1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kahden ihmisen välinen kauppa

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Jupex, 23/4/06.

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.
  1. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Menin myymään kaverille puhelimen. 3kk sitten kun myin puhelimen, niin takuuta oli n. 4kk jäljellä eli joskus toukokuussa pitäisi puhelimen oman takuun pääättyä. Tästä asiasta kaverille mainitsinkin. Takuulappua en älynnyt tonkia / kaveri sitä sen kummemmin vaatinutkaan.

Sitten puhelin meni "rikki" kuten kaverini asian ilmaisi. Ajattelin sitten olla reilu ja lunastaa puhelimen takaisin, vaikka kaupasta oli aikaa 3kk. Sovimme että hyvitettävä hinta on 20 e alhaisempi, koska kaveri on kuitenkin käyttänyt puhelinta 3kk ajan, ja joudun sen huollattamaan. Ja myymään uudelleen mahdollisesti alemmalla hinnalla.

Totesin puhelimen saatuani, että eihän tässä mitään vikaa ole .. todennäköisesti joku softajuttu tjsp. koska luuri latasi ihan ok. Puhelimen takuu oli juuri päättymässä / päättynyt, ja koska se tuntui toimivan niin ajattelin että myyn sen as is kunnossa, ilman takuuka (koska kuitti on hukkapiilossa ja takuuta pari viikkoa - 1kk jälellä) eteenpäin ja maksan kaverille sen sovitun 120e.

Tällävälin kaveri oli keksinyt että puhelin tulee huollattaa ja hän myy sen kaverilleen. Kerroin että se voi olla hieman vaikeaa, jos kuitti on hukassa. Tästä kaveri veti palkokasvit nokkaan ja sanoi että mä kusetan ja huijaan jne. ja että pitääkin yhtä-äkkiä maksaa koko kauppasumma takaisin.

Kumpi summa mun on kaverille maksettava 120 vai 140?

2. viude Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mielestäni sinun ei olisi tarvinnut purkaa kauppoja ollenkaan, koska aikaa on jo 3kk kulunut kaupoista. Se on myyty mitä myyty. Itse en ainakaan purkaisi kauppoja. Mutta kukin miten haluaa...

3. Peppokani Vieras

Ootko varma, ettei tää oo joku Kauniiden ja Rohkeiden juonikuvio? ;)

No, minä alunperinkään olisi kauppaa lähtenyt purkamaan. Mutta koska purit, niin sanot "kaverillesi", että kauppa on nyt purettu ja sillä siisti. Kummaa vatvomista on kyllä tuo teidän kaupankäynti :)

4. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Joo niin kauppa on kyllä purettu .. siinä ei mitään :D mutta kun kaveri tuntuu olevan sitämieltä että mun tulisi kärsiä mahdollinen arvon aleneminen kipeenäni. Eli koko kauppasumma vaan takaisin, mikä ei reilulta kuulosta.

5. Senior_TG

Tykkäykset:
    0
    kannattaa valita kaverit vähän paremmin....

6. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    heh joo :D oikeessa ootte :) menin lupaamaan että maksan 140 takas koska toi nainen uhkas mustamaalata mua kaikissa tietämissään forumeissa, missä mahdollisesti vois kaupata elektroniikkaa. En jaksanut ottaa riskiä koska hää voip oikeesti toiteuttaa uhkauksensa. Mut jotenkin tuntuu ettei meillä oo enää hirveesti asiaa toisillemme :D

7. hiphei Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Ei ole mitään syytä maksaa enempää takaisin. Olet omalta puoleltasi suostunut maksamaan ostohintaa hivenen vähemmän takaisin. OK. Mitään muita perusteita ei ole kenelläkään näiden faktojen perusteella vaatia mitään. Jos olet jo suostunut (ilmeisesti suullisesti), niin ei sekään välttämättä sitovaa ole, mikäli käyty keskustelu on ristiriitainen eri osapuolten suhteen ja keskustelusta ei ole muuta dokumenttia todisteeksi (nauhoitettu).
    Edit: Kaikki uhkaukset on syytä kyllä kirjata ylös ja tallentaa ;)

8. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    No siis on siellä irkkilogia jne. mutta siis oikeesti elämä on liian lyhyt moiseen paskaan... jos kaverista tuntuu että on liikaa ystäviä, ja niistä pitää päästä jotenkin helposti eroon niin hyvä juttu, meikäläisestä pääsi eroon. Mun taskuun kustaan vaan kerran.

9. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Minä en olisi ainakaan puhelinta takaisin huolinut enää 3kk jälkeen. Ohan se nyt päivänselvä asia, että vastuu puhelimesta siirtyy uudelle omistajalle jo tuossa ajassa.

10. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Niin, sen olisinkin ollut järkevin temppu heti alussa ... mutta kun kyseessä OLI hyvä kaveri niin ajattelin olla reilu. Mutta ei siitä sen enempää ... reiluna oleminen ei kannata.

Mitenkäs se badding lauloikaan:"Naisiin ei voi pieni poikanen luottaa" jne. Noh tästä eteenpäin kohtelu on sangen kylmää. Pitäköön kivaa yksinään.

11. kimmo Vieras

Tietämättä tarkemmin tuosta "viasta", mikä puhelimessa kaverisi mukaan oli, niin itse olisin koittanut tarjota luuria takaisin, kun/jos olisin sen todennut täysin toimintakuntoiseksi. Koititko sellaista vaihtoehtoa?
    Omasta mielestäni olet toiminut turhankin reilusti ko "kaveria" kohtaan ja itse ainakin omasta puolestani voisin ajatella mainita kaikissa mahdollisissa foorumeissa tästä ostajasta, enkä välttämättä asialliseen sävyyn.
    Omat pohdintani siis täysin yksipuolisten tietojen varassa tästä kaupasta. Ainahan tällaisten tilanteiden pohdiskelua helpottaisi, kun olisi molempien osapuolten näkemys asiasta.

12. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Tilannehan oli siis se että otin hyvää hyvyyttäni, ihan ollakseni reilu hyvää kaveria kohtaan, tämän risan luurin takaisin. Ajattelin että jäisi molemmin puolin hyvä mieli. Työpaikalla sitten kokeilin luuria ja totesin sen toimivaksi. Ehdotin kyllä muistaakseni luurin palautusta, mutta siinävaiheessa tämä "kaveri" sanoi että ok, jos huollatat luurin. Kerroin että takuu kuitti on hukassa, eli huollattaminen voi olla hituc:n vaikeaa.

Tämän kuultuaan kaveri siis imaisi nokkaansa kassillisen herneitä ja sanoi ... "siä oot kusettaja, valehtelit mulle siitä takuusta ... eli nyt kun tilanne on tämä niin annat 140 takaisin, ja asiasta ei keskustella" Jossain vaiheessa hän muutti taas mieltään ja käski huollattaa sen luurin no matter what ... koska se on hänen puhelin, ja HÄN tahtoo sen myydä.

Oikeesti tää spedeily meni siihen pisteeseen perjantaina että sanoin maksavani 1e kuussa jos ei taskuun kuseminen lopu. Tosi kiva kun kaveri ottaa jokaisen mun lauseen henkilökohtaisena uhkauksena :D Mutta joo jospa se on taas "SE" aika kuusta :)

-edit-
    ei kannata hämmästyä jos tänne tulee sellainen 0 postin tyyppi ja solvaa mua puolen a4:sen verran. En olis yhtään yllättynyt.
    -edit-

13. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Tilanne ohi, motorola huoltaa laitteen :) Imein perusteella sekin selvis.

14. Peppokani Vieras

"Hali, pusi ja ollaan taas kavereita"?
    Eli onko taskusi avoinna uutta pissisatsia varten? ;)

15. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    noh me ei enää olla puheväleissä ja vastaisuudessa myyn kyllä vehkeeni niin pitkälle kuin pippuri kasvaa :D

16. personal jesus Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    Lumia 1520, 930, 640ds, 435, SGS5mini
    No älä nyt SITÄ myy, vaikket sitä tuon mimmin kanssa tarviskaan. ;)

Kuka tarvitsee vihamiehiä, kun on tuollaisia ystäviä. Se muija itse tässä on se kusettaja.

17. Jupex Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Puhelinmalli:
    Joku nokia
    Noh kuten sanottua ... homma on ratkennut ja olemme jopa puheväleissä. Omasta puolestani, hoidin homman päin persettä. Sensijaan että soitin motorolalle ja selvitin kuinka laite huolletaan / opastin kaveria tekemään niin, pakoilin vastuuta, niin ihan suoraan haistatin laitteen ostajalle pitkät :( Ei näin. Etenkään kun tästä ei kuluja minulle tule yhtään, kun laite nyt sitten huolletaan motorolan piikkiin. Toisaalta, kaveri hoiti hommaa omalta osaltaan väärin, koska sain sen kuvan että kauppa puretaan heti alussa. Turha tätä on vatvoa. Case closed. Niin ja opinpahan sen etten myy mitään kavereille.

Modet: Lukkoa tähän :)

Viestiketjun tila:
Ei auki vastauksille.

Jaa tämä viestiketju