1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

K750i latausliitin huono

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja Topini, 22/9/07.

1. Topini Vieras

Eli joudun aina taittelemaan laturin piuhaa puhelimen päässä, että saan sen lataamaan. Luulin, että syy oli laturin piuhassa mutta nyt ostin puhelimeen kuulokkeet ja sitäkin joutuu taittelemaan jotta saa molemmat kanavat kuuluviin.

Missä se vika voi olla? Tuo liitin ainakin näyttää puhtaalta ja nuo kuulokkeet sai painaa oikein voimalla, että meni sisään. Eli ainakin jäykkä se liitin on.

2. opcaravan

opcaravan

Tykkäykset:
    0
    Tervehdys.

Minulla on ollut kaikissa SonyE:n puhelimissa jonkin ajan omistuksen jälkeen tuon latauksen kanssa ongelmia. Ja kyllä, itse olen todennut sen tuohon puhelimen liittimeen. Mulla ainankin aina kertynyt sen verran likaa siihen, ettei saa kunnon kontaktia. Uskoisin saman vaivaavan sinuakin... :) Mutta ainahan ei voi tietää. Jollain tod. pienellä talttapäisellä meisselillä olen minä ne aina rapsutellut puhtaaksi.

3. Topini Vieras

Terveppä terve,

Juu, voihan siinä tietysti olla jokin kerros jotain töhnää, mutta en tiedä kannattaako sitä millään terävällä raaputtaa, voi olla, että tuo kultaus tms. menee piloille... Jos kostuttaa jonkin pienen rätin vaikka sinolilla ja sitten "raaputtaa" sitä jollain kynällä?

Itsellänikin tämä on jo kolmas SE missä kyseinen vika, nyt se vasta alkoi vaivaamaan kun haluan kuunnella musaa. On muuten juurikin tuon takia aika huono liitin!

4. Euso

Euso

Tykkäykset:
    4
    Tästä on ollut enemmänkin puhetta, ja hammastikku on todettu todella käteväksi työkaluksi liittimen puhdistukseen. Puu on kuitenkin sen verran pehmeää, että se ei naarmuta kultausta. Ja hammastikun kärki sopii kuin nakutettu liittimen pinneihin.

5. opcaravan

opcaravan

Tykkäykset:
    0
    Hieno ajatus... Ei ole käynyt mielessäkään.. :) Kiitoksia viisastuksesta!!!

*Missähän se järki aina on*

Kun on sähkömies, niin ei älyä puisia työkaluja ajatellakaan.. ;)

6. Morgue Bannattu tunnus

Tykkäykset:
    7
    Tuo SE:n liitinratkaisu on kyllä aavistuksen susi. Ihme, että sitä käytetään edelleen uusissakin malleissa. Itselläni menee aina hermot USB-johdon kanssa, kun kone ei tunnista puhelinta. Laturin kanssa ei ole ollut ongelmia kuin muutaman kerran.

7. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Kysehän on siitä kuinka "paskaisissa" olosuhteissa puhelin liittimineen joutuu olemaan. Yleensä kaikissa puhelimissa liitin on paljaana ja kerää likaa joka sitten ajan myötä aiheuttaa kontaktiongelmia. Mutta kuten tuossa aiemmin mai nittiin siitä pääsee eroon puhdistamalla liittimen juuri esim hammastikulla tms.

8. Qwertyi

Qwertyi Vuoden foorumilainen 2010, VIP vuodesta 2016

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Niin no yleensä riittää että luuria pidetään taskussa eikä se mikään siisteyden mekka ole. Tuommoisilla pienillä huoltotoimenpiteillä voidaan lisätä luurin käyttöikää huomattavasti. Kyllä sitä luuria kannattaa putsailla välillä paremminkin.

9. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Näinhän se on.

10. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Vaimon w710i kävi huollossakin tuon vian takia, tuomio oli armoton "kosteusvaurio, takuu ei korvaa". Haistakoot paskan, suihkaisin vähän puhdistus sprayta tuonne laturiliittimeen, ja on pelannut moitteetta sen jälkeen.

11. Qwertyi

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Olisivat siellä huollossakin laittaneet kuntoon ja hyvään hintaan tietenkin. Aina ei kosteus tee luuria käyttökelvottomaksi. Pienellä toimella siitä voi saada toimivan värkin, mutta huolloilla nyt on aika selkeät ohjeet miten toimitaan kosteusvaurio tilanteissa.

12. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Millä ne yleensä toteaa tuon kosteusvaurion? Itse en ainakaan nähnyt silmin mitään ongelmaa tuossa liittimessä.

13. Qwertyi

Tykkäykset:
    4729
    Puhelinmalli:
    Sony Xperia Z5
    Optiikkaa käyttävät avukseen. Tarvittaessa ovat velvollisia lähettämään kuvan kuluttajalle.

14. psymbiote Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    17
    Vois piruuttansa vaatia.

Jaa tämä viestiketju