1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

Kadonneet puhelimesi

Keskustelu osiossa 'Matkapuhelimet', aloittaja Fujitsu, 2/4/05.

1. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Tehdään tästä yleiskeskustelu kadonneista luureista, kun eräs moderaattori sanoi laittavansa vastedes katoamisilmoitukset roskiin. Mitä luureja olet kadottanut?

Itse olen kadottanut 3650:n joskus hieman yli vuosi sitten ja nyt eilen kadotin 7610:n matkalla kaverilta himaan. Tosin kyllä promillet oli aika korkeella ja kun heräsin, niin keho oli aika ruhjeilla.... ;D Oonkohan pudonnu sillalta :)

Mihin katoamisilmoitus kannataa jättää? Voiko sen tehdä jossain internetissä?

2. saeaetaejae

saeaetaejae Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    ei ole köyhällä varaa kadottaa.

3. veppis

veppis Supermoderaattori

Tykkäykset:
    194
    Jos puhelin on pelkästään kadonnut niin aika omillasi olet. Kotivakuutus saattaa korvata riippuen vakuutusehdoista. Puhelimen häviäminen ei ole myöskään rikos, joten poliisi ei välttämättä ole kauhean innostunut asiaa selvittelemään tai kirjaamaan mitenkään erityisesti.

Yleensä kannattaa kysellä löytötavaratoimistosta tai poliisin säilyttämistä kadonneista tavaroista (riippuu hieman paikkakunnasta). Tietysti oman harkinnan mukaan voi liimailla kadonnut-lappuja kylälle tai spämmäillä jokaiselle asiaa vähänkin sivuavalle foorumille nettiin... ;)

4. nossi Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelimen kadottua kannattaa ilmoitta imei poliisille ja sulkea liittymä.

E: Veppis ehti ensin

5. muokkedee Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    1
    Mikäli puhelin on varastettu (et siis ole sitä itse hukannut), voi www.poliisi.fi tehdä rikosilmoituksen (tai sitten poliisiasemalla). Poliisin sivuilta löytyy myös löytötavaroista tietoa, jos olet hukannut puhelimesi ja joku kansalainen olisi saattanut ottaa talteen.

6. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Tosiaan en tiedä mitä on käynyt, niin en osaa sanoa onko minut ryöstetty vai olenko vaan kaatunut ja puhelin on lentänyt taskusta tms...

7. Anonymous

Tykkäykset:
    0
    Niin ja asiaahan ei yhtään edesauta toi sun silloinen mielentila. Minkäs teet kun et edes tiedä mitä on tapahtunut. Paljonkos tuli otettua :) Kyl muakin potuttais!

8. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Ei tullut kovin paljon otettua. Ehkä 20 annosta, mutta täytyy myöntää, että 3 viikon tauko ilman annostakaan tekee kyllä tehtävänsä :D

9. PoGelius

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    iPhone 5
    Oletko kokeillut soittaa tähän omaan puhelimeesi, jos joku vaikka on löytänyt luurisi ja odottaa, että joku soittaa ja kyselee luurin perään? Joskus ainakin kaverin puhelin löytyi tuolla systeemillä..

10. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Juu, olen soittanut ja puhelin on kiinni.

11. Omenanraato

Omenanraato Tunnettu jäsen

Tykkäykset:
    786
    Puhelinmalli:
    iPhone 6+ 16GB Silver
    ei oo ollu tapana hävitellä 500e luureja

12. juppelis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    9
    Vastaisuuden varalta kannattaisi hommata erillinen kännireissukännykkä, ei sitten harmita ihan niin paljoa, jos se sattuu häviämään tai menemään rikki. Toinen vaihtoehto voisi olla, että vähentää viinan juontia, mutta se ei taida tulla kysymykseen.

Itse hävitin 5 vuotta sitten kännykkäni, kun pääsin armeijasta tai en sitä hävittänyt vaan unohdin linja-auton penkille. Sain sen sitten takaisin, kun reilu solttupoika palautti sen ensin tädilleni ja täti sitten minulle.

13. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Juup, ei muuta kuin lappusia liimailemaan ja 50 Erkkiä löytöpalkkiota, niin varmaan joku jaksaa vaivautua :)

14. TCall Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Enpä ole itse koskaan kännyä hukannut.. Mahtaa kyl ehkä "vähän" ketuttaa. Kannattaa todellakin käyttää jotain toista luuria kännireissuilla, tai jättää kokonaan ottamatta (siis puhelinta mukaan :D ) tai laittaa se vetoketjulliseen taskuun niin eipä huku kovin helpolla.

15. Buddha

Tykkäykset:
    0
    Joku mukava ihminen oli tänä aamuna hukannut puhelimensa juna-asemalle. Lähtipä kuin lähtikin käyntiin ja toimi täydellisesti. Oli mukava piristys krapula-aamulle. Jollekkin sitten vähemmän mukava. :)

16. pahkis Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    2
    Puhelinmalli:
    iPhone5
    Yhtään puhelinta ei ole tullut hukattua; jos tiedossa on ns. reipasta menoa illalla, niin ei ehkä kannata sitä talon arvokkainta puhelinta ottaa mukaan...

17. eh3571

Tykkäykset:
    0
    Ennen kuin hävitit puhelimesi, niin piditkö sitä auki, vai olitko itse sulkenut sen?
    Jos puhelin oli sinulla päällä ja nyt kun soitat siihen, se on kiinnni, niin luultavasti joku on löytänyt/varastanut sen, eikä aio palauttaa sitä...

Niin ja itsee en ole onnistunut hävittämään koskaan puhelinta...
    Köyhällä ei ole varaa hävittää.

18. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    Mitä joku tekee luurilla, joka kysyy 8-numeroista suojakoodia? Kyllä luulisi 50e löytöpalkkion kiinnostavan.

19. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    No aukasee sen koodin tietysti ja leiskauttaa uuden imei-koodin :)

20. Fujitsu

Tykkäykset:
    0
    HEI! Nyt kävi hauska juttu! :D

Joku kakara noin 10v on löytäny mun luurin ja se soitti mulle ja sano, ettei tyydy 50e löytöpalkkioon :D Se soitti tuntemaatomasta numerosta ja löi siten lopuksi luurin korvaan.

Pystyykö poliisi selvittämään teletunnistetietojen avulla, kuka soitti?
    Teen nyt rikosilmoituksen.

Jaa tämä viestiketju