyörii ihan tarpeeksi nopeasti. LTE ei sitten ole vaihtoehto useammassa paikassa tai nopeudet ovat marginaalisen parempia mitä 3G. Monesti tässä olen miettinyt päivittäisikö esim. mokkulan 4G / LTE vehkeeksi. En vielä ole tehnyt. Ei maksa vaivaa maksella jostain haamunopeuksista joita ei käyttöpaikoissa saa.

10. zipa

zipa Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    711
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, iPad 2
    Ruuhka-alueilla 4G-kaistalla on paremmin tilaa, mutta eipä siitä juuri muuta käytännön hyötyä ole. Ehkä sitten kun kännyköillä striimataan jatkuvasti 3D leffoja 4/8k-laadulla?

Jaa tämä viestiketju