1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kaksi laskua - yksi viite - miten toimia?

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja jr8008, 1/1/05.

1. jr8008

Tykkäykset:
    0
    Elisa on lähettänyt kaksi laskua.
    Laskut koskevat eri liittymiä, joiden omistaja on sama.
    Niissä on eri laskunumerot mutta laskujen viitenumero on sama.
    Myös eräpäivä on sama.

Saman viitenumeron takia vain toisen laskun maksu menee läpi verkkopankissa.

Miten asiassa kannattaa toimia?

2. veikko

veikko VIPpi

Tykkäykset:
    2636
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+
    Voi olla huono neuvo, mutta minä laittaisin sille viitenumerolle maksettavaksi määräksi noiden kahden laskun yhteissumman.

3. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Ehkä kannattaisi ottaa yhteyttä Elisan laskutukseen?

4. remedy

remedy Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Juurikin näinhän se on tarkoitettu.

5. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Voit maksaa laskut erikseen tai kokonaissumman samalla viitteellä.
    Olen tarkistanut asian Elisan aspasta.

Syy, miksi Elisa lähettää eri käyttäjien laskut erikseen on se, että liittymän omistaja voi näppärästi antaa käyttäjän laskun hänelle itselleen, jos hän haluaa maksaa sen itse.

6. Pakana

Tykkäykset:
    0
    Mielenkiinnosta, missä verkkopankissa tuo ei onnistu?

Olen joskus näpyttelyvirheen takia pistänyt heti perään menemään samalle tilille samalla viitteellä muutaman euron lisää.

7. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ainakin Osuuspankin Kultarahassa voi samalla viitteellä maksaa vain yhden maksun per päivä, joten jos tarvitsee maksaa uudestaan, niin eräpäivä pitää laittaa eri päivälle.

8. Juzt Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    133
    No jos välttämättä haluaa pistää eri maksuina niin pistää ensimmäisen eräpäiväksi tämän päivän, ja toisen eräpäiväksi huomisen. Eihän sen eräpäivän tarvi maksaessa olla sama kuin laskussa

Ja samalla voinee maksaa myös, eikös ainakin suurimmalla osalla operaattoreista ole periaatteessa luotollinen tili sen viitenumeron takana, jonne voi maksaa periaatteessa mitä summia haluaa (ja nämä vähennetään sitten myöhemmistä laskuista).

PS. Nordealla ainakin voi maksaa samalla viitenumerolla, joskus maksanu esim. muutaman osamaksuerän kerralla niin että on ollut kaikki tiedot summaa myöten samoja eikä mitään ongelmaa.

9. svengaaja

Tykkäykset:
    0
    Ei voi pitää paikkaansa. Olen maksanut yli vuoden 3 Elisan laskua osuuspankin kultarahassa kerralla samalla viitteellä, samalla eräpäivällä. Eli onnistuu.

10. BuZu Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Sen verran pitää korjata, että kyllä se onnistuu, jos laskun naputtelee uudestaan.
    Pelkästään toistuvan laskun eräpäivää korjaamalla sitä ei saa laitettua uudestaan samalle päivälle.

Jaa tämä viestiketju