1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kalenterin synkronointi ja PC-yhteyssoftat yleensä

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja hepeli, 26/9/03.

1. hepeli

Tykkäykset:
    0
    Uuden puhelimen hankinnassa olisi minulla keskeisenä kriteerinä kalenterin laatu sekä puhelimen hallinta PC:ltä. Tässä pari kysymystä niistä.

Useasta mallista löytyy Outlook-synkronoitavat kalenteri ja osoitekirja. Tarkoittaako tämä sitä, että itse PC-yhteyssofta, kuten PC Suite Nokian tapauksessa, ei sisällä näitä, vaan täytyy ostaa Microsoft Outlook?

Entäpä nuo yhteyssoftat ylipäänsä, kun myös ainakin Sony Ericssonilta ja Siemenssiltä löytyy omansa. Kenellä on monipuolisin tai muuten vaan paras?

2. ebo Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Outlookia ei ainakaan Nokian ja Somy Ericssonin puhelimien mukana toimiteta, joten se on oltava synkkausta varten. Tuon lisäksi synkronointi onnistuu SyncML-tekniikkaa hyödyntäen, mutta sille en ole nähnyt missään vielä tukea kuluttajatasolla.

Osa tukee myös muita ajanhallinta- ja sähköpostiohjelmia kuin Outlookia, muttei niitäkään puhelimien mukana toimiteta. MS Outlookia olen nähnyt toimitettavan lähinnä Pocketpc-laitteiden kanssa.

Kalenterin, osoitekirjan ja tehtävälistan synkkaus on onnistunut kokemusteni pohjalta hyvin esmes Nokia 3650/7650:lla, Series 40 -sarjan luureilla esmes Nokia 6610/6800/7250i, Sony Ericsson P800/T610:lla jne.

Eroja softissa kuitenkin on, esmes SE T610:n mukana tulee vain Outlookin kanssa synkkaus, eikä kunnollisia hallintaohjelmia pc:hen, kuten taas P800:n mukana toimitetaan.

Monipuolisimmat kalenteriominaisuudet sekä hallinta- ja synkkausasoftat ovat olleet kokeilemistani nokialaisista ja sonyerkeistä P800:ssa.

t. tero

3. hepeli

Tykkäykset:
    0
    Juu epäilemättä noi älypuhelimet on etopelejä tässäkin suhteessa. Ei vaan ole varaa sellaiseen. Käytännössä taistelen mallien SE T68i, SE T310, ja N 3100 välillä. Mietin vaan, että olisko olemassa Outlook-muotoon tallentavaa ilmaista kalenteria - tallentaahan OpenOfficekin Word muotoon. Tietääkö kukaan?

Jaa tämä viestiketju