1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kamerapuhelinten linssinsuojat

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja jannyman, 15/10/04.

1. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Olen tässä mietiskellyt miksi noissa kamerapuhelimissa ei ole minkäänlaisia linssinsuojuksia.Keksiikö kukaan mitään järkevää syytä miksi niihin ei voisi laittaa sellaista yksinkertaista liukuläppää joka vedetään auki kun halutaan kuvata.Ei luulisi olevan vaikea toteuttaa.Ei likaantuisi linssi eikä tarvis jatkuvasti olla hinkkaamassa paidan helmalla tai milloin milläkin.Joku käytännön syy kai siihen kai täytyy olla koska ei kai noi kännykkävalmistajat voi noin urpoja olla ettei tota tajua?

2. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Älä yleistä, monista puhelimista linssinsuojus myös löytyy.

3. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Ihan totta? Ei ainakaan noista noksun malleista mitä mä oon tsekannu niin yhdestäkään oo löytyny.En tosin jokaista mallia ole läpikäynyt mutta aika harvasta taitaa löytyä.Missäs sitten on?

4. Peski81

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    Mulla tulee heti mieleen SE:n uusi S700i, jossa on digikameratyyppinen avautuva luukku ja onhan myös ainakin Siemensin M65 jossa on sellanen kuminen suoja (joka tosin ilmeisesti häviää aika helposti kun ei ole kokoaikaa kiinni puhelimessa)

5. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Tällä hetkellä myynnissä olevien kamerakännyköiden optiikka ja kuvausominaisuudet ovat niin rajoittuneita ettei kuvanlaatuun vaikuta muutama naarmu tai likaläikkä linssissä.

Nyt kun megapikselikamerat alkavat yleistyä niin jotain merkitystä voi suojalla olla. Tosin ei välttämättä vieläkään hirveästi. Eri asia tietysti jos onnistut aina päällystämään linssi paksulla kerroksella sitä itseään.

6. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Niin no se vaikuttaa täsmälleen yhtä paljon kuin rasvainen sormenjälki 5 megapikselin digikamerassa eihän sillä ole mitään merkitystä paljonko pikseleitä on värkissä.Kyllä mulla ainakin on monta kuvaa menny pilalle ku ei oo hoksannu puhdistaa luurin linssiä ennen kuvanottoa.Ei voi ku ihmetellä ettei yksinkertaista suojusta voi laittaa.

7. SatanuS

Tykkäykset:
    0
    Ööö... et sitten viittinyt tsekata Nokian ensimmäistä kamerapuhelinta??? Nokia 7650:ssa ON linssisuojus

8. JAT

Tykkäykset:
    0
    Muistaakseni vapaalla.org-sivuilta ladattavissa oleva Pinkoodi-lehti sisältää juossain numerossa ohjeet teeseitse linssinsuojaan. http://www.vapaalla.org/?pinkoodi (2. numero)

Laittoivat ohuemmaksi leikatun palan korvatulppaa linssin eteen kaksipuolisen teipin avulla.

Toki kiinteä ratakaisu olisi aina parempi. Yhdessäkään nokiassa sitä ei ole, vaikka ainakin 5140 sitä voisi kaivata...

Edit: olipa löydetty suojus Nokiastakin ^^

9. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Niin eihän siinä mitään varsinaista suojusta ole vaan kameraosa jää piiloon ku se painetaan kokoon.Mä puhuin linssin eteen vedettävistä suojista.

10. SatanuS

Tykkäykset:
    0
    No kyllä se suojaa sen linssin erittäin hyvin, olen itse omistanut kyseisen puhelimen... eli voitanee puhua linssi suojuksesta.

11. ColonelFoxhound

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Huawei Honor 6 Plus
    No ainakaan 6260 ei linssinsuojusta kaipaa, koska kamera on hyvässä paikassa kännyn sivussa. Ja eihän se naarmuunnu jos se on kotelossa eikä taskun pohjalla avaimien kanssa ;)

12. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    SE S700:sta löytyy kuten mainittu, ja Siemens M65 myös, SE K500...liukuläppätyylisistä monissa kamera suojautuu jnejne...

13. Nemesis-88 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    8
    Puhelinmalli:
    Nokia Lumia 1020
    No suojaapahan kuitenkin sitä kameraa naarmuuntumiselta ;) Eikös SE K500i:ssä ollu joku suojasysteemi sen kameran edessä joka on vedettävä pois jos aikoo kuvata?
    Ohan myös Nokia 6650:ssakin linssin suoja.
    E: K700i onkin jo mainittu.

14. jannyman Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    0
    Juu niinpäs näyttää olevan tossa 6650 todellakin sellainen linssinsuojus mitä kaipaisin muihinkin malleihin.Jostain syystä vaan jättävät pois.

15. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Yleistynevät puhelimissakin nuo linssinsuojat sitä mukaa kun tarkkuudet kameroissa kasvavat. Joskus kun Eurooppaankin saadaan edes 2 megapikselin kamerapuhelimia, niin luultavasti niistäkin jo löytyy enemmän suojia linsseille kuin esim. VGA-kamerakännyistä. Puhumattakaan 3 megapikselisistä...joskus vuonna 2006. ;)

16. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    x600:ssa on periaatteessa linssinsuojus, kun kameran saa käännettyä puhelimen sisään.

17. Guest Vieras

Itse ainakin unohdan K500:n linssinsuojuksen aina auki että se siitä hyödyllisyydestä.

18. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    Ja onko se sen puhelimen vika? :D Syytä itseäsi, jos valitat että on huono, kun et itse hyödynnä laitteen kaikkia puolia...

19. Guest Vieras

Mikäs kommentti tuo nyt oli? Ihan pidin itseäni tyhmänä kuule.

20. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    No hyvä sitten.

Jaa tämä viestiketju