1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kaikki kytkyt boikottiin

Keskustelu osiossa 'Operaattorit', aloittaja J.J-75, 16/1/08.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801167057071_uu.shtml

Paha PETTYMYS

Paljon tyytymättömiä

Iltalehden nettikyselyyn vastanneista suurin osa on tyytymättömiä kytkykauppaan. Kaksi vuotta sitten alkanut käytäntö koetaan monimutkaiseksi ja hankalaksi.

Niin myös veljeni ongelmat (ratkaisu Sonera purkasi kaupan, vasta kun kuluttajaneuvoja painosti) ja monet muut jotka ovat kyselleet... Neuvoni on, älkää ottako sitä hemmetin kytkyä. Säästytte ongelmilta. Multa on tosi paljon kyselty kans noista kytkyistä, ja voin sanoa, että silloin kun lakiuudistus niiden osalta tuli, ja se sallittiin, laitoin ketjun, jossa moitin koko kytky ideaa ja mitä siitä seuraa. Se haukuttiin, kuinkas nyt suu pannaan, meneekö kiinni? Se että MPF:ssä osaa porukka, ei riitä. Oikeasti on ihmisiä jotka ei tajua edes mitä sana kytky tarkoittaa ja 3g ja mimmosiin kauppoihin se antaa mahdollisuuden. Alunperin kytky idea tuli Etelä-Euroopasta ja muista maista. Kuluttajapuoli Suomessa piti asiaa arveluttavana myös silloinkin, eikä myöskään suositellut... Nyt olette saaneet mitä olette halunnu, ison kasan ongelmia. Boikottiin koko paska kytky sanon minä. Olkoot mikä hyvänsä myynnissä luotolla.

2. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mulla on kytky (EI Soneran) ja olen ihan tyytyväinen valintaani.

3. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Et voi olla tyytyväinen koska JJ on sitä mieltä että siitä seuraa vain ongelmia.

Tyypillistä typerää yleistämistä taas koko ketjun aloitus.

4. kimmo Vieras

Täysin samaa mieltä jaskan kanssa..roskiin koko ketju, juttu sitäpaitti jo linkattu muuallekin, mistä voisi kanssa poistaa muutaman viestin.

5. JPW™ Vieras

Itse olen myös tyytyväinen Saunalahden kytky asiakas. Ei ole tullut mitään lisäkustannuksia/yllätyksiä.
    Puhelimen välityksellä en solmisi mitään sopimuksia, enkä ostaisi mitään, kuten tämä henkilö oli tehnyt.
    Ja tilasin juuri uuden kytky puhelimen Saunalahdelta, liittymän kk-maksu 0€. =)

6. aimo Vieras

JJ:n viestit boikottiin!

Itsekin olen kokeillut yhtä kytkyä ja ihan tyytyväinen olen. Tämän ketjun voisi tosiaan nakata roskikseen.

7. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Niinkö... mites jos vaikka alottasitte kyselykierroksen niiltä joita kusetetaan.

8. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Oleppa hyvä... miksi muut ei ole tyytyväisiä? Eikö asiasta voi edes puhua? Olethan "mainostanut" olevasi 2 foorumissa modenakin... kummaa yleistämistä. Eihän kukaan operaattoreitten kimppuun ole koskaan uskaltanu hyökätä kuin minä ja suoraan ja selättäny monestikin. Arvostelua on tullut senkin edestä. Se ei mitään auta kun sitä vaan puhuu monikin kuinka se on huono, koko kytky soppari, kellä mikäkin... kimppuun vaan ja operaattorit ahtaalle.

9. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Voi herttinen sentään... tunnen 5kpl eri operaattoreiden kytkyasiakasta, kaikki ovat erinomaisen tyytyväisiä valintaansa, vaikka olen asian toistakin puolta heille selvittänyt. itse en kytkyä ole ottanut kun ei tarvetta ole.

"Kuunnelkaa minua niin pelastutte!", tuntuu olevan JJ:n motto. Aloita oma tv-show kunnon saarnaajien tyyliin.

edit: ja mikä tässä kytkykaupassa nyt on niin erikoista? Samaahan se on kaikessa kaupanteossa, aina on tyytyväisiä, tyytymättömiä ja kusetetuksi itsensä tuntevia. Mikset siis boikotoi vaikka määräaikaisia vuokrasopimuksia?

10. J.J-75 Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    230
    Joopa joo.. se ei auta jos valittajia on todella runsaasti ollut kuluttajapuolellakin. Mä en mitää saarnaa, olen vaa sanonu, "et siinäs näitte mitä vaikutuksia tuli".

No siitä on puhuttu sataan kertaan jo, mikä siinä mättää... Kaikki eivät sitä ymmärrä ja ehtoja, ja osaa hahmottaa edes mistä semmosessa on kyse. Suotta ne ei kuluttajapuolellakin ole varotellu mikä hemmetin ongelma "luotollisissa" jutuissa on aina. Lisäksi myydään ei oota, mikä on ihan älytöntä. Myyntimiehiä värvätään myyjien irvikuviksi jotka ei tunne alkeellisintakaan tapaa toimia rehellisesti. Myymästään joutuu aina vastuuseen myyjäkin, jos asiakas ei ole tyytyväinen. Kaupoissa lojuvat puhujanpöntöt, ovat pahimpia paikkoja.

Kun en tartte tehdä sellasia, ikinä ei ole ollu... onhan se tietynlaista boikotointia sekin.

11. jaska915

jaska915 Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    89
    Puhelinmalli:
    Z5C
    Niin, tyhmiä/ajattelemattomia/impulsiivisia ihmisiä tulee löytymään jatkossakin, asiasta riippumatta. Samoin valittajia. Minkäs sille voi.

Lisäksi kannattaa miettiä kuinka moni näistä "tyytymättömistä" on niitä jotka ovat käyttäneet kytkypakettia vaikkapa vuoden ollen oikein tyytyväisiä, mutta sitten oma elämäntilanne tms. muuttuu, ja näin kytkystäkin tulee huono diili josta pitää valittaa kaikille vastaantulijoille? Ja kaikki tietenkin on operaattorin syytä.

Epäselvää kuitenkin on miksi kytkykauppaa nyt sitten pitäisi alkaa jotenkin erikoisesti "boikotoimaan"? Vai kurkisteleeko sieltä puun takaa taas se ammattivalittaja?

12. Masteri Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Puhelinmalli:
    iphone4 16GB Black
    Täällä tyytyväinen N70 Soneran kytkyasiakas, ei ole mitään ongelmaa ollut. Syksyllä tulee kaksi vuotta täyteen laitteen kanssa.

13. miqu80

Tykkäykset:
    4
    Tyhmiä saakin kusettaa.
    Ite olen ollut tyytyväinen kytkyihini.

14. O.J. Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    108
    Suurin osa kytkyn hankkijoista lienee tyytyväisiä, mutta (sivusta seuranneena) kyllä niitäkin löytyy, jotka ovat kironneet sen alimpaan helvettiin. Itse pysyn noista erossa, mutta jokainen tehköön, kuten haluaa.

15. MEW3

Tykkäykset:
    0
    Eikö tässä juuri ole hyvä syy pysyä kaukana koko pyydyksistä? Eikä tarvitse olla yhtään tyhmä, harkitsematon tai impulsiivinen. Mutta ottakoon kytkyn kuka katsoo sen itselleen sopivan, minä en ota.
    Mutta kukapa näistä mistäkin "oikean" tuomion antaa. Mun mielestä "perkeleestä" oleva pikavippitoiminta senkun kukoistaa ja kasvaa, nettipokerin pelaaminen halutaan estää. Justjoo. :( Kumman aiheuttamasta taloudellisesta ahdingosta ainakin lehdis on kirjotettu enemmän, mun mielestä pikavippien tuottamista ongelmista.

16. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Imo kytky on ihan jees :D ottaa vaikka sen operaattorin halvimman liitttymätyypin X, siihen kytkypuhelimen Y (lukitksemattomana tietenkin) ja näinollen ei sitoudu juuri mihinkään.

Oma numero on edelleen vapaa ja saa suhteellisen helposti laadukkaan luurin. Kuinkamoni on oikeesti valmis ottamaan vaikkapa n95:sen käteisellä suoraan? En tunne montakaan ihmistä jotka olis valmiita maksamaan 600e luurista kertakaupalla, mutta tunnen moniakin joille 25e lisämaksu luurista ei ole mikään ongelma.

Tietysti on aina näitä joiden raha-asioiden hoito ei ole koskaan ollut järkevää ja nämä apinat on yleensä niitä jotka ostaa kaiken osamaksulla, vetää kulutusluotot tappiin, visan tappiin ja maksavat tuloihin nähden aivan liian suurta asuntolainaa.

Perustallaajalle ihan ok systeemi. Ja en kyl usko et kenenkään talous kaatuu siihen et maksaa luurista n euroa kuukaudessa.

17. *nettimatti*

Tykkäykset:
    0
    Se vaan että esimerkiksi jos ostat käyttöluotolla niin se on veronalaista velkaa ja luetaan verokortissa ihan vähennettäviin osinkoon,joten on siitä luotto kortista jotain hyötyä =)
    tosin kytkykauppa tuotetta et saa verovähennykseen vaan maksat sitä 2.v. kiltisti...

18. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mitäpä verottaja maksaa sinulle käyttöluotosta?

19. *nettimatti*

Tykkäykset:
    0
    Verokortissa luoton määrästä saa korot vähennykseen,ja riippuen mitä ostaa niin myös hankinta vähennykseen..

20. tonttu

tonttu Supermoderaattori

Tykkäykset:
    3462
    Puhelinmalli:
    iPhone 6S
    Mitähän sinä nyt höliset?

http://vero.fi/nc/doc/download.asp?id=2250;52154

VÄHENNYSKELVOTTOMAT KOROT

Vähennyskelvottomia ovat esimerkiksi kulutusluottojen
    korot.

Viestiketjun tila: