1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kakkospuhelin / lomaluuri

Keskustelu osiossa 'Minkä puhelimen ostaisin?', aloittaja Mitro, 5/5/16.

1. Mitro

Mitro Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Hei,

Työnantaja tarjoaa ykköspuhelimen, joten olen sen rinnalla pitänyt kakkospuhelimena vanhempaa Nokialaista sekä Samsungin wifi-tablettia. Tablettia tulee käytettyä päivittäin, mutta puhelinta melko harvoin lähinnä lomalla yms, kun haluaa olla työasioista kokonaan erossa. Hiljattain noksu kuitenkin kävi pesukoneessa, joten se pitää korvata. Ja kun tablettia tulee käytettyä myös pyöräillessä "navigaattorina", niin senkin voisi jo päivittää, kun uudemmissa vaikuttaa testien mukaan olevan sekä kirkkaudeltaan että kontrastiltaan paremmat näytöt. Tab 2 on auringonvalossa melko kehno, kun oon verrannut esim yhtä vanhaan Nexus 7:ään (2013).

Tuon novellin perään ne ominaisuudet, joita itse eniten arvostaisin tulevassa puhelimessa:
    - Hyvä näyttö ulkokäytössä
    - Näyttö 5...8"
    - Akun kesto

Muita toiveita:
    - Jonkinlainen roiskevesi-/pölytiiviys
    - 2 sim-korttipaikkaa ulkomaakäytön varalle

Sen vähän mitä itse esim. Gsm-arenan testejä olen tutkinut, niin Huawei Honor 4x ja Sony M4 aqua on saaneet kehuja näytön kirkkaudesta ja kontrastista. Samoi taisi olla viime mikrobittissä tuo Honor 4x ja sai hyvät arvostelut. Molemmissa on vain 8G sisäistä muistia, mutta se ei liene este vaan enemmänkin haaste. Pitää kartat ja spotifyn offline-musat laittaa muistikortille

Oisko mainituista puhelimista kommenttia? Tai parempia suosituksia? Hintaa ei sinänsä ole rajattu, mutta ei ihan high-end-luurien hintoihin viittis mennä.

Jaa tämä viestiketju