1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

K800i + DNA Matkanetti 384, auttakaa!

Keskustelu osiossa 'Datatuotteet', aloittaja Ropsu99, 3/2/08.

1. Ropsu99

Tykkäykset:
    0
    Terve, Olen uusi näissä mobiilijutuissa ja itseaäni on mietityttäny muutama pikku juttu.

Ostin kannettavan muutama päivä sitten ja hommasin DNA matkanetti 384:n ilman mitään ihmeen usb modeemeja koska itseltäni löytyy K800i matkapuhelin joka toimii 3g verkossa joten tämä nopeus riittää itselleni oikein hyvin työkäyttöön.

Asensin Sony Pc suiten ja liitin kännykän usb kaapelilla kannettavaan.
    Pc suitessa klikkasin "yhdistä verkkoon" ja kännykkä yhdistyy in kivasti mutta nopeus on todella hidas, pätkii hyppii pomppii ja välillä ei toimi ollenkaan. Käytän windows vistaa. Oleskelen kuitenkin espoon keskustassa joten tiedän ihan varmasti että 3g verkko on hyvä tällä alueella mutta jostain kumman syystä pc suite näyttää että se hukkaisi verkon vähän väliä, missä vika?

Luin myös näitä muita viestejä ja huomasin että kännykkää voi käyttää modeemina, mitä tämä oikein tarkoitttaa? Soittaako puhelin jonnekkin ja tuleeko tästä ylimääräisiä maksuja vai meneekö tuo tohon matkanetin piikkiin? Vai tarkottaako tämä lähinnä tuota hsdpa juttua vai miten se nyt kirjoitettiinkaan :)

Viisaat, auttakaa minua :) Onko windows vistassa jotain asetuksia missä voi määritellä yhteyden tyypin?

2. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4679
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Taitaa ongelmasi johtua tuosta DNA matkakaistasta ;) Tuskin toimii missään luvatulla tavalla.

3. Ropsu99

Tykkäykset:
    0
    Mites sitten tuo puhelimen modeemina käyttö? tuleeko tästä erinäisiä kuluja vai toimiiko yhteys varmemmin jos säätää omat asetukset windows vistasta eikä käytä pc suitea?

4. Nokkeli Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    24
    Puhelinmalli:
    SGS6
    No no, eipäs anneta sellaisia lausuntoja mistä ei varmuutta. Itsellä toimii aivan luvatulla tavalla ja on vista käytössä. Tosin käytän mokkulaa, mutta tällä ei käsittääkseni mitään merkitystä, onko sim kortti puhelimessa vaiko mokkulassa. Ja kaupungissä toimii 3g aluella 3g nopeudella. Ei mitään ongelmaa.
    Olen puolestani miettinyt sitä, että jos laitan mokkulan kortin puhelimeen ja surffailen puhelimen kautta, niin siitähän ei tule lisäkuluja, ellen soita sillä kortilla, ja jos joku soittaa (laitan vaikka soitonsiirron toiselta kortilta) niin sekään ei vielä maksa. Maksaako se puhelu siirron jälkeen minulle? Ei ole tullut kokeiltua tuota puhelin surffausta kunnolla oikein koskaan.

Jaa tämä viestiketju