1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla tämän sivuston käyttöä, annat suostumuksesi evästeiden käytöllemme. Lue lisää.

K500i:n ohjainsauva

Keskustelu osiossa 'Sony', aloittaja jossu, 9/11/05.

1. jossu

Tykkäykset:
    0
    Tietäisikö täällä kukaan mikä puhelimessa on vikana kun ohjainsauva ei toimi mihinkään suuntaan. Se alkoi tekeen sitä ihan yhtäkkiä eikä se ole lennellyt pahemmin. Ostin siihen uuden ohjainsauvan mutta se ei auttanut ja kaveri otti puhelimen auki ja putsasi mutta ei toimi. Onko muilla ollut samoja ongelmia?

2. Glycerin

Tykkäykset:
    0
    mulla oli ( mut mul on K508i ) ja otin auki , ja käänsis tattii ihan rajusti vaa ja puhallin ja nyt skulaa..:D

3. Toeh

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 3GS
    Minulla on juuri sama onglema.. k500i:n joustikki on huono. :/ Uutta puhelinta olen juuri tämän tilalle katsomassa.

4. sukkasuu Vieras

Siinäpä syy minunkin tulevaan puhelimenvaihtoon. Vuoden toimi tatti ihan mainiosti, mutta sitten onkin pätkinyt iloisesti. Saa aina arpoa, että millähän tuulella se puhelin taas on. Korvaajaksi olen ajatellut k610i:tä, koska siinä ei varsinaista tattia olekaan.

5. Kadak

Tykkäykset:
    0
    Paljonko huollossa korjaus voisi maksaa? Miten saisi itse irrotettua etukuoren ja puhdistaa tatin, mikäli ongelma voisi olla siinä? Puhelin siis on k508i mutta sama idea siinäkin.

6. jh223

Tykkäykset:
    0
    Kummallakin puolella akkua on kuoren klipsut joita painetaan alaspäin ja samalla vähän ulospäin työntäen. Voi olla aika tiukassa. Sitten olen itsellä talttapäisellä meisselillä kammennut kuorta hieman ulospäin pohjan liitinriman ja kuoren välistä, jolloin kuori irtoaa kiinnityksistä jotka ovat liitinrimojen molemmilla puolilla (Ekalla kertaa hajotin hieman toista kiinnikkeistä ennen kuin tajusin avata oikein, mutta onnex kuori pysyy vielä tiukasti kiinni). Sitten kuoren voikin jo varovasti ottaa irti.

Ite olen vaan puhaltanut tikun juureen ja liikutellut sitä ja hieman pyyhkinyt suurimpia kakkoja pois. Nyt on taas toiminut jo pitkän aikaa ilman toimenpiteitä.

7. Jussi2000

Jussi2000 Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Mikä milloinkin
    Toinen vaihtoehto on koittaa ilman puhelimen purkamista siten, että paineilmaa tikun juureen ja samalla heiluttaa tikkua niin pöly ja muu lika lähtee pois. Tämä ei tietenkään ole ehkä ihan yhtä tehokas putsaus kuin purkamisen kanssa tehty, mutta kannattaa ensin kokeilla.

8. vtormane

vtormane Aktiivinen jäsen

Tykkäykset:
    0
    Mulla tehosi vasta K700-puhelimeen kun purin sen ja laitoin paineilmakompurasta 8 barilla tuuletusta tikun juureen. Pienemmät hönkäykset eivät tehonneet :)

9. Toeh

Tykkäykset:
    0
    Puhelinmalli:
    Apple iPhone 3GS
    Tuota kokeilin k500i:ni kanssa.. :D Tosiaan se kyllä auttoi. Ei tietenkään puhallusta liian lähelle. Harmi, että ei auttanut kovin pitkäksi aikaa.

10. jossu

Tykkäykset:
    0
    mä en oo kokeillu K500i:ssä tota paineilmajuttuu mut K700i:ssä kokeilin.. kyl se vähän aikaa toimi mut ei kauaa.. siihen oli kyl syynä mahasyöksy miks se ei toiminu.. lähti koko tatti irti.. K500i on tua jossai kaapissa.. uusin kaikki puhelimeni mitä käytän.. mitkä nyt on toimii ku unelma..

Jaa tämä viestiketju