1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kainalokotelot

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja -JL-, 19/9/08.

1. -JL-

Tykkäykset:
    0
    Olen nyt tässä kokeillut googlailla ja kysellä erinäisistä paikoista noita kainalokoteloita.
    Valmistaako/toimittaako kukaan enää kännyköiden kainalokoteloita?

2. -JL-

Tykkäykset:
    0
    Eikö kenelläkään ole tietoa?

3. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    Ei ole pitkään aikaan osunut silmään uusia kainalokoteloita.
    Itse onnistuin ostamaan pari vuotta sitten läheisen halpahallin alelaarista "Godfather" -henkisen kainalokotelon.
    Kunnon nahkakotelo säädettävillä hihnoilla. Siinä on hyvä kantaa mukanaan Communicatoria ja on mielestäni tyylikäskin, kuin asekotelo mutta puhelimelle.

4. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Tuollaisen (sivun alareunassa) tilasin itselleni suht kalliin version E90, mukaan kuuluu vyökotelokin. Laadukas tuon pitäisi kuitenkin olla, Vega on ilmeisesti suhteellisen tunnettu asekoteloiden valmistaja joten materiaalin pitäisi olla kunnollista..? Tosin suhteessa puhelimen hintaan ei se sitten ole kuin yhden ulkonäytön hinta ja työssäni niitä kolhuja vyöllä tulee jatkuvasti.
    Varoituksen sanana; tilasin kotelon elokuun alussa mutta en ole sitä vieläkään saanut. PayPal reklamaatioon myyjä vastasi että valmistaja on sen lähettänyt, vaan pakettia ei ole kuulunut. Tänään juuri muutin reklamaation valitukseksi PayPalille. Odottelen nyt sitten pakettia tai rahoja takaisin..

5. Xenonit Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    140
    Puhelinmalli:
    1520 &Totaalisen Saunalahti.
    Vaihtakaa otsikkoa!

Luen aina et kainokotelot!

6. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    Toi sun tilaama kotehan on pirun hieno! Toivotaan nyt vain että tulisi perille saakka.

7. -JL-

Tykkäykset:
    0
    Jep, komea olisi tuollainen kotelo.

8. Tanjuzka

Tanjuzka Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    10
    Puhelinmalli:
    Iphone 5S
    instmatilla oli aikoniaan mitä itsekin olen käyttänyt joskus kommun kanssa, en tosin tiedä valmistaako he enään..

9. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Jeps, nyt oli tullut. olin vain parin viikon työreissulla ja tänään sitten sain paketin käsiini. Laatu on sitä mitä odotinkin, eli hyvää ja viimeisteltyä. Malli on siis kummalle puolelle tahansa laitettava kainalokotelo joka sitten puhelimen puolelta kiinnitetään vielä vyöhön. Itse puhelimen kotelo on irroitettava ja mukana tulleella klipsillä sen saa sitten siirrettyä/muutettua vyökoteloksi. Lisäksi kotelon voi luonnollisesti vaihtaa eli ostaa vain pelkän puhelinkotelon mahd. toiselle puhelinmallille. Kotelo on laadukkaan tuntuista ja tukevaa nahkaa, joten se antaa suojan kolhuilta jo itsessään, mutta tuo kainalo on suojainen paikka jossa puhelin on lämpöisessä ja kuitenkin yhtä helposti otettavissa kuin esim. povitaskusta. Myös värinä riittää hälyttämään vaatteiden alta. Suht tyyrishän tuo oli, mutta hintansa väärti, IMO!

Katsoin muuten paketin postileimat ja olivat lähettäneet vasta 19.9. eli reilusti sen jälkeen kun olin asiasta reklamoinut PayPalin kautta 3.9. ensimmäisen kerran.. noh, pääasia että tuli! Tiedä sitten oliko ensimmäinen(?) lähetys kadonnut matkalle vai mikä oli ongelmana..?

10. -JL-

Tykkäykset:
    0
    Kuvia olisi kiva nähdä. Ja hintakin olisi kiva tietää, jos vaikka yv:nä jos et muuten kehtaa.

11. rare

rare

Tykkäykset:
    3
    Joo. Kuvia vaaditaan.

12. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Hinta oli posteineen 66,5 euroa punnan silloisella kurssilla. Kuvia on hieman hankala itse yrittää ottaa, ainakin päälle laitettuna. Toki voin koittaa räpsiä jotain tarkempia lähikuvia itse tuotteesta kunhan kerkiän ottaa ja uppia jonnekin. Mutta voin kyllä suositella laadun puolesta, ei mikään Hong Kongin räpellys vaan ihan ammattityötä. Olen itse ammatissa jossa laatu menee aina hinnan edelle ja tästä täytyy sanoa kyllä vain hyvää. Harmi vaan että myyjästä jäi hieman hampaan koloon, jos noita saisi vain ostettua jostain muualta, mutta hra Google ei ainakaan tiennyt muita jotka suomeen asti toimittaisivat..?

Mikäli niitä kuvia oikein vaaditaan, niin tuossa alkuun.. ;)
    Nuo pikkuosat kuvassa olivat minulla valmiiksi kiinni, ovat ruuvikierteellä olevia "neppareita" joilla säädetään hihnojen pituus. Laitimmaisena oikealla alhalla on vyöklipsi pystyasentoa varten, itse kotelossa on nahkainen läpivienti vaaka-asennusta varten. Lisäksi puhelimen kotelo on suht tiukka puhelimelle ja ylitaitettavan nepparilenkin sen päältä saa pois, niin itse otin sen pois haitoilta ja puhelin pysyy kyllä kainalossa pikoillaan pystyasennossa olevassa kotelossa ilman sitäkin. Varsin paljon säädettävissä ja omiin tarpeisiin muokattavissa siis.

Olkain kotelon puolella on pehmoista ja ohutta, mutta tukevaa nahkaa ja toisella puolella tekstiili-"kuminauhaa". Ristilevy selässä joustavaa muovia. Varsin mukava päälle puettuna, ja tuskin hetken pitämisen jälkeen edes huomaa. Kun googlella haeskelin tuota "Vega holsters", tuli vastauksia pääasiassa asekoteloista, eli ammattitaitoa löytyy. Monien maiden viranomaiset ja armijat käyttävät noita Vegan tuotteita.

Kun tarkemmin tuota katselin, niin tuohon saanee varmaan kiinni sitten vaikka muitakin yleismallin vyökoteloita sitten myöhemmin, kun nykyisestä puhelinmallista aika jättää.

13. ajs Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    195
    Otetaanpas hieman takaisin tuota kuvausta. Eli tuo on tarkoitettu vasempaan kainaloon. En sitä ensin edes kokeillut oikeaan kun vasen on oikeakätiselle se luonteva paikka. Kun sitten kokeilin oikeaa, ei se ainakaan suoraan sinne mennyt. Pari osaa irroittamalla (nepparit) sen sinne saa, mutta yhden osan joutuu laittamaan nurin päin (se ei tosin haittaa kun sen huomaa vain siitä että nahkapinta on "nurjalta" puolelta harmaa ja päältä musta).

Jaa tämä viestiketju