1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kamerapuhelimien kamerat

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Blue Joker, 22/1/03.

1. Blue Joker Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 6s
    eli missä järjestyksessä mahtaa näiden puhelimien kameran laatu mennä?
    ja muutenkin kameran ominaisuuksista ja kameran käyttömahdollisuuksista.

Nokia 7650, SE P800, Panasonic GD87.

jos jollain on kokemuksia muista puhelimista missä on kiinteä kamera
    niin saahan niistäkin kokemuksia kertoa.

2. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Laita mulle vaikka yv:nä sun meiliosoite niin lähetän huomenna pari GD87:lla otettua kuvaa.

3. Matkamies

Tykkäykset:
    0
    Juurikin tuossa järjestyksessä. Nokia 7650, SonyEricsson P800, Panasonic GD87.

Nokia on ainoa, jossa on yökuvausmahdollisuus.

SonyEricssonissa on ongelma, ulkopuoliset ohjelmat eivät pääse P800:sen Camera-API (ohjelmointirajapinta) kiinni, eli parempia kuvankäsittelyohjelmia ei tule.

4. Tuom4s

Tykkäykset:
    0
    Mahtaatko Bull tarkoittaa, että Panasonicissa olisi hyvä kuvanlaatu?

5. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole mitenkään huonoja kuvia. Pieniä mutta tarkkoja ja kestävät suurentamista jonkin berran.

6. Malaco

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iPhone 5, Jolla
    1.3650
    2.7650
    3.P800
    4.GD87

7. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Paitsi että Panasonicissa on myös yökuvaus mahdollisuus. Ainoana vakiona Zoom sekä vielä makrokuvausmahdollisuuskin.
    En itse ole kaikkia kokeillut mutta mitä vertailin tuossa 7650 Vs. GD87 kuvia niin saman laatuisia ottavat. Itse sain GD87 otettua jopa yllättävän hyvälaatuisia kuvia kun valaistus vain oli oikea..koulussa loisteputkien alla tuli hyviä kuvia.

8. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Onko GD87 kamera softat muuttuneet? Omat havainnot eivät niitä samanlaatuisiksi sanoisi (no ehkä jos 7650:lla kuvaa pikkukuvia)
    SE:n tuoreilla kameroilla saa hyviä kuvia hyvässä valaistuksessa. (muutoin ei sitten ollenkaan)

9. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Jos gd87 kamera on yhtä hyvä kuin sharpin gx10 niin kuvat ovat yllättävän hyviä.
    P800 kamera on surkea(tarvitsee mielettömästi valoa), 7650 kuvat samantasoisia ehkä parempiakin.

10. jukra Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    W995i
    Enpä osaa sanoa.
    Katselin vain kuvia kun kävin mp-liikkeessä tuota kokeilemassa. Heillä oli koneella sekä 7650:a että GD87:a otettuja kuvia liikkeestä ja ei kauas laatu heittänyt.
    Enpä usko että tahallaan olisi parannettu tai huononnettu noita kuvia kun kuitenkin liike kumpaakin merkkiä ihan päätoimisesti myy.

11. getta48

Tykkäykset:
    0
    Yhdyn järjestykseen.

12. aphc

aphc

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    N900
    Yhtään 3650-mallilla enkä panasonicilla otettua kuvaa en ole nähynt, joten niitä en voi arvioida. Itse olen omistanut 7650:n (myynyt jo pois) ja p800:n. Mielestäni p800:n kuvat ovat huomattavasti parempia, tätä tukevat myös kaikki netissä nähdyt kuvat. 7650:n kuvat näytti siltä kuin ne olisi otettu kossupullon pohjan läpi.

13. manni

manni

Tykkäykset:
    3
    Puhelinmalli:
    iPhone 4
    Ei kannata unohtaa Siemens S55:ttä, pitäisi olla kamerapuhelinten parhaimmistoa sen kuvanlaatu.

14. Nickers

Tykkäykset:
    0
    Tässä on ilmeisesti verailtu vain integroidun kameran sisältäviä puhelimia.

15. Thelmi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Aivan, totta eli siksi voimme sulkea S55:n quickpicin pois tästä. Itse olen nähnyt kuvia 7650:lla, 3650:lla ja P800:lla otettuna ja voiton vie 3650. Huomattavasti paranneltu kamera, kuin mitä 7650:ssa. P800 seuraavana, silläkin otetut kuvat ovat kelpo kuvia, mutta 7650:n kameran kuvat eivät juuri huikeita ole.

16. sovelias Vuoden foorumilainen -06/-05/-03

Tykkäykset:
    363
    Oletko paljonkin kuvannut noilla?
    Totta että 3560:n kameraa voi sanoa kohtuulliseksi.
    7650:lla on erittäin vaikea saada hyviä kuvia, mutta sillä saa laajoissa olosuhteissa käyttökelpoisia kuvia.
    p800lla saa hyvässä valossa varsin kelvollisia kuvia. muutoin (esim käytännön sisä oloissa) ei juuri ollenkaan.
    7650ssa käytettävyys paras, toki muistia p800/3650ssa eniten, jos sen kokee tärkeäksi.
    Mikä ihmeen hinku on kaikki pistää paremmuus järjestykseen, kun harvoin sen voi tehdä.
    En ole käyttänyt, netissä liikkuneet kuvat ovat varsin kelvollisia, mutta ei se kerro miten käytännössä.

Panalla saa erinomaisia MMS viestin/ näytöntaustakuvia.

17. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Laitan pari tänään otettua kuvaa, ovat .png-formaatissa (mitä se sitten meinaakin)... Ainakin vievät enemmän tilaa kuin parhaimmat jpg-kuvat. :eek:)

[​IMG] [​IMG] [​IMG]

18. Aero

Tykkäykset:
    0
    Tuota järjestystä ei voi hyväksyä, 3650 ei ole myynnissä. Ihan yhtähyvin voidaan laittaa sitten vaikka Neonode kärkeen + kymmeniä japsimalleja.

Panasonicilla otetut kuvat riittävät vallan mainiosti laadultaan, koska ainakin itse katson niitä vain kännyltä. Kun koneelle vie, niin kestävät suurentamista, muttei ihan 640x480. Olen tyytyväinen tähän kameraan, enkä kaipaa parempaa, sillä kamera ja puhelin ovat kaksi eri asiaa :) ja käytän tätä kameraa vain mms-viesteihin. Ja puhelimen näytöllä ne kuvat näyttävät paljon paremmilta mitä esim. 7650:n näytöllä!

E: loppuenlopuksi tuskin kukaan kehittää niitä kännyllä otettuja kuvia (vielä), joten varmastikkin monelle riittää se, että saa vaan näytötä todella hyvin selvää (ja siinä GD87 hakkaa nokiat)

19. bull Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Aika lailla mun mielipide... :eek:) Tällä kameralla tulee näppäiltyä sellaisia tilanne-kuvia. :eek:) Eipä noilla 7650:lla tms parempia kuvia voi ottaa. Eli kunnon kuvat tullaan varmaan vielä jokusen vuoden ottamaan ihan "oikeilla" kameroilla.

20. JPJ Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    7650:lla on todella kätevä napsia kuvia.. Yökuvamahdollisuus on todella hyvä.. Joskin kuvatessa tulee mieleen entinen TVTV:n yöchätti eli kuva päivettyy silloin hitaasti..
    Puhuttiin niistä zoomeista.. Panan zoomillakaan ei mielestäni tee yhtikäs mitään. Voihan 7650:aankin hakea netistä zoomin. Sekään kyllä ei ole mitenkään laadukas..

Sanoisin että järjestys on..
    7650
    Gd87
    P800

Jaa tämä viestiketju